angry_norwegian Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Hva er egentlig forskjellen på disse to? Skal ha 2x512 GB sammen med dette oppsettet. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 2x512 GB Høvelig med minne det forskjellen er vel stort sett : XMS ProSeries is designed, optimized and tested to support xtreme gaming. Features double the cooling surface area on the heat sink and LED activity lights. Lenke til kommentar
Nexor Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Skal ha 2x512 GB Du mener vel MB (Megabyte) Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Skal ha 2x512 GB Du mener vel MB (Megabyte) Hehehe...joda. 512 GB ram ligger noen år frem i tid, gitt Ellers takk for hjelp. Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Forskjellen er bare led lysene og større overflate på varmesprederne. Ikke no annen vits omtrent enn at det ser fancy ut. Har xms 4000 og de er sånn passe, men liker ikke strikte ramsettings. Men er oki på høy buss speed. Kjøp disse kun om du har p4 plattformen. Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Forskjellen er bare led lysene og større overflate på varmesprederne. Ikke no annen vits omtrent enn at det ser fancy ut. Har xms 4000 og de er sånn passe, men liker ikke strikte ramsettings. Men er oki på høy buss speed. Kjøp disse kun om du har p4 plattformen. Så det er like greit å gå for non-pro versjonen? Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Ja om du ikke er ute etter 14is faktoren med å kunne vise lysene på rammen i et modda kab, med plexiglasset. Ytelses messig er de helt like. Dette er uansett ram man KUN kjøper om man klokker grunnet de elendig timingsene de klarer på feks ddr 400. Lenke til kommentar
Lotus-Omega Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Har selv 4000 non-p, men det er 2x256 da. veldig fine til klokking hvis du skal det. Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) Dette er uansett ram man KUN kjøper om man klokker grunnet de elendig timingsene de klarer på feks ddr 400. OK. Må jeg klokke, så må jeg. Medfører det mye ekstra krøll, eller er det kjapt og greit? Hvilke andre alternativer har jeg på RAM-typer hvis jeg ikke vil være avhengig av klokking? Edit (off topic): Hyggelig at du har selvtillit, men det var nok ikke staving du tenkte du var best i...simpeltHen Endret 1. juni 2004 av o-haavard Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Ja om du ikke er ute etter 14is faktoren med å kunne vise lysene på rammen i et modda kab, med plexiglasset. Ytelses messig er de helt like. Dette er uansett ram man KUN kjøper om man klokker grunnet de elendig timingsene de klarer på feks ddr 400. *ahem* 14is faktor? Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Hvis du ikke skal klokke ville jeg kjøpt Corsair TwinX 3200LL De kjører i 400Mhz DDR med mye bedre timings enn twinX 4000. TwinX4000 er bare for ekstremklokkere. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) Har man sidevindu, er disse minnebrikkene rimelig fete. Dessuten har disse brikkene mye større kjøleflate. Jeg har de selv (TWINX-PRO3200LL), og jeg er rimelig fornøyd. Edit: jeg holder meg til PC3200 fordi jeg ikke er så glad i å klokke. Men de nye XL-brikkene skal visst være perfekte for alle... Endret 1. juni 2004 av stigfjel Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Edit: jeg holder meg til PC3200 fordi jeg ikke er så glad i å klokke. Men de nye XL-brikkene skal visst være perfekte for alle... Så rart. Twinx 4000pro var billigere iflg prisguiden. Uansett...hva skal til av klokking for at pc4000 minne skal funke optimalt? Og denne xl du snakker om; hva er det? Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Dette er uansett ram man KUN kjøper om man klokker grunnet de elendig timingsene de klarer på feks ddr 400. OK. Må jeg klokke, så må jeg. Medfører det mye ekstra krøll, eller er det kjapt og greit? Hvilke andre alternativer har jeg på RAM-typer hvis jeg ikke vil være avhengig av klokking? Edit (off topic): Hyggelig at du har selvtillit, men det var nok ikke staving du tenkte du var best i...simpeltHen Du må ikke klokke, men hva er vitsen med å kjøpe ram som ingen prosessorer klarer å utnytte offisiellt enda uten overklokking? Særlig når det er dårligere ytelse på pc4000 ram på ddr 400 enn på tilsvarende low latency ddr 400 som corsair 3200ll. Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) Dette er uansett ram man KUN kjøper om man klokker grunnet de elendig timingsene de klarer på feks ddr 400. OK. Må jeg klokke, så må jeg. Medfører det mye ekstra krøll, eller er det kjapt og greit? Hvilke andre alternativer har jeg på RAM-typer hvis jeg ikke vil være avhengig av klokking? Edit (off topic): Hyggelig at du har selvtillit, men det var nok ikke staving du tenkte du var best i...simpeltHen Du må ikke klokke, men hva er vitsen med å kjøpe ram som ingen prosessorer klarer å utnytte offisiellt enda uten overklokking? Særlig når det er dårligere ytelse på pc4000 ram på ddr 400 enn på tilsvarende low latency ddr 400 som corsair 3200ll. Vel vist han har en PPC970 CPU liggende så siden den har en FSB på 1Ghz (Ved 2Ghz) kan jo han stappe den i der. Den har jo kommet ut for 1 år siden. Endret 1. juni 2004 av Macfan Lenke til kommentar
shit89 Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 For å si det sånn: PRO serien yter BEDRE enn vanlig. Selv om dette er marginalt så er det en grunn for at de heter PRO og det er ikke fordi de har LEDs som mange titulerer som en fjortis greie. (Merkelig er det iallefall.) Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Ok, nå faller trådstarter (jeg) av lasset her. Se gjerne på hele oppsettet (link i første post), og så fortell meg om jeg har bruk for PC4000 RAM. Prosessoren er en Northwood P4 3GHz 800 FSB. Lenke til kommentar
millencolin Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 NEI, du har ikke bruk for det. Kjøp noe billigere 3200-ram. Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) NEI, du har ikke bruk for det. Kjøp noe billigere 3200-ram. PUH! Takk skal du ha. Og takk til alle for tilbakemld. Edit: Eh...forresten, hva slags 3200 ram anbefales? Endret 1. juni 2004 av o-haavard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå