Gå til innhold

FX5900 specs

Asak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Klokker med coolbit. dvs rett fra driveren. eneste jeg har prøvd med og det funker fint.

Her er en gammel link fra mitt tidligere 5900xt kort. (aopen aeolus): http://service.futuremark.com/compare?2k3=1943711

Mulig jeg kommer meg over 7000poeng nå om tester, men orker ikke stresse med å formatere disken osv nå så tar det senere..

Hmmm.. det er potensiale ser jeg... for kortet mitt :yes:

Du har jo overlegent mye bedre HW ellers... i865, FSB klokka til 250, P4 til 3.5GHz.

Så CPU har nok litt å si ja.. også i 3DMark03..

Det som er litt rart er jo at 3Dmark03 rapporterer feil mht. GPU-frekvens?

Din score står oppført med 301MHz, min 390MHz.. og det er vel 2D-setting?

Hmmm... her gjør ikke Aquamark feil etter det jeg har sett...

Skal prøve Coolbit etterhvert.. når jeg har oppgradert HK..

Men hadde ikke du klokka Memory høyere enn 819? Ga det ikke bedre score?

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Klokker med coolbit. dvs rett fra driveren. eneste jeg har prøvd med og det funker fint.

Her er en gammel link fra mitt tidligere 5900xt kort. (aopen aeolus): http://service.futuremark.com/compare?2k3=1943711

Mulig jeg kommer meg over 7000poeng nå om tester, men orker ikke stresse med å formatere disken osv nå så tar det senere..

Men hadde ikke du klokka Memory høyere enn 819? Ga det ikke bedre score?

Som jeg skrev over var dette en score med mitt tidligere Aopen 5900XT kort. Det kortet måtte jeg selge pga dårlig råd.. kjøpte nytt nå for ikke lenge siden og valgte å gå for gainward denne gang. Klokker høyere på rammen nå ja, og får prøve å ta en runde i 3DMark03 snart men må få formatert disken først for den er full av drit.. og det orker jeg ikke gjøre noe med iallefall før jeg stikker til syden..

Men skal nok klare å komme over 7k når jeg får gjort det :)

Lenke til kommentar
har selv ett gainward 5900 1100Ultra 2.8ns og det klokker fra 400/700 til 500/1000. meget godt kort til en fornuftig pris. skjønner godt at komplett er utsolgt!

Kossen fikk du 2,8ns minne til 1000Mhz noe som er 2ns ?

Lenke til kommentar
har selv ett gainward 5900 1100Ultra 2.8ns og det klokker fra 400/700 til 500/1000. meget godt kort til en fornuftig pris. skjønner godt at komplett er utsolgt!

Overklokk min gode mann :yes:

Lenke til kommentar

Flaks.

Du kan være uheldig og få ram som ikke klarer og overskride spesifikasjonene sine og du kan være heldig og få ram som klarer og overskride spesifikasjonene...

Lenke til kommentar

Har du noe ekstra kjøling på kortet ? Prøvde mitt litt i går kveld, dvs brukte den funksjonen som lå i nVidia sitt kontrollpanel, og den klokket kun kortet opp til 460/840.

Jeg har veldig lite erfaring med overklokking, så er det andre ting enn å stille på frekvensene som må gjøres ? Som å stille på noen spenninger ?

Har kun standard kjøling. Kjører på 475/950 til vanlig (5950ultra hastighet)

har ikke brukt auto detect, men klokket opp selv helt til det ikke gikk høyere og så klokket litt ned igjen.

Klokker du GPU og RAM synkront eller har ikke det noe å si ?

Har du noen tips til fremgangsmåte ?

Lenke til kommentar

Nå har jeg testet kortet mitt FX5900 @471/831, da fikk jeg 20253 i 3DMark2001SE. Er det omtrent som det bør være ?

Skal teste 3DMark03 nå ........ :w00t:

EDIT

Testet 3DMark03 og fikk bare 3451, men det var med driverne som fulgte med kortet. Nå installerte jeg de driverne som fulgte med BFV og da økte resultatet til 5506, men litt usikker på hvor mye overklokket denne er da den stod i en modus for auto-overklokking.

Tror jeg prøver manuell istedet.

Endret av Asak
Lenke til kommentar

Jeg vil bare legge til en liten opplysning, som ikke har blitt sagt her;

Alle FX5900 GPU'er er 'helt' like. Den eneste forskjellen er hastigheten den er satt til. Så om du er heldig med ditt 5900XT kort, kan du kjøre det som et Ultra kort, men til mye lavere pris.

_

johanf

Lenke til kommentar
Klokker du GPU og RAM synkront eller har ikke det noe å si ?

Har du noen tips til fremgangsmåte ?

Jeg klokker 10 og 10mhz, først på gpu helt til jeg får artifacts og så 10mhz ned. deretter gjør jeg det samme med minne. Synkroniserer ikke noe, men er jo litt pent å klokke opp til klokkefrekvensen til andre kort (feks 450/850 - 5900Ultra evt 475/950 - 5950Ultra) iallefall syns jeg det :)

Ang. score i 3DMark01 ser den veldig bra ut, sikkert en del med å gjøre at du har A64 3200+. selv får jeg ikke mer enn 18295poeng, riktignok med mitt gamle 5900XT kort.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Har oppdatert drivere til 5.6.5.6 og overklokket til 466/834 og får 6093 i score i 3DMark03.  :D

3DMark03 score

Ser at det hjelper å ha skikkelig HK og CPU..

Mitt KM400M-kort og uklokket Athlon XP 2500+ blir for stusselig... ;)

Men jeg må si meg etter ett døgns bruk/testing at dette Gainward kortet er *konge*. Spesielt med tanke på den lave prisen..

La inn Coolbits etter tipset fra LPErik.. og må si det var atskillig bedre i bruk enn "ExpertTool"..(tror det gir noe ustabilitet).

Beste 3DMark sålangt 3DMark03 score

Beste AquaMark sålangt AquaMark score

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Har oppdatert drivere til 5.6.5.6 og overklokket til 466/834 og får 6093 i score i 3DMark03.  :D

3DMark03 score

Men jeg må si meg etter ett døgns bruk/testing at dette Gainward kortet er *konge*. Spesielt med tanke på den lave prisen..

La inn Coolbits etter tipset fra LPErik.. og må si det var atskillig bedre i bruk enn "ExpertTool"..(tror det gir noe ustabilitet).

3DMark03 scoren din er ikke publisert. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

3DMark03 score

3DMark03 scoren din er ikke publisert. ;)

Øøøøhhh..jo, men jeg la ikke ut korrekt link...

Bedre nå?

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gainward GeForce FX5900 128MB DDR 2.8ns AGP, "Ultra/1100TV-DVI", Reta

ser ut som det det kommer inn snart:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=120648&cks=PRL

steiki, det var billig nå, jeg betalte 1,800 da jeg kjøpte det for cirka en måned siden, da kostet jo 9800 pro over 2,000 og da. skal selge mitt nå uansett, PM meg hvis du er interesert

mener du meg,tror jeg går for et 6800 kort..

men noe prisanntyding !vet en som skal ha fx 5900 kort.

hvilket kort skal du kjøpe da ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...