Vike Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Leter etter et forum som jeg kan bruke på min webside..... vet noen av et som ikke bruker sql ? webserveren har det meste men ikke akkurat det. har lett litt rundt men kan ikke finne noe. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 alt. 1: Vent et par måneder på VikingBoard. alt. 2: Skaff deg en gratis mySQL-database hos www.freesql.org, og installer invisionBoard. Lenke til kommentar
BA1 Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Viss webserveren har støtte for Perl, så anbefaler eg: IKONBOARD Ganske sikker på at du ikkje treng MySQL for dette... Meget bra board med haugevis av funksjoner og mange nedlastbare hack. Kanskje like bra som IPB og vBulletin, men er litt treigare. Viss du skal ha eit enklare board (med mindre funksjonar) så søk på hotscripts.com (kanskje lettast å finne "flat-file" (ikkje mySQL) forum i CGI/PERL kategorien. kan og så søke på flat file eller noko liknande i PHP-delen)... Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Leter etter et forum som jeg kan bruke på min webside.....vet noen av et som ikke bruker sql ? webserveren har det meste men ikke akkurat det. har lett litt rundt men kan ikke finne noe. (SQL er ikke en database, det er den måten man kommuniserer med en relasjonsdatabase som f.eks MSSQL eller MySQL. Ved et par definerte funksjoner kan man gjøre alt fra å hente ut data til å slette tabeller med data i en database.) Lenke til kommentar
svamp Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Hvorfor er MySQL en relasjonsdatabase når man ikke kan opprette relasjoner mellom tabeller? (se her) Lenke til kommentar
svamp Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Så du mener at jeg skal bygge databasen min opp av DIVs da? Eller var det bare en generell opplysning, sånn slengt ut i lufta? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Hvorfor er MySQL en relasjonsdatabase når man ikke kan opprette relasjoner mellom tabeller? (se her) MySQL er en relasjonsdatabase. Lenke til kommentar
svamp Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 MySQL er en relasjonsdatabase. Jeg har ikke tid til å lete så lenge der nå, men du har sikkert rett. Jeg har heller liten peiling på databaseprogrammering. Ble bare litt forvirra når jeg hadde hørt to forskjellige ting. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Tabeller er ut, div er in Hah! Gullkorn! Husk at tabeller er greit til det det skal brukes til... Dessuten er en tabell i databasesammenheng noe helt annet enn <table>... Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Så du mener at jeg skal bygge databasen min opp av DIVs da? Eller var det bare en generell opplysning, sånn slengt ut i lufta? Slengt ut i lufta... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå