Gå til innhold

Corsair XMS XL-brikkene kommer på komplett.no

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mushkin benytter winbond BH6 IC. De nye Corsair-brikkene benytter noen nye typer fra Samsung som Corsair inntil videre har enerett på. Det som også er spesielt med disse minnebrikkene er at de klarer DDR500 ved 2.5-3-3-6/7. Tror ikke Mushkin klarer tilsvarende.

Lenke til kommentar
Og har timingene 2-2-2-5. Det har nesten aldri vært å finne så store minnebrikker med så lave timings.

Vel, jeg har da kjørt 2-2-2-5 siden 2002 med 512 MB Corsair XMS3200... BH-5 og BH-6 skal klare det uten problemer.

Godt mulig. Jeg har i hvert fall ikke sett så store brikker som 512 MB ha så lav latency. Men selvfølgelig, hvis du sier det, så er det mulig det. Så har jeg lært noe nytt i dag også.

Edit: jeg prøvde å kjøre 2-2-2-5 på noen Corsair TWINX-PRO3200LL 1024 MB, men det gikk heller dårlig.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Edit: jeg prøvde å kjøre 2-2-2-5 på noen Corsair TWINX-PRO3200LL 1024 MB, men det gikk heller dårlig.

Det er garantert CH-5 brikker. Så godt som alle brikker med BH-5 klarer 2-2-2-5.

Skal bli gøy å se hvilke brikker som kommer til å bli overklokkerenes valg, Corsair XL eller OCZ E.B.

(Jeg får OCZ 3500 E.B i morgen :D )

Lenke til kommentar
Kanskje, men det er ikke BH5-brikker. Det er noen helt nye Samsung-brikker som Corsair har fått enerett på inntil videre. Leste det på LegitReviews, som nylig testet disse minnebrikkene.

Tror nok ikke det stemmer at Corsair har enerett på dem.. OCZ har alt lansert PC3200 brikker baser på de samme chippene. (Har det fra Ryan som jobber i OCZ)

Chippene det er snakk om er Samsung 4.0ns TCCD

2-2-2 @ 200Mhz

2.5-3-3 @ 250Mhz

PC-3200 2-2-2 Platinum Rev 2

Disse chippene har vistnok et litet problem for overklokkere; De skalerer dårlig med høyere spenning. Ved 3v så skal de vist møte veggen. La oss håpe at det ikke stemmer, for ellers er de ikke noe bedre enn CH5. Praktisk talt alle CH5 klarer 2-2-2 ved 200Mhz når de får 2.9vdimm.

Endret av formann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...