Gå til innhold

Bygge PC til overklokking


Anbefalte innlegg

pssst.....intel er no idiotisk greier....AMD er bygd for spilling.....intel er bygd for ingenting

jo mer varme veittu vertfall at cpu'en jobber da!

Jeg sier som en annen litt oppi her: Saklig!

 

Det der er KUN din PERSONLIGE mening, men du fremstiller det som om det er noe alle burde vite! Argh, *irritert*

 

Amd XP yter dårligere enn intel p4c på alle punkter, mens A64 vel yter en 10-15% bedre enn P4c i spill. P4 yter derimot bedre i f.eks. videoredigering (ja, jeg vet at han sa ha skulle bruke den til spill, MEN), og den drar greit unna i spill også!

 

Og hva er det tullet med varme? "hvis prosessoren blir varm så vet du at den jobber"(du sa det riktignok på en annen måte, med adskillig flere skrivefeil :p)

Hvis du kjøper en intel 2.4 boxed, burde du fint klare å få den opp til ihvertfall 2.8 uten å bytte kjøler... Og da begynner vi å snakke bra ytelse for pengene!

 

Sånn... deilig å få blåst ut litt... :green:

Skulle nesten tro at ok.no ansatte sånne som "Master Casemod"(*laugh*) her bare for at vi andre forumbrukere skulle få utløp for innvendig raseri! :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Amd XP yter dårligere enn intel p4c på alle punkter

 

Mener du at en celeron yter bedre enn Amd XP??

 

hvis JA:

dette er FEIL en celeron er IKKE bra, det yter jo som en dass.

Men klokke det gjør den men, det er ikke så mye ytelses "hopp" uansett om man klokker langt.

 

edit: Tar jeg feil? så si i fra...

Endret av Sink
Lenke til kommentar

Fyren sier jo at det må være billig, og det blir ikke billig når man må kjøpe i865 HK og P4C.

De av dere som snakker om at Intel kan kjøre flere programmer enn andre og er kaldere enn AMD burde virkelig lære dere til å holde kjeft når dere ikke vet hva dere prater om.

 

Skal man ha en billig spille pc, med gode muligheter for overklokking så er et nForce2 baser hk (NF7-S til 500.- demo på komplett) og en XP2500+ eller 2600+ helt klart det beste valget.

Celeron er totalt utelukket da den er ubrukelig til alt annet enn Word og Excel. Selv til 1/2 prisen er det fortsatt svindel.

 

NF7-S 2.0 550.- (demo)

XP2500+ Boxed 740.-

R9800Pro 1795.-

 

Denne kombinasjonen gir uten tvil mest for pengene, og slik at det faktisk vært de siste 7-8mnd.

Lenke til kommentar
Amd XP yter dårligere enn intel p4c på alle punkter

 

Mener du at en celeron yter bedre enn Amd XP??

 

hvis JA:

dette er FEIL en celeron er IKKE bra, det yter jo som en dass.

Men klokke det gjør den men, det er ikke så mye ytelses "hopp" uansett om man klokker langt.

 

edit: Tar jeg feil? så si i fra...

Hmm... P4c er Pentium 4! Ikke celeron!

Lenke til kommentar
Fyren sier jo at det må være billig, og det blir ikke billig når man må kjøpe i865 HK og P4C.

De av dere som snakker om at Intel kan kjøre flere programmer enn andre og er kaldere enn AMD burde virkelig lære dere til å holde kjeft når dere ikke vet hva dere prater om.

 

Skal man ha en billig spille pc, med gode muligheter for overklokking så er et nForce2 baser hk (NF7-S til 500.- demo på komplett) og en XP2500+ eller 2600+ helt klart det beste valget.

Celeron er totalt utelukket da den er ubrukelig til alt annet enn Word og Excel. Selv til 1/2 prisen er det fortsatt svindel.

 

NF7-S 2.0 550.- (demo)

XP2500+ Boxed 740.-

R9800Pro 1795.-

 

Denne kombinasjonen gir uten tvil mest for pengene, og slik at det faktisk vært de siste 7-8mnd.

WORD! :yes:

Lenke til kommentar
NF7-S 2.0  550.- (demo)

XP2500+ Boxed  740.-

R9800Pro  1795.-

 

Denne kombinasjonen gir uten tvil mest for pengene, og slik at det faktisk vært de siste 7-8mnd.

WORD! :yes:

Enig med siste (og nestsiste) taler. Skal du ha bra spillemaskin for en billigst mulig penge, er dette helt klart veien å gå.

Lenke til kommentar
Siden den er mest til spill,bør du velge AMD med mer en 2,5GHz..

Ante ikke at AMD laget prosessorer som kjørte på så høy frekvens jeg :roll: '

 

 

Men tilbake til topic:

 

Som (nesten) alle her sier burde du kjøpe et hovedkort med nForce2 400 Ultra chipset (feks NF7), en AMD Athlon prosessor, et par dugelige Pc3200 minnebrikker og et Ati Radeon 9800Pro skjermkort.

 

Det er de viktigeste komponentene og på alt det andre kan du godt kjøpe det billigste du finner (kanskje ikke billigste PSU da).

Lenke til kommentar
AXDA2600BBOX

 

AMD Athlon XP 2600+ 2.0 GHz, Socket A

333Mhz Bus, 512Kb Total Cache - Retail 535,-

---------------------------------------------------

 

AXDA2500BOX

 

AMD Athlon XP 2500+ 1.83GHz, Socket A

333Mhz Bus, 512Kb, Barton - BOXED 837,-

 

hvorfor er den øverste så mye billigere? pga at den nederste er barton?

Og er den nederste (barton) mye bedre overklokker enn den øverste?

 

edit: blingsa med prisene

Den nederste er dyrere, for det følger med boxer kjøler.

Kjøp den øverste med denne kjøleren

Lenke til kommentar

Takker for mange saklige og noen usaklige tips :p

 

Har bestilt

 

denne

http://www.fastlanehw.com/reviews.php?i=92

 

Det har det nødvendige, klokker litt, er retail, og jeg skal ikke ekstremklokke.

 

og denne

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=35403

Den er grisebillig og kommer i retail-pakke, hvis vifta suger, myrder jeg bare en gammal psu og bruker den vifta.

 

 

og denne

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=34402

gambler på at alle pipelines fungerer..hvis ikke kan den sikkert klokkes litt uansett. hvis ikke, har man alltids angreretten

 

Og alle delene finnes hos mpx.no = spare frakt :)

 

Minnebrikkene har jeg fått, og det er 2x256 apacher 3200 med cl 2.5

 

edit: en leif

Endret av advert
Lenke til kommentar

Vill bare opplyse deg om at det 9800 SEkortet yter dårlig. Det er vell under 9600 xt i ytelse med mindre du modder det til 8 pipelines (noe som ofte ikke funker.) Vill anbefale deg et 9800 pro. Det er meget stor forskjell på de kortene og det er verdt 400 kr ekstra.

 

Men it's up 2 you!

 

Lykke til ;)

Lenke til kommentar

Det er en moderator som har endret emnetittelen litt. pcen er til lillebror, og skal brukes til vanlig spilling og litt skolearbeid. Den skal klokkes for å få mer ytelse for mindre penger da budsjettet er begrenset, men det er ikke primært en pc som skal klokkes for klokkingens skyld (selv om det er moro det og :) ).

Jeg valgte det 9800se-kortet for å modde det til 9800pro..

man må jo få gamble litt innimellom?

Lenke til kommentar
Det er en moderator som har endret emnetittelen litt. pcen er til lillebror, og skal brukes til vanlig spilling og litt skolearbeid. Den skal klokkes for å få mer ytelse for mindre penger da budsjettet er begrenset, men det er ikke primært en pc som skal klokkes for klokkingens skyld (selv om det er moro det og :) ).

Jeg valgte det 9800se-kortet for å modde det til 9800pro..

man må jo få gamble litt innimellom?

Da ville jeg nøyd meg med å modde/klokke skjermkortet og IKKE klokka prosessoeren!

Har vært borti flere tilfeller av ødelagte hovedkort og annen hardware etter klokking av VIA chipset... :no:

Lenke til kommentar

Hvis vi skal bevege oss over i ordkløveri-leiren kan jeg jo si at ingen endringer man gjør på maskinvare er trygt uansett hva chippene heter...

 

Dessuten har jeg nevnt et par ganger at jeg må ha s-ata...det brettet du referer til har hverken det eller en eneste usb-port så vidt jeg kan se..

Lenke til kommentar

Det har blitt sagt før, men det er jo åpenbart noen som er uenige :roll: så jeg sier det igjen: Til en spillemaskin med lavt budsjett er det helt klart Athlon XP som gjelder. Celeron yter for dårlig, og P4C og Athlon64 blir for dyrt. Kjøp 1x512 MB RAM, og oppgrader til 2x512 ved en senere anledning (nye spill som Far Cry osv krever veldig mye RAM). Når det gjelder skjermkort kommer jo an på budsjettet. Jeg regner med at et 9800 Pro er utelukket, men hvis du har råd til det bør du absolutt gå for det. Du må nok ut med i underkant av 2000-lappen.

Lenke til kommentar

Jo det har USB 2.0 men ikke sata det er riktig .

Men det er et veldig billig alternativ ,

sata gir deg ikke noe ytelesforbedring som er verdt å snakke om

når det gjelder sata 1.0 med mindre man ønsker å sette opp raid-0.

Er ikke noe ordkløveri her .

 

Du er blitt frarådet via baserte kort som basis for overklokking .

Men hey ,ditt valg , ikke hør på råd .

Klokk kortet og kjør PCI og AGP bussen out of spec og få korrupte

data ,eller svidde harddisker og grafikk kort .

 

Det er ikke problem å skaffe nforce2/400 kort med sata .

Flere har anbefalt NF7-S .

 

 

....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...