Gå til innhold

Windows 2000 sviktet

Anbefalte innlegg

Jeg har en bærbar pc som har 2 operativsystem: Windows 2000 professional og windows 98. Jeg logget meg inn på windows 2000 og skulle prøve å koble denne maskin på nett for kanskje første gang (har lånt den). Jeg kom meg på nett men det tok ikke lang tid for jeg fikk virus. Jeg fikk denne Sasser ormen som gjør at maskin skrus av etter 60 sekunder. Det er ingen virusprogram på maskinen så jeg prøvde å laste ned en oppdatering til windows 2000 på microsoft sine sider. Tror det var denne jeg lastet ned: http://www.microsoft.com/downloads/details...EB-D2342FBB6C00

Jeg glemte å koble meg fra internett før jeg begynte installasjonen av oppdateringen og da slo selvfølgelig Sasser ormen til igjen. Installasjonen klarte ikke å bli ferdig før de 60 sekundene hadde gått. Og nå klarer jeg ikke å starte opp windows 2000. Den kommer seg ikke helt inn. Et lite glimt av en blå feil-meldingsskjerm er alt jeg ser før den startes på nytt om og om igjen. Jeg kommer meg derimot inn på windows 98 men tør ikke koble meg til nett på nytt for å evt ødelegge mere :(

Kan noen hjelpe meg med å få windows 2000 professional til å funke igjen? Sikkert noen filer som mangler siden installasjonen ikke ble fullført. Men hvilket? Og hvordan få dem tilbake?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

W2k har IKKE sviktet deg. Den er nok helt uskyldig, det er du som har sviktet W2k, ved å koble den rett på nett uten brannmur, stakkars os'et ditt. Nytter nok ikke å innstallere på nytt over det gamle, du vil nok arve feilene i det gamle registeret. Klarer du å komme inn i sikkermodus? Hvis du får startet maskinen, velg start-kjør-cmd. Der skriver du: shutdown -a Dette vil stoppe nedtellingen til å slå av maskinen. Kjør online skan fra Panda, sett inn feks. Xonealarm, innstaller alle sikkerhetsoppdateringer, og et skikkelig antivirusprogram. Lykke til!!

Lenke til kommentar

PS folkens: Jeg klarer IKKE å starte maskinen i sikkerhetsmodus. Heller ikke i noen av de andre valgene jeg kan ta som f. eks: "siste fungerende innstillinger" osv...

Må komme meg INN i windows igjen. Derifra skal jeg vel kunne klare å fjerne sasser ormen uten problemer. bare jeg ikke tabber meg ut igjen...

Men som sagt. Noen som vet hvordan jeg skal klare å få opp windows 2000 igjen? Hvor og hvordan?

Lenke til kommentar

Hvorfor MÅ du på død og liv inn i Windows 2000??? Er det noen data du må ha tak i, boot inn i 98, sett inn Partition magic, konverter w2k partitisjonen til fat 32, og viola, du har tilgang til filene dine. Hvis de ligger på samme partisjon, finnes det prog's som henter de ut for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...