kverna Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) På tide med en liten status rapport.. Siden plexien sprakk for meg skal jeg bare lage noe enkelt noe intill videre. Derfor fant jeg noen av skuffene jeg brukte i mitt forrige prosjekt å slo ut bunnen. Fronten av kabinettet Inni kabinettet. Ettersom jeg lager denne først kan jeg senere bruke den som en mal til plexiplaten.. Gjør det beste ut av situasjonen Kaster på 2 bilder til, dette er fra merking av 80mm vifte i bunnen av kabinettet: Skjekke størrelsen innvendig Merke av på maskeringsteip på baksiden Endret 8. juni 2004 av kverna Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 8. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2004 bra hd rack kopiering! Nice job Lenke til kommentar
Muteki Skrevet 8. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2004 HAHA denne worklogen var litt morsom! Fint at du modder veldig gamle kabinetter! Lenke til kommentar
kverna Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. juni 2004 Det er i grunn ikke grusomt gammelt kabinett, det er vel kanskje 2år ca... Jeg har tenkt mye på å lage mine egne viftegriller, og nå skal jeg forsøke! Kobber, fikk det på skolen så hvorfor ikke.. Kobber er vel ikke det dummeste du kan ha ? Så merker jeg av viftehullet. Ferdige viftegrillen sånn jeg ser den for meg. Har maskert 2 lag så jeg kan bare dra av motivet. Det blei litt skakkt og uproposjonalt men bare for å vise. Siden modden heter Total Tuning skal det forestille 2 T'er. den ene større enn den andre. Hva synes dere ? Noen forslag til annet design ? Noen som har gjordt noe lignende før ? Lenke til kommentar
kverna Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. juni 2004 Noen som har peiling ? Lenke til kommentar
peet-79 Skrevet 9. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2004 Stå på prøv i vei, det eneste skaden som kan skje er at du lærer noe nytt Lenke til kommentar
Muteki Skrevet 9. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2004 hadde det ikke vært enklere å bare bruke en passer! sett den på linjalen og mål opp 6cm, så har du 120mm runding!!! 4 cm for å få 8cm! Rett på meg hvis jeg har feil! Lenke til kommentar
kverna Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. juni 2004 hadde det ikke vært enklere å bare bruke en passer! sett den på linjalen og mål opp 6cm, så har du 120mm runding!!! 4 cm for å få 8cm! Rett på meg hvis jeg har feil! Jo, men hadde ingen passer tilgjengelig. Gikk fint å tegne inni en vifte... Men hvis man måler 6cm på linjalen får man som du sa 120mm runding, men da vises også kantene på vifta. Man må ta 11,6cm eller noe, da blir det akkurat åpning til viftebladene Lenke til kommentar
DeathByDigital Skrevet 10. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2004 en liten ide: Hva med å bruke Painshop PRO eller Photoshop? Med disse kan du tegne... og printe ut i rett skala....120mm blir 120mm. Ellers bra TotalTuning Såpass at jeg må bare følge etter og leke med vinkelsliperen..... Lenke til kommentar
kverna Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. juni 2004 Ny update! Har idag, grunnet sykdom, ikke fått gjordt noe serlig. Men siden sykdom aldri har hindret meg før, hindrer det meg ikke nå! Her har jeg lagt på 4 lag med svart lakk. Fronten med 120mm titan vifte Platen som 120mm skal festes før oppmerking. Platen etter oppmerking. Neste er å skjære ut både 120mm hullet og 80mm hullet, lakkere og fikse vinduet Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 10. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2004 Ser bra ut gleder meg allerede til neste update Lenke til kommentar
kverna Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. juni 2004 Neste update kommer nok ikke før jeg er ferdig med 80 mm hullet, 120mm hullet og lakkeringa kanskje vinduet kommer før den tid Lenke til kommentar
DeathByDigital Skrevet 10. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2004 Heftig blir dette iallefall... Får gå og kjøpe meg litt ny farge til Chieftec'ene mine... Lenke til kommentar
kverna Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. juni 2004 Oppdaterings Tid! Nå har jeg fått gjordt en del. Jeg har fiksa platen som holder 120mm vifta i fronten, jeg har lakkert 1 lag til på fronten, jeg har skjært ut hullet til 80mm vifte i bunnen og jeg har børste støv fra diverse steder Bilder forklarer mer enn 1000 ord så: Det som gjenstår nå er å lakkere ferdig fronten, lakkere sideplatene og toppen, fikse plexien til vinduet, skjære ut 120mm viftehullet i toppen.. Så kanskje jeg gjør noe annet iløpet av den tiden Kverna! Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 13. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2004 Ser bra ut dette da. gleder meg bare til det ferdige resultatet!! Stå på! Lenke til kommentar
kverna Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. juni 2004 Update! Hei! Nå har jeg endelig fått ferdig de mest viktige tingene på kabinettet. Så nå er det tid for inflytting! Mitt nye og gamle prosjekt side om side. Hovedkortet er satt inn. Psu'en, hovedkortet og harddisken er satt inn. Under kan man skimte 80mm'eren. 80mm vifte under. Den vil forhåpentligvis også lyse litt under kabinettet! Prøve å få litt orden på ledninger. Stæsje dem under harddiskeholderen for eksempel. Fronten med dekslene for diskett og cd rommene. Disse vil også få grønn eller svart lakk. Siden med vinduet. Vinduet skal få en annen fasong og fargen vil bli svart her også. Det var alt for denne gang. Snart skal jeg fikse 120mm viftehull i toppen, lakkere, fikse vinduet og andre ting.. Kverna Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå