Gå til innhold

Beste "bilspill-konsoll"

GeCcO

Anbefalte innlegg

Har for tiden veldig lyst på et (eller flere) bra(e) bilspill. Men på pc'er det så godt som ingen som vertfall jeg synes er noe vits å spille.

For tiden holder jeg en knapp på PS2 som den beste "bilspill-konsollen" med 3 gode spill innen realistiske bilspill/simulator sjangeren (som vertfall jeg har hørt om)

*GT3

*GT4

*Enthusia Professional Racing

Xbox virker for meg som en slags emulering av pc'n, med nesten bare fps spill som etter min mening ikke passer på noen slags konsoll.

Men jeg vil gjerne høre fra begge sider (ps2 og xbox) siden jeg ikke har vært borti en konsoll på mange år (PS1)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ps2 har jo sine gran turismo spel og WRC som er eksklusive til ps, mens xbox har rallisport challenge og Project Gotham Racing som begge er suverene bilspel. Eg har xbox og liker veldig godt bilspela til den. Eg har prøvd både wrc og gran turismo til ps2, men eg tykkjer ikkje grafikken er så bra og alt i alt tykkjer eg at x-box har bedre bilspel. Begge har jo i tilleg colin McRae spela som også er gode. Det at xbox er ein emulator av pc er noko tull sjølv om dei har mange av dei same spela som pc. xbox har mange eksklusive og gode titler...

så va det sagt... Men for all del, alt er smak og behag hadde eg hatt ps2 hadde eg nok tykkt den hadde vore best, men nå har eg xobox og er veldig fornøyd me den=) :love:

Lenke til kommentar

PS2:

• GT spillene
  • Colin spillene
  • WRC spillene

Xbox:

• Project Gotham spillene
  • Burnout spillene
  • Colin spillene
  • Rallisport Challange spillene

Godt mulig jeg har glemt noen små-spill nå men...

Richard Burns Rally kommer jo til begge konsoller om ikke så lenge også!

Edit: Post 300 ;)

Endret av Master D
Lenke til kommentar

Vet ikke hva du har prøvd til PC, men det er nok der du finner flest realistiske simulatorer. Flere har oppsummert, jeg kan gjøre det samme. Det finnes mange flere til alle plattformer, men jeg har nevnt de jeg mener er viktigst/best. Personlig synes jeg PC er best på bilspill, fulgt av PS2 på 2. plass og Xbox på 3. Xbox har PGR2 og RC2, utover disse to er det stort sett snakk om multiplattformspill jeg heller spiller på PC, men det er selvsagt en smakssak. Et annet viktig poeng er at PC og PS2 har et _stort_ forsprang på Xbox når det gjelder kvalitet på ratt- og pedalsett.

PC:

- Live for Speed (mer realistisk enn alt på samtlige konsoller, billig og moro)

- F1 Challenge 99-02 (veldig virkelighetstro F1-spill, finnes en bråte modifikasjoner hvis du ikke liker F1)

- TOCA Race Driver

- TOCA Race Driver 2 (ikke like realistisk som de to øverste, men meget godt spill)

- GTR (kommer i løpet av året, demo ute nå. Ekstrem realisme)

- NFSU (ingen simulator, og i mine øyne oppskrytt, men artig spill)

- Colin McRae Rally 04

PS2:

- GT3

- GT4 (kun "Prologue" ute nå)

- WRC 3

- Burnout 2 (ikke akkurat realistisk, men moro)

- NFS: HP2 (desidert best på PS2 selv om det finnes til andre plattformer)

- NFSU (foretrekker PC-versjonen)

- TOCA Race Driver

Xbox:

- Project Gotham Racing 2 (veldig underholdende, semirealistisk)

- Colin McRae Rally 04 (foretrekker PC-versjonen)

- Rallisport Challenge 2 (meget underholdende)

- Burnout 2

- TOCA Race Driver 2 (foretrekker PC-versjonen)

- NFSU (foretrekker PC-versjonen)

Endret av Aasgaard
Lenke til kommentar

ps2 er veldig bra, men gt3 begynner å bli litt utdatert nå. xbox har (etter min mening) strålende racingspill, som Rallisport challenge 2, Project gotham racing , men problemet for meg er stikka, som jeg synes er alt for stor og klumpete for at opplevelsen skal føles nogenlunde ekte. når gt4 kommer blir det supert og eie ps2, men polyphony digital(skaperne av gt3) har også annonsert at dette trolig blir det siste spillet til ps2 :cry:

Lenke til kommentar

Har en Xbox som er jevnlig i bruk og jeg synes den er veldig bra på bilspill. Nå har jeg riktignok invistert i ratt og pedal sett og det utgjør virkelig stor forskjell.

En fordel med Xbox er loadetiden hvis du invisterer i en liten chip (Er det lov å prate om sånnt her forresten? tar sjangsen...) Du kan nemlig legge spillene på harddisk og da går det mye raskere, dessuten blir det mindre støy når du slipper surringen til DVD spilleren ;)

PS. Chipper du så bør du også putte en litt større harddisk i Xboxen, en 120-160GB gjør susen :thumbup:

Lenke til kommentar

Er i all hovedsak GT serien jeg er interresert i på PS2, og Enthusia Professional Racing hvis det blir så bra som ryktene skal ha det til.

Forresten, kommer Sony snart til å sette ned prisen på PS2?, synes jeg leste en plass at de ville sette ned prisen til 149$ noe som skulle tilsi rundt 1000kr,-

Så også at Expert selger PS2 for 999,- ved tegning av Telenor ADSL abb. lurer på om det gjelder for allerede eksisterende kunder ?

Lenke til kommentar

GT-serien er nå fantastisk oppskrytt egentlig.

Eneste som skiller den fra andre bilspill er at det mange ekte biler og en grei tuning del. Realismen er jo ikke noe å hoppe i taket over akkurat...

Men bevares, morsomt er det!

Lenke til kommentar
Har en Xbox som er jevnlig i bruk og jeg synes den er veldig bra på bilspill. Nå har jeg riktignok invistert i ratt og pedal sett og det utgjør virkelig stor forskjell.

Det er sant, men som jeg skrev i min post tidligere finnes det langt bedre ratt til PS2 (snakker da selvsagt om Logitech Driving Force Pro). Har man ikke prøvd begge deler er det kanskje ikke så enkelt å forestille seg, men det rattet gir en 5x (minst) bedre opplevelse enn alle andre konsollratt jeg har vært borte i. Det er for meg grunn god nok til at jeg foretrekker å kjøre multiplattformspillene på PS2 fremfor Xbox. Håper Xbox får noe tilsvarende.

Lenke til kommentar

Det fine med Gran Turismo er jo den ekstreme valgfrihetene i bilvalg. Det gir spillet mer underholdningsverdi synes nå jeg da.

Vet ikke hvor mange biler det er i GT3, men i GT4 er det e kommet en foreløpig liste på 777 biler, kanskje vil det komme flere også. Og 100 baner, eller noe slikt viss jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
Xbox virker for meg som en slags emulering av pc'n, med nesten bare fps spill som etter min mening ikke passer på noen slags konsoll.

Det er vel dessverre litt løs omgang med fakta å påstå at det nesten bare finnes FPS spill til Xbox?

Når det gjelder det hvilken konsoll som egner seg best til bilspill så er det vel ikke å stikke under en stol at både Xbox og PS2 har meget gode eksklusive titler. Jeg synes likevel at Xbox har _flere_ virkelig gode bilspill, men hvis du er en skikkelig fan så er det jo bare å kjøpe begge konsollene, de koster da ikke all verden lenger.

Lenke til kommentar
Synes Xbox-kontrollen passer perfekt til bilspill. De to triggerne fungerer utmerket som gass og brems, og A er perfekt for brekk.

Triggerne til Xbox fungerer fint som gass og brems, ja. Men de er fortsatt fullstendig underlegne et godt ratt (les: Logitech Driving Force Pro). Skal man kjøpe en konsoll for bilspillenes skyld bør ratt være et must, og på den fronten er faktisk PS2 flere hakk bedre enn Xbox. Det er selvsagt ikke det eneste momentet å vurdere, men det betyr i alle fall at hvilken gamepad som har best gass/brems ikke er så viktig. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...