Gå til innhold

døde av saft?

Anbefalte innlegg

på morran i dag så skulle jeg ta meg et glass med saft, og hele mugga datt utover meg:( Jeg tok mobilen raskt ut av lomma, og tok ut bateriet... og tørket av den saften som jeg så. Lomma var forresten full av saft.. Saften er av type fun light uten sukker, så den kan ikke bli skadet av det...

Når jeg kom hjem fra skolen i dag så skulle jeg prøve og starte mobilen... Men det kom ingenting fra den... den ville ikke starte i den heletatt :cry:

Det er leit, for den er under en uke gammen... det er en nokia 3200... Er det noen som har noen tips til hvordan jeg skal få den i live igjen? Om jeg kanskje har noen garanti som hjelper meg siden den ikke er eldre?

mvh Clvn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Saften er av type fun light uten sukker, så den kan ikke bli skadet av det...

:roll: Jammen hva i all verden kan få deg til å si dette da? Klart den blir skadet av det, det har du jo funnet ut til nå vel?

Du må bare høre der du kjøpte mobilen ang garanti...Hvor gammel er den?

Lenke til kommentar

Det jeg mente med saft er det at det ikke er sukker i den slik at det ikke blir igjen inne i mobilen... Men selvfølgelig er det skadelig med vannet i saften, noe som jeg erfarte :cry:

mobilen er 6 dager gammel....

Lenke til kommentar

HMM. er det ikke bedre å ringe til butikken og spør om jeg får det på garantien... er det ikke 10 dagers angrerett... (hvis det går under noe sånt!!) Det var forøvrig 3 års garanti på den.. Den er kjøpt på "klart svar"

Lenke til kommentar

Fuktskader kommer av vatn ikkje sukker.

Det er motorer som ikkje tåler sukker.

Så om det var sukker i eller sukkerfri saft som kom på telefonen er skitt det same, ødelagt blir den uansett.

At sukker gjer telefonen klissete i tillegg er noko anna.

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Hallo!!!

Ta det på grarantien? Det skår ganske tydeleg av vann/kondens skader opphever garantien då dette er brukarfeil som gjer at telefonen blri fuktskada.

Å bruke angrefrist åp ein slik skade er faktisk forsøk på svindel, og kan vel bli straffa med bøter eller fengsel.

Det einaste som gjeld er viss du har ei resieforsikring/ansvarforsikring/mobilforsikring som dekker uforusett skade på telefonen.

Fuktskader er ganske lette å finne for teknikaren.

Klart Svars 3 års garanti gjeld heller ikkje mot fuktskader.

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar
Hallo!!!

Ta det på grarantien? Det skår ganske tydeleg av vann/kondens skader opphever garantien då dette er brukarfeil som gjer at telefonen blri fuktskada.

Å bruke angrefrist åp ein slik skade er faktisk forsøk på svindel, og kan vel bli straffa med bøter eller fengsel.

Det einaste som gjeld er viss du har ei resieforsikring/ansvarforsikring/mobilforsikring som dekker uforusett skade på telefonen.

Fuktskader er ganske lette å finne for teknikaren.

Klart Svars 3 års garanti gjeld heller ikkje mot fuktskader.

mvh

JanEirik

Edit-knappen finnes fortsatt.. Tilbake til topic, selfølgelig kan du ikke ta det på garantien.

Lenke til kommentar

Garantien kan du glemme

Så da er det kanskje å operere den selv? prøv å skyll den og tørk den noen dager så ser du om det virker, da får du ut saften iallefall. Men åpner du den og tørker den med isopropanol eller noe slikt så er vel det nesten greiere og bedre

Lenke til kommentar
jeg ville gått å fått tilbake på garantien, hvis du har!

Det samme skjedde med meg og jeg fikk den tilbake på garantien (dette var en Nokia 7210)den var da 17dager gammel....

dette er da regelrett svindel! Har du sølt saft/øl/melk eller noe veske i det hele tatt er du fratatt garanti/reklamasjonsrettigheter på livstid, det har ingenting å si hvor gammel den er/var. dersom du har fått ny telefon på dette, og er klar over at du har sølt noe på telefonen som har forårsaket skaden, så er dette straffbart ifølge norsk lov.

clvn skriver:

HMM. er det ikke bedre å ringe til butikken og spør om jeg får det på garantien... er det ikke 10 dagers angrerett... (hvis det går under noe sånt!!) Det var forøvrig 3 års garanti på den.. Den er kjøpt på "klart svar"

- det er ingenting som heter angrerett når du kjøper over disk i norge. unntaket er elkjøp som gir deg 30 dager bytterett. dersom du hadde hatt angerett, ville det helt klart vært feil å fått hevet kjøpet etter en feil som du selv har forårsaket.

Hva er det som sviver i topplokket til folk??? det eneste som gjelder er egen vinning! det virker som folk har misforstått helt hva som gjelder av lover og regler.

når det gjelder klart svars 3års garanti, så gjelder den feil som er forårsaket av feil i produksjon. mer om den her:

Klart Svar's 3 år garanti

dere skulle bare visst hvor mange kunder som kommer inn til butikken med defekt telefon der vi spør om kunden vet hva som kan ha hendt med apparatet. som svar får vi selvsagt NEI, og svaret i fra verkstedet er fuktskadet av øl/brus eller noe annet ekkelt og seigt. Noe som kunden som regel innrømmer når de får diagnosen. "går ikke det på garantien da?"

du aner ikke hvor ofte jeg har hørt det!

du må nok heller prøve med forsikringen viss du har det da. heller ikke der er det mange som dekker skade med fuktighet

Endret av 306
Lenke til kommentar

Du får det ikke på garantien.. Jeg hadde en 3510i og hadde ikke vært i nærheten av fukt en gang, og den funket ikke mer, så gikk inn og sa den ikke funket mer.. noen uker etter sa de det va fuktskade! hmmm.. jaja.. er en 3510i da.. er ikke ment for å holde lenge :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...