Kosmo Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Har tre maskiner i nettverk, gjennom en 3com office-switch. Problemet er når jeg laster ned og maskinen er idle, så tar det sikkert 30 min så mister den kontakten. Får å få kontakt igjen så må trykke høyre musknapp på netverks-iconet og velge enten repair eller disable/enable. Ganske surt. Har chello abonoment og er bak brannmur (zonealarm). Noen som vett hva som er problemet. Har også prøvd å sette opp ip'n og gateway o.l. manuelt slik at DHCP ikke er enable. Men da kommer jeg ikke på internett i det hele tatt. Hva er den knappen på 3com switchen til, den på baksiden? Det står uplink/normal. På forhånd takk! Kosmo Lenke til kommentar
moav Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Først den knappen velger MDI-X det vil si krysset eller rett kabel til uplink porten. Så når du setter opp dynamiske ip`er må du også legge inn gateway og DNS`er manuellt Lenke til kommentar
Kosmo Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Funker ikke når jeg setter opp ip, gateway og dns manuelt. Lenke til kommentar
Beo Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Du må sjekke hvor lang tid dsn serveren er satt opp til å serve før den assignerer ny ip tror det herter leatch eller noe sånn på min router. Hos meg har jeg satt den til 2 Weeks, hos deg står den sikkert på f.eks 30min. For å utføre denne endringen må du logge deg inn på Routeren. Lenke til kommentar
Beo Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 BTW Om du deler internett wia en Windows maskin eller router?? Lenke til kommentar
Kosmo Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) har et chello kabel-modem, 3 maskiner koplet til en switch som videre er koplet til modemet. står lease expires 08.06.2004 kl 17:48:06 Endret 1. juni 2004 av Kosmo Lenke til kommentar
Kosmo Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 Kan det være 3com switch'en som begynner å bli dårlig? Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) Du må sjekke hvor lang tid dsn serveren er satt opp til å serve før den assignerer ny ip tror det herter leatch eller noe sånn på min router. Edit: Jøss det går ikke å skrive noe mer.. Lease-time er den tiden en klient skal få beholde en IP-adresse. Når denne tiden går ut, må klientene annektere en ny IP-adresse fra DHCP-serveren i router. Så sett lease-time på forever. Du kan også prøve en annen tp-kabel. Du har ikke helt begrepa inne... Hva er en dsn-server? tror du mener DHCP, og det lease-time , ikke leatch Endret 2. juni 2004 av dimdal Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Av en eller annen grunn kunne jeg ikke skrive mer i den forrige posten.. ( det kom rett og slett ikke med ) Lease-time er den tiden en klient skal få beholde en IP-adresse. Når denne tiden går ut, må klientene annektere en ny IP-adresse fra DHCP-serveren i router. Så sett lease-time på forever. Du kan også prøve en annen tp-kabel. Lenke til kommentar
JV0 Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Du har ikke helt begrepa inne... Hva er en dsn-server? tror du mener DHCP, og det lease-time , ikke leatch Han har ikke begrepene inne og blander DNS server og DHCP. MEN har du begrepene inne siden du spør hva er en dns-server??? Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Du har ikke helt begrepa inne... Hva er en dsn-server? tror du mener DHCP, og det lease-time , ikke leatch Han har ikke begrepene inne og blander DNS server og DHCP. MEN har du begrepene inne siden du spør hva er en dns-server??? Ja, det er en type database som vet hostnames til alle IP-adressene på et domene og omvendt. (DNS - Domain Name Server). For hver oppføring i denne databasen kan det inneholde mye informasjon(datatyper) om et navn (host), men den vanligste er datatype A for Adresse. Lenke til kommentar
prolixin Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Internetten ramler ned ja. Rart vi andre ikke merker noe da Internet er forresten ikke en ting! Lenke til kommentar
crusade Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 .. me forstår jo alle ka han meine.. Litt enklere å skrive 'internett' enn 'internett oppkoblingen' eller lange vanskelige ord som dette.. Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 <offtopic>Ja, la oss skrive 'dings' om alt mulig, så får vi så presist og fint språk</offtopic> Uansett til alle sammen: Han har ingen router eller dhcp-server han kan konfigurere, disse funksjonene er innebygget i kabelmodemet. Kosmo: Har du chello classic eller chello plus-abonnement? Prøvd å resette kabelmodemet? (La det være uten strøm i et par minutter) Lenke til kommentar
skrotnisse Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 prøv en annen switch og se om du har samme problem da,. personlig synes jeg 3com office er noe drit. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 .. me forstår jo alle ka han meine.. Litt enklere å skrive 'internett' enn 'internett oppkoblingen' eller lange vanskelige ord som dette.. OT: Ja, ihvertfall om man skriver lange vanskelige ord som to ord En enkel huskeregel, en "ting" er ett ord, dvs internettoppkobling. Vet at det er fyfy og kommentere skrivefeil her, men se på det som ett vennlig tips, andre småfeil pleier ikke å gjøre så mye, men ordeling ødelegger flyten i lesinga. Til topic: Er enig med de som sier at det høres ut som switchen driver å tar kvelden, åssen fungerer den om du bare setter opp et LAN, får du ikke kontakt med de andre maskinene, eller funker det fint? AtW Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) Poeng. Det kan også være en eller flere porter som hikker, prøv å bruke andre porter hvis mulig. En annen ting som kan være nyttig å sjekke er om alle tre maskinene faller ut samtidig. EDIT: Best setninger hvis man får med seg alle ordene;) Endret 2. juni 2004 av dsgf Lenke til kommentar
Kosmo Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 Kosmo: Har du chello classic eller chello plus-abonnement? Prøvd å resette kabelmodemet? (La det være uten strøm i et par minutter) Har chello plus. Poeng. Det kan også være en eller flere porter som hikker, prøv å bruke andre porter hvis mulig.En annen ting som kan være nyttig å sjekke er om alle tre maskinene faller ut samtidig. Alle maskinen faller ut samtidig ja. prøv en annen switch og se om du har samme problem da,. personlig synes jeg 3com office er noe drit. Joda, men har det seg sånn at jeg ikke har ti switcher liggende her liksom Er ikke mulig å konfigurer kabelmodemet som dsgf sier. Kanskje jeg skulle ha bestillt en router. Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Ring upc support 02123 og be om å få bytte kabelmodemet. Se om det hjelper.. Koster ingenting, bortsett fra at du må reise til en forhandler for å bytte.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå