Gå til innhold

n6600 eller en annen?

Anbefalte innlegg

Funksjoner:

-Kalender: ja

-MMS: ja

-GPRS:ja

-WAP:ja

-Kalkulator: ja

-JAVA:ja

-Email klient:ja

-Spill:ja

Form:

-vanlig

-Vekt: maks 130gram

-Antenne: intergrert

Skjerm:

Farge

-Over 65000 farger

-Størrelse på skjerm: like stor som n6600 sin og sx1

-Touchscreen: nei

Pris:

Jeg har mellom 3000,- og 4000,- kroner til rådighet.

Diverse:

-Merke: nokia, motorola, sonyericsson,sammsung og siemens men ikke LG

-Kamera: Ja

-Videokamera: helst

-Symbian: samma...

-Triband:ja

-Infrarød port:ja.

-Bluetooth:ja.

-Minne: mer enn 5MB

-Minnekort?:ja....det må jeg ha

-Polyfoniske ringetoner:ja

-MP3: ja

-Radio:ikke viktig

-Wlan: vet ikke hva det er

Batterilevetid:mer enn 200t stanby og mer enn 3t taletid

jeg hadde tenkt til å vent til n7610, k700 og motorola e398 kom......men er ikke det lenge til? jeg vil helst ikke vente så lenge...maks 3 uker...ikke en dag mer.

men har sett litt på n6600...lurte på om den kan bruke mp3 som ringetone.

hvis den kan bruke mp3 som ringetone så er den er klar vinner....men er det noen andre telefoner dere vil anbefale meg?

takk for alle svar.

edit: også foresten en mobil til maks 4100kr med et minnekort på 128MB eller mer.

Endret av Singh tha king
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om den ikke kan bruke MP3 som ringetone, så er det jo bare å overføre med Nokia multimedia converter, så får du brukt omtrent hva som helst som ringetone.

Selv bruker jeg en wav-fil som ringetone.

Fordeler:

Ytelse, skjerm, tastatur, mengden programmer og spill, alle funksjonene, kameraet... For meg personlig har 6600 ingen mangler i det hele tatt.

Bakdeler:

Størrelse (selv om jeg ikke synes den er stor, så er den jo større enn en T630 for å si det slik), noen vil si mangel på stereo (men hvor mange mobiler er det som har det da?), prisen kanskje (selv om man kan få den forholdsvis billig om man er lur)

Endret av jendor
Lenke til kommentar

ja, da tror jeg går for en nokia 6600....hvis det bare er konvertere mp3 fil i nokia multimedia converter, så er det, det samme......men kan man bruke mobil som mp3 spiller? uansett om den har mono lyd.

hvor mye koster et mmc på

128MB og

265MB og

512MB?

gi helst en link på en nettbutikk og billigst mulig....

Lenke til kommentar

TwinMOS 128 mb - 295,-

TwinMOS 256 mb - 499,-

Forøvrig må jeg nevne at jeg syns batteritiden på 6600 er omtrent halvparten av hva jeg er vant til fra mine tidligere telefoner. Må lades omtrent hver tredje dag med ringing og sms som hovedbruksområde. Nå er det jo en kjentsak at batteriutviklingen ligger langt bak utviklingen i telefoner ellers, så slikt må man kanskje regne med.

Forsøkte for ordens skyld å legge inn en mp3 via PC-suite nå siden alle sa at de "trodde" ett eller annet. Her er hva som skjedde:

En MP3-fil ved navn "Matlock theme.mp3" på 915 kb ble automatisk konvertert til en wav-fil på 459 kb. Kvaliteten ble ikke merkbart dårligere, men høyttaleren på 6600 er heller ikke all verden. Uansett, mp3 som ringetone? Fullt mulig.

Lenke til kommentar
jeg hadde tenkt til å vent til n7610, k700 og motorola e398 kom......men er ikke det lenge til? jeg vil helst ikke vente så lenge...maks 3 uker...ikke en dag mer.

men har sett litt på n6600...lurte på om den kan bruke mp3 som ringetone.

hvis den kan bruke mp3 som ringetone så er den er klar vinner....men er det noen andre telefoner dere vil anbefale meg?

takk for alle svar.

Les http://press.nokia.com/PR/200406/947561_5.html.. Nokia 7610 blir nå spredt rundt i butikker i europa og antas å komme til salgs veldig snart.. Neppe en dag mer enn 3 uker du må vente da nei :)

N6600 kan ikke bruke mp3-ringelyder.

Lenke til kommentar

Ikke kjøp 6600 nå, du får 7610 innen 3 uker.

Elkjøp får den inn på hovedlager i Sverige den 6. juni, ventet i butikker 15-20 juni. Koster 4500-5000 uten subsidier, men avhengig av abbononement får du den vel ned i rundt 3k.

Syns tiden blir verdt å vente, med tanke på hvor overlegen den egentlig er i forhold til 6600, og prisen blir jo faktisk ca. den samme.

Men likevel, bare et tips :)

Edit: Og 7610 kan vel bruke mp3 til ringetoner og... (?!)

Endret av Naxos
Lenke til kommentar

dere overtalt meg nå til å vente til 7610 kommer....da får jeg bar vente.

men den billigste n7610 koster jo ca.4700,- og jeg har bare 4100,- å bruke ikke en eneste krone mer...må ha den før 6 juli.får da håpe den billigere på noen dager som den ikke kommer til å bli...men vent litt lefdal...eneste sjansen min er å bruke lefdals prisgaranti. :)

Lenke til kommentar
Ikke kjøp 6600 nå, du får 7610 innen 3 uker.

Syns tiden blir verdt å vente, med tanke på hvor overlegen den egentlig er i forhold til 6600, og prisen blir jo faktisk ca. den samme.

Akkurat hva er det som gjør 7610 så forferdelig overlegen 6600 - sånn bortsett fra kameraoppløsningen, og 10 minutters video-opptak?

Nokia 6600 kan du få til 3696,- uten abonnement.

Nokia 7610 vil koste deg 4643,- uten abonnement.

Dessuten bruker 7610 RS-MMC, som jeg enda ikke har sett priser på. Men de er nok klart dyrere enn vanlige MMC.

Hadde prisforskjellen vært mindre (og det blir den sikkert etter en stund), så ville jeg tatt 7610. Men den er for dyr i forhold til 6600, som er omtrent identisk.

Endret av jendor
Lenke til kommentar

Greit, det med prisen kan jeg trekke tilbake.. Selvom 7610 fortsatt blir "mer for pengene", i mine øyne.

Men ja, kameraet for seg selv synes jeg er mer enn nok til å gjøre telefonen overlegen. Med ~3ganger så bra oppløsning og betydelig bedre video muligheter (kvalitet og lengde), og dobbelt så bra zoom.

Dessuten er 7610 betydelig mindre, med tanke på at den faktisk har bedre og flere funskjoner.

Den har innlagt mp3spiller (ikke at det er vanskelig å fikse på 6600, men dog).

8 istedet for 6 mb lagring på telefonen (mmc er større på 6600 ja, men det er jo sånt som man endrer på etterhvert - igjen er "problemet" bare penger)

Sant at RS-MMC kanskje blir litt dyrere, men likevel en bedre teknologi -> i 7610's favør.

Stoppeklokke og nedtellingstidtaker (:p)

Og xpress-on deksler :)

Der har du forskjellene.. Selvom det egentlig bare er kameraet som utgjør den vesentlige forskjellen; og jeg syns det er mer enn nok. Pluss størrelsen (93.3cm³ vs 113 cm³).

Edit: Hvordan kan du kalle en telefon med 0.3 mpx kamera "nesten identisk" med en som har 1mpx ?!

:w00t:

Endret av Naxos
Lenke til kommentar

correct me if i'm wrong. men har ikke n6600 vga kamera? altså 640 et eller annet ganger noe? ikke 0.3mp. ergo er heller ikke n7610 SÅÅ overlegen den har tross alt bare 0.9 mp som fortsatt er alt for dårlig til at bildene skal vises med bra kvalitet på pc' eller printe ut elns. kamera er bare en liten underholdnings og tillegstjeneste. om man må ha bra kamera kjøper man heller et lite digitalkamera:)

Lenke til kommentar
correct me if i'm wrong. men har ikke n6600 vga kamera? altså 640 et eller annet ganger noe? ikke 0.3mp. ergo er heller ikke n7610 SÅÅ overlegen den har tross alt bare 0.9 mp som fortsatt er alt for dårlig til at bildene skal vises med bra kvalitet på pc' eller printe ut elns. kamera er bare en liten underholdnings og tillegstjeneste. om man må ha bra kamera kjøper man heller et lite digitalkamera:)

VGA kamera = 0,3 mpixel

Skal man oppgi 7610 sin kameraoppløsning i millioner, med 1 eller 2 desimal blir det fortsatt rundet opp til 1 mp. så jo, kameraet er nok endel bedre.

hva kameraet på en mobil betyr for deg trenger ikke nødvendigvis være hva det betyr for andre :) .. jeg har ikke lyst til å gå rundt å bære både mobil og kamera på en gang, derfor passer en kombinasjon perfekt.

Lenke til kommentar
designet på 7610 syns jeg er kjedelig, .. firkant da ? UFf, kunne gjort den litt "tøffere"

Ja, kan si meg litt enig der. Designet er ikke så tøft, dessuten er tastene satt opp på en litt rar måte ;) Men jeg ville kjøpt 7610 fremfor 6600, først og fremst pga kameraet. Men kan si meg enig i at det ikke er så mange forskjeller og at 6600 gir nesten mer for pengene idag. :laugh:

Lenke til kommentar
Greit, det med prisen kan jeg trekke tilbake.. Selvom 7610 fortsatt blir "mer for pengene", i mine øyne.

Men ja, kameraet for seg selv synes jeg er mer enn nok til å gjøre telefonen overlegen. Med ~3ganger så bra oppløsning og betydelig bedre video muligheter (kvalitet og lengde), og dobbelt så bra zoom.

Dessuten er 7610 betydelig mindre, med tanke på at den faktisk har bedre og flere funskjoner.

Den har innlagt mp3spiller (ikke at det er vanskelig å fikse på 6600, men dog).

8 istedet for 6 mb lagring på telefonen (mmc er større på 6600 ja, men det er jo sånt som man endrer på etterhvert - igjen er "problemet" bare penger)

Sant at RS-MMC kanskje blir litt dyrere, men likevel en bedre teknologi -> i 7610's favør.

Stoppeklokke og nedtellingstidtaker (:p)

Der har du forskjellene.. Selvom det egentlig bare er kameraet som utgjør den vesentlige forskjellen; og jeg syns det er mer enn nok. Pluss størrelsen (93.3cm³ vs 113 cm³).

Edit: Hvordan kan du kalle en telefon med 0.3 mpx kamera "nesten identisk" med en som har 1mpx ?!

:w00t:

Å si at 7610 er betydelig mindre enn 6600 kvalifiserer vel til innkjøp av sterkere lese briller. Det ligger masse bilder av de 2 ved siden av hverandre på nettet, og er vel millimeter vi snakker om her som er forskjellen, dessuten mener minst 2 som har testet de at 6600 faktisk er mer behagelig å bruke pga litt runde formen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...