Raring Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) Den er jo ikke ferdig da. Her er problemet: leseinniarray.php <?php $lines = file('ulike.txt'); $T = "0"; foreach ($lines as $line_num => $line) { $linje[$T] = "$line"; $T ++;} ?> Leser det som er i ulike.txt inn i et array. iarray.php <?php include 'leseinniarray.php'; $iarray = sizeof($linje); ?> Måler størrelsen på arrayet fra leseinniarray.php. index.php <?php include 'leseinniarray.php'; $key = array_search($_SERVER[REMOTE_ADDR],$linje); $dato = date(d); if ($key == "") { $filename = 'like.txt'; $someconten = $_SERVER[REMOTE_ADDR]; $somecontent = "$someconten\n"; if (is_writable($filename)) { if (!$handle = fopen($filename, 'a')) { echo "Cannot open file ($filename)"; exit; } if (fwrite($handle, $somecontent) === FALSE) { echo "Cannot write to file ($filename)"; exit; } echo "Success, wrote ($somecontent) to file ($filename)"; fclose($handle); } else { echo "The file $filename is not writable"; } $filename = 'ulike.txt'; $someconten = $_SERVER[REMOTE_ADDR]; $somecontent = "$someconten\n"; if (is_writable($filename)) { if (!$handle = fopen($filename, 'a')) { echo "Cannot open file ($filename)"; exit; } if (fwrite($handle, $somecontent) === FALSE) { echo "Cannot write to file ($filename)"; exit; } echo "Success, wrote ($somecontent) to file ($filename)"; fclose($handle); } else { echo "The file $filename is not writable"; } $filename = 'datol.txt'; $somecontent = "$dato\n"; if (is_writable($filename)) { if (!$handle = fopen($filename, 'a')) { echo "Cannot open file ($filename)"; exit; } if (fwrite($handle, $somecontent) === FALSE) { echo "Cannot write to file ($filename)"; exit; } echo "Success, wrote ($somecontent) to file ($filename)"; fclose($handle); } else { echo "The file $filename is not writable"; } $filename = 'datou.txt'; $somecontent = "$dato\n"; if (is_writable($filename)) { if (!$handle = fopen($filename, 'a')) { echo "Cannot open file ($filename)"; exit; } if (fwrite($handle, $somecontent) === FALSE) { echo "Cannot write to file ($filename)"; exit; } echo "Success, wrote ($somecontent) to file ($filename)"; fclose($handle); } else { echo "The file $filename is not writable"; } } //------------------------------------------------------------------------------ elseif ($key != "") { $filename = 'like.txt'; $someconten = $_SERVER[REMOTE_ADDR]; $somecontent = "$someconten\n"; if (is_writable($filename)) { if (!$handle = fopen($filename, 'a')) { echo "Cannot open file ($filename)"; exit; } if (fwrite($handle, $somecontent) === FALSE) { echo "Cannot write to file ($filename)"; exit; } echo "Success, wrote ($somecontent) to file ($filename)"; fclose($handle); } else { echo "The file $filename is not writable"; } $filename = 'datol.txt'; $somecontent = "$dato\n"; if (is_writable($filename)) { if (!$handle = fopen($filename, 'a')) { echo "Cannot open file ($filename)"; exit; } if (fwrite($handle, $somecontent) === FALSE) { echo "Cannot write to file ($filename)"; exit; } echo "Success, wrote ($somecontent) to file ($filename)"; fclose($handle); } else { echo "The file $filename is not writable"; } } echo "|$key|" ?> Skriver ip-adressen i like.txt og datoen i datol.txt hvis ip-adressen til brukeren allerede er i ulike.txt eller så skriver det ip-adressen i like.txt og ulike.txt og skriver datoen i datou.txt og datol.txt. Det som skjer er at if'en alltid slår ut uansett og elseif'en aldri skjer. For da å hente hvor mange sidevisninger teller jeg bare linjer i like.txt. For da å hente hvor mange unike besøkere teller jeg bare linjer i ulike.txt. For da å hente hvor mange sidevisninger i dag teller jeg linjer med datoen i dag i datol.txt. For da å hente hvor mange unike besøkere i dag teller jeg linjer med datoen i dag i datou.txt. ulike.txt, like.txt, datol.txt og datou.txt er selfølgelig tomme nå. Noen som har bedre forslag å gjøre det på, noen forslag til noen forbedringer eller noen som ser noen feil? Endret 1. juni 2004 av Raring Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Er det ikke litt slit å telle antall linjer for å finne antall besøkende? Begynner vel å bli litt treigt når du er oppe i 5000+ linjer (noe som absolutt ikke er usannsynlig). Lenke til kommentar
Raring Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Jeg vet ikke jeg... Men har lyst til å prøve å gjennomføre dette. Tror ikke jeg får så innmari mange besøkende heller... Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) Har du siden din oppe lenge nok, er det niks problem å få 5K besøkende. Hvorfor ikke bare bruke en fil til lagring av ip og user-agent elns. og ha en fil som bare har et tall for antall besøkende? Hver dag kl. 12:00 kan det kjøres en prosess som teller linjer i den ene filen og skriver det til den andre filen. Dette er altså bare hvis du vil ha en avansert teller, og ikke vil ha en enkel sak som bare teller treff. Evt. kunne du bare skaffet deg mySQL, og sluppet disse problemene. Endret 1. juni 2004 av jorgenindahouse Lenke til kommentar
Raring Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Hvor kan jeg få tak i gratis server med mySQL(hvordan uttales det??) da? Og jeg vil gjerne prøve og greie dette av en og annen grunn. Lenke til kommentar
Raring Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Hva skal jeg skrive under server når jeg kaller den opp da? Den heter "Max". Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Hva mener du? Host-adresse er vel noe du får vite av freesql? Lenke til kommentar
Raring Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) jomenn når man skriver sånn: $conn = mysql_connect("server", "brukernavn", "passord"); Hva blir server? freesql.org Fant det ut... Endret 1. juni 2004 av Raring Lenke til kommentar
Raring Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) Hva er feil her? <?php $conn = mysql_connect("freesql.org", "*******", "*******"); mysql_select_db("database"); $result = mysql_query("select * from Telefonliste"); while ($row = mysql_fetch_array($result)) { echo $row["Navn"]; } mysql_close($conn); ?> jeg får opp: Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in d:\inetpub\wwwroot\servertest.php on line 5 Endret 1. juni 2004 av Raring Lenke til kommentar
LoS Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) Hadde jeg vært deg så hadde jeg skrevet or die(mysql_error()); etter alle spørringer du tar (mysql_query()or die(), så kommer det fram om det er din mysql_query(); eller mysql_fetch_array(); som driver å tuller. edit: ikke lett å skrive php med smilies aktivert Endret 1. juni 2004 av LoS Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Hva har vi [ code ] for? *savne [ php ] -tag * Lenke til kommentar
LoS Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) Syns det blir alt for rotete hvis jeg skal bruke code taggen til dette hver gang jeg skal forklare noe. Anyways, back to topic! Prøv denne koden og si hvilken feilmelding som kommer fram: <?php $conn = mysql_connect("freesql.org", "*******", "*******"); mysql_select_db("database"); $result = mysql_query("select * from Telefonliste")or die(mysql_error()); while ($row = mysql_fetch_array($result)) { echo $row["Navn"]; } mysql_close($conn); ?> PHP tag hadde vært noe ja Endret 1. juni 2004 av LoS Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 mySQL(hvordan uttales det??) may-ess-ku-ell Lenke til kommentar
Raring Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 Warning: Access denied for user: '[email protected]' (Using password: YES) in /mnt/home4/h/hb/hbhb1/public_html/servertest.php on line 2 Warning: MySQL Connection Failed: Access denied for user: '[email protected]' (Using password: YES) in /mnt/home4/h/hb/hbhb1/public_html/servertest.php on line 2 Warning: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2) in /mnt/home4/h/hb/hbhb1/public_html/servertest.php on line 3 Warning: MySQL Connection Failed: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2) in /mnt/home4/h/hb/hbhb1/public_html/servertest.php on line 3 Warning: MySQL: A link to the server could not be established in /mnt/home4/h/hb/hbhb1/public_html/servertest.php on line 3 Warning: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2) in /mnt/home4/h/hb/hbhb1/public_html/servertest.php on line 4 Warning: MySQL Connection Failed: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2) in /mnt/home4/h/hb/hbhb1/public_html/servertest.php on line 4 Warning: MySQL: A link to the server could not be established in /mnt/home4/h/hb/hbhb1/public_html/servertest.php on line 4 Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2) Dette er feilmeldingen jeg får da. mySQL(hvordan uttales det??) may-ess-ku-ell Takk! Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Alle disse feilene kommer av problemer med tilkobling til server. Sikker på at du har rett brukernavn, passord og hostname? Husk at hostname ikke kan skrives i kortform (freesql.org), men heller i full lengde (http://www.freesql.org). Lenke til kommentar
Raring Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 Nå får jeg: Warning: Unknown MySQL Server Host 'http' (1) in /mnt/home4/h/hb/hbhb1/public_html/servertest.php on line 2 Warning: MySQL Connection Failed: Unknown MySQL Server Host 'http' (1) in /mnt/home4/h/hb/hbhb1/public_html/servertest.php on line 2 Warning: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2) in /mnt/home4/h/hb/hbhb1/public_html/servertest.php on line 3 Warning: MySQL Connection Failed: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2) in /mnt/home4/h/hb/hbhb1/public_html/servertest.php on line 3 Warning: MySQL: A link to the server could not be established in /mnt/home4/h/hb/hbhb1/public_html/servertest.php on line 3 Warning: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2) in /mnt/home4/h/hb/hbhb1/public_html/servertest.php on line 4 Warning: MySQL Connection Failed: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2) in /mnt/home4/h/hb/hbhb1/public_html/servertest.php on line 4 Warning: MySQL: A link to the server could not be established in /mnt/home4/h/hb/hbhb1/public_html/servertest.php on line 4 Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2) Lenke til kommentar
Raring Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 Når jeg skriver http://fresql.org får jeg: Warning: Unknown MySQL Server Host 'http' (1) in /mnt/home4/h/hb/hbhb1/public_html/servertest.php on line 2 Warning: MySQL Connection Failed: Unknown MySQL Server Host 'http' (1) in /mnt/home4/h/hb/hbhb1/public_html/servertest.php on line 2 Warning: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2) in /mnt/home4/h/hb/hbhb1/public_html/servertest.php on line 3 Warning: MySQL Connection Failed: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2) in /mnt/home4/h/hb/hbhb1/public_html/servertest.php on line 3 Warning: MySQL: A link to the server could not be established in /mnt/home4/h/hb/hbhb1/public_html/servertest.php on line 3 Warning: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2) in /mnt/home4/h/hb/hbhb1/public_html/servertest.php on line 4 Warning: MySQL Connection Failed: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2) in /mnt/home4/h/hb/hbhb1/public_html/servertest.php on line 4 Warning: MySQL: A link to the server could not be established in /mnt/home4/h/hb/hbhb1/public_html/servertest.php on line 4 Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2) Lenke til kommentar
Raring Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 Når jeg skriver http://fresql.org får jeg: Warning: Unknown MySQL Server Host 'http' (1) in /mnt/home4/h/hb/hbhb1/public_html/servertest.php on line 2 Warning: MySQL Connection Failed: Unknown MySQL Server Host 'http' (1) in /mnt/home4/h/hb/hbhb1/public_html/servertest.php on line 2 Warning: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2) in /mnt/home4/h/hb/hbhb1/public_html/servertest.php on line 3 Warning: MySQL Connection Failed: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2) in /mnt/home4/h/hb/hbhb1/public_html/servertest.php on line 3 Warning: MySQL: A link to the server could not be established in /mnt/home4/h/hb/hbhb1/public_html/servertest.php on line 3 Warning: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2) in /mnt/home4/h/hb/hbhb1/public_html/servertest.php on line 4 Warning: MySQL Connection Failed: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2) in /mnt/home4/h/hb/hbhb1/public_html/servertest.php on line 4 Warning: MySQL: A link to the server could not be established in /mnt/home4/h/hb/hbhb1/public_html/servertest.php on line 4 Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2) Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 tips i farta: en feilmelding avler en ny - derfor, løser man den første feilmeldingen, løser man som oftest alle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå