Gå til innhold

Server distro?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
... Men den har ikke noe skikkelig pakkesystem, som kan gjøre det til et helvete å holde oppdatert. bla. Debian har dette.

CC er så vidt jeg vet basert på debian og har arvet dpkg/apt

Men debian har stort sett gamle pakker, og den versjonen som har nyere pakker er ikke så stabil.(Vil IKKE starte en krangel)

Dessuten er Slackware bra, du kan bruke swaret.

Lenke til kommentar

Trenger du virkelig alltid det "aller nyeste" på en server? Debian er sikkert, bånnsolid og lett å administrere når den først er oppe og går (dvs. det begrenser seg stort sett til å sette på strømmen etter strømbrudd etc.)

apt-get install cron-apt :D

Lenke til kommentar

Eldre maskiner ville jeg godt for Debian stable, med mindre du trenger grafisk på den (servertjenestene er det ikke så store endringer på at du trenger bare sikkerhetsoppdateringene, desktop derimot, der er Debian/Skolelinux ALT for dårlig)

Selv liker jeg ikke Slackware på grunn av at du må gjøre så mye manuelt. All den manuelle jobbinga som egentlig er unødvendig har en tendens til å ta futten fra de fleste. Er bare en oppgave som jeg syns slackware er greit som server, og det er hvis du skal ha virtuelle servere, da alt må settes opp manuelt, og oppgraderinger etc. ikke kan skje.

Om du har nyere maskinvare kan nok clarkconnect være ganske greit, med webbasert administrasjon etc.

Trenger du grafisk ville jeg godt for SUSE. Fedora syns jeg har for kort levetid og siste versjon er så som så med stabiliteten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...