svamp Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Går det an å lage relasjoner mellom tabeller i MySQL+PHP, i så fall, hvordan gjør man det? Jeg har en database å prøve meg fram med på freesql.org. Lenke til kommentar
RottePostei Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Versjoner under 4.0 iallefall mener jeg ikke har skikkelig støtte for dette, dvs. du må lage en fremmednøkkel og oppdatere denne ved inserts updates osv. Det går fint det. Men det finnes ingen form for cascading delete e.l. så det må du ordne selv. Eksempel: Har to tabeller Person --------- id int primary key auto_increment navn varchar(100) postnr int Poststed ------------ postnr int primary key sted varchar(100) I joins bruker du da f.eks.: SELECT * FROM Person INNER JOIN Poststed ON Person.postnr=Poststed.postnr; Lenke til kommentar
Beisfjord Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Går det an å lage relasjoner mellom tabeller i MySQL+PHP,i så fall, hvordan gjør man det? Jeg har en database å prøve meg fram med på freesql.org. Fremmednøkler støttes ikke default, men hvis du benytter tabeller av typen INNODB så funker det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå