Gunfreak Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 man bestiller en pakke som er mer en 200.- har bestillt StarGate sg1 sesong 2, og den kommer på ca. 400.- har noe av dere bestillt ting godt over 200.-? bruker pakken lengre tid en vanlig da? jeg hadde så falks at jeg bestillte på tirsdag, men den har ikke kommet enda altså 1 uke siden. men så kom det en lang helg og posten sto stille... jeg har ikke lyst til å vente mer, hater når post er mellom avsender og meg. Lenke til kommentar
Jennifer Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 man bestiller en pakke som er mer en 200.-har bestillt StarGate sg1 sesong 2, og den kommer på ca. 400.- har noe av dere bestillt ting godt over 200.-? bruker pakken lengre tid en vanlig da? jeg hadde så falks at jeg bestillte på tirsdag, men den har ikke kommet enda altså 1 uke siden. men så kom det en lang helg og posten sto stille... jeg har ikke lyst til å vente mer, hater når post er mellom avsender og meg. Er det ikke toll regler for pakkebestillinger fra utlandet som overstiger 200kr i verdi? kanskje det er problemet... ikke vet jeg... Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Play skal dele opp pakkene. Når de kommer over 200 kr. Så antar at posten bare er forsinket etter langhelgen. Lenke til kommentar
Svin Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) Hvis du kjøper noe som koster over 200 NOK (f.eks. en boks el. som ikke lar seg dele opp), kan det hende du må betale tollavgift. Da tar det ofte litt lenger tid. Omregningskursene finner du her: http://www.toll.no/bin/tvinn_valuta.pl Kjøpte tre Futurama bokser til 203,-. Fikk toll på den ene på 119,-. Endret 1. juni 2004 av Svin Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Det vil bli toll og moms i tillegg på bestillingen din. Visst du er uheldig kan fortollingen ta en 2-3 veker. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 var klar over at det ble moms, men jeg hadde håpet på at jeg fikk det som regning etter at jeg hadde fått pakken Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Du betaler moms og toll når du henter pakken. Sjølve DVD-en blir trekkt frå kontoen når dei sender ut pakken (visst du betaler med kredittkort). Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Det tar lengre tid når Tollvesenet får fatt på godene, ja. En uke tok det på meg sist gang. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 vanligvis kommer jo play pakker i post kassa, så lenge pakkene ikke er for store. jeg vet ikke om pakken akurat får plass i postkassa, eller om den er akurat for stor Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 vanligvis kommer jo play pakker i post kassa, så lenge pakkene ikke er for store. jeg vet ikke om pakken akurat får plass i postkassa, eller om den er akurat for stor Jeg tror pakkens størrelse er ganske irrelevant. Så lenge det er den forenklede typen fortolling som foregår (verdi under 1000 kroner, eller noe sånt?), så havner vel pakka på postkontoret. Du må betale når du henter den. Man fikk vel faktura før? Tror ikke det er slik nå lenger. Lenke til kommentar
Svin Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Jeg tror pakkens størrelse er ganske irrelevant. Så lenge det er den forenklede typen fortolling som foregår (verdi under 1000 kroner, eller noe sånt?), så havner vel pakka på postkontoret. Du må betale når du henter den. Jepp. Det du må betale er moms, samt en avgift til postvesenet for fortollingen. Dette unngås enklest ved å bestille varer for under 200,-. Såvidt jeg vet er det vel forslag om å øke grensen (sist det var det var vel spesielt Acers-Mic mot dette, noe de helt sikkert ikke er nå ). Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 vet jeg er fullt klar over det med 200, men det er fremdeles billigere å kjøpe en stargate sesong fra play, ca.450 med moms. en å kjøpe det i norge til 1000.- Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 jeg sente en mail til paly, som jeg skrev i en fei, som sikkert hadde 100 feil og dette er samer jeg fikk. Dear Truls, Thank you for your email. We are very sorry to hear that you have not yet received your order of the Stargate SG-1 Season 2 Box Set. We believe that the package may have been stopped by the Norwegian customs department as the item is above the value of £15. We would recommend that you contact your local mail enquiry office to see if they have taken delivery of it. Failing this, please contact us and we will respond accordingly. Please accept our apologies for any inconvenience caused to you in this matter, and thank you for your patience and valued custom. det er service det Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Skulle ønske de hadde bedre utvalg av elektronisk musikk / alternativ, men fant et bra chillout dobbelalbum som er bestilt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå