LostProphat Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Jeg vil beklage hvis jeg har fremstått uvennlig er sint. Jeg er bare så frustrert etter å slitt med dette problemet i en god stund midt i en meget god del skolestress samt personlige problemer. Takker til alle for hjelpsomheten, setter virkelig pris på det. Lenke til kommentar
Myr Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Hei..Hadde samme problem med mitt 9800 pro..Fikk til og med artifacts i cs! Fikk 7500 ca i 3dmark 01 med det første..brukte Driver Cleaner 3,og klatret opp til 13500 i 3dmark 01.. Til slutt så formaterte eg og nå ligger eg på 15700 i 3dmark 01 men 2,[email protected] 512mb pc2700 Sapphire 9800pro (catalyst 4,5)..Så mitt forslag er å formatere vist du ikke har gjort det,sikkert vert forsøket vist ikke noet anna hjelper..Hjalp med meg i alle fall Lenke til kommentar
LostProphat Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Hmm. Nå har det seg en gang slik at jeg faktisk får 13500 i 3Dmark 2001 SE slik pcen er nå. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Farcry demoen er ikke spesielt god, og er derfor ikke noe tegn på at maskinen din yter dårligere enn den skal. 3dMark scoren din er helt grei og det tyder på at hw er i orden. CS og R9800 går ikke så bra sammen og det er heller ingen god indikaskjon på at ytelsen er så mye dårligere enn den skal være. Her kan software-fixes fikse det meste tenker jeg! Dessuten så begrenser prossesoren deg en del og det hk er ikke av de alle beste når det gjelder ytelse heller. Lenke til kommentar
delfin Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Hva? Skal ikke 9800PRO greie å kjøre CS flytende? Det er det teiteste jeg har hørt! Det er jo ikke noen grunn til at det IKKE skal kunne kjøres på nyere kort? Helt hinsides tåpelig spør du meg...og jeg skjønner godt at han som startet tråden blir fortvilet når alle begynner å mase om at 512 DDR er for lite og blabla! Greit nok, det er ikke for mye, men du skal kunne kjøre Farcry relativt greit med innstillinger midt på treet selv med dette! Det er klart det er NOE galt når alle spill hakker... Lenke til kommentar
Mongster Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Hva? Skal ikke 9800PRO greie å kjøre CS flytende? Det er det teiteste jeg har hørt! Det er jo ikke noen grunn til at det IKKE skal kunne kjøres på nyere kort? Helt hinsides tåpelig spør du meg...og jeg skjønner godt at han som startet tråden blir fortvilet når alle begynner å mase om at 512 DDR er for lite og blabla! Greit nok, det er ikke for mye, men du skal kunne kjøre Farcry relativt greit med innstillinger midt på treet selv med dette! Det er klart det er NOE galt når alle spill hakker... Les hva folk skriver da. Det har vært et velkjent fenomen lenge at en del får dårlig ytelse i CS med radeon9800pro. Dette er ikke fordi radeon'en er for dårlig, men et software-relatert problem. Mest sannsynlig ligger problemet hovedsaklig i selve programkoden i CS. Det finnes forøvrig flere forskjellige modifiserte drivere for radeon som skal rette på den dårlige CS-ytelsen mange opplever. Og neste gang er du litt mer forsiktig med å uttale deg om ting du ikke veit. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 synes det var mye synsing i dene posten. jeg har r9800pro og en a64 cpu med 256 minne og stort sett går far cry særdeles bra, hender det hakker litt av og til og loadingene er trege. til LostProphat: 1. last ned de tre nyeste catalyst driverne og prøv dem alle tre, av og til passer f.eks en catalyst driver svært dårlig akkurat til bestemte konfigurasjoner og gir mye dårligere ytelse, har hendt meg. husk drivercleaner etter uninstal!!! 2. gjør det samme med via-driverne, last ned de to-tre siste utgavene og prøv dem 3. last ned nyeste bios fra msi eller hva hk-produsenen din het (msi sie kan oppdateres i windows) 4. pass på agp aperture-size, den bør være 128 eller 256 har jeg hørt, mer ved mer systemminne. 5. sjekk at AA og AF er avskrudd, last ned nyeste patchene i spillene dine om ikke dette hjelper så har jeg ikke noe særlig mer på lager Lenke til kommentar
LostProphat Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) Bamsemoms: takk for tipsene. Jeg skal se hva jeg får til Endret 2. juni 2004 av LostProphat Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 AGP Aperture size setter hvor mye av det fysiske minnet (ram) som skal brukes til å "hjelpe" skjermkortet. Kjekt på gamle skjermkort med 8 mb minne, så skjermkortet slapp å droppe teksturer, men ikke så aktuelt for radeon 9800pro. Å sette dette til noe som helst over 64 eller helst 32 er vel ikke mye vits på et system med 512 mb totalt. Og som Mongster sa: 9800pro er ikke laget for å kjøre cs raskere enn geforce 4, kan faktisk hende at et ti4600 yter mye bedre. Ati kort har vel aldri vært særlig glade i opengl, husker jeg hadde en del problemer med råtten ytelse i cs med mitt 9800pro. Det ordnet seg med omegadrivere, men dårlig ytelse i cs fikk meg aldri til å klage til komplett. Lenke til kommentar
LostProphat Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 Jeg har nå prøvd med versjon 4.1, 4.2, 4.3, 4.4 og 4.5 av catalyst driverne til ATI. (Jeg brukte Driver Cleaner 3 mellom hver av driverinstallasjonene.) Jeg har installert nyeste bios ved hjelp av MSI Live Update 3 og har også oppdatert alt av hovedkort drivere til de nyeste. Under hver av de nevnte driverne har jeg prøvd spillene Singles: Flirt Up Your Life og Thief: Deadly Shadows Demo med mange forskjellige kvalitetsinnstillinger. Alt dette uten hell, ettersom at jeg fortsatt sliter med alvorlige ytelsesproblemer. Noen idéer for hva jeg kan prøve nå? Lenke til kommentar
JumboJet Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Demoen med Far Cry fungerer svært dårlig med Ati Radeon kort av typen 9800-series. Det problemet har jeg hatt også, men i fullversjonen løses alt med patch 1.1 som det tidligere er blitt skrevet om. Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Hmm..som du også nevner, så virker det som du har problemer med å kjøre de fleste spill. Merkelige greier må jeg si. Det kan virke som at en elelr annen komponent i pc'en din ikke fungerer som den skal. Hva det kan være er jeg ikke sikker på, siden du kjører alle testene (3Dmark01..osv) med tilfredstillende resultat. Kanskje du rett å slett på en elelr annen måte må få sjekket hver enkelt komponent i oppsettet ditt. Jeg har ikke andre råd. Lenke til kommentar
LostProphat Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 gamer73: takker for tipset. Skal gjøre det. Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 gamer73: takker for tipset. Skal gjøre det. du har ikke på anisotrop filtrering eller utjevning? se på display --> avansert og under direct3d (event opengl for de spill som bruker det). Det skal være et kryss der og stå programinnstilling. Lenke til kommentar
RexXx Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Hva? Skal ikke 9800PRO greie å kjøre CS flytende? Det er det teiteste jeg har hørt! Det er jo ikke noen grunn til at det IKKE skal kunne kjøres på nyere kort? Helt hinsides tåpelig spør du meg...og jeg skjønner godt at han som startet tråden blir fortvilet når alle begynner å mase om at 512 DDR er for lite og blabla! Greit nok, det er ikke for mye, men du skal kunne kjøre Farcry relativt greit med innstillinger midt på treet selv med dette! Det er klart det er NOE galt når alle spill hakker... Les hva folk skriver da. Det har vært et velkjent fenomen lenge at en del får dårlig ytelse i CS med radeon9800pro. Dette er ikke fordi radeon'en er for dårlig, men et software-relatert problem. Mest sannsynlig ligger problemet hovedsaklig i selve programkoden i CS. Det finnes forøvrig flere forskjellige modifiserte drivere for radeon som skal rette på den dårlige CS-ytelsen mange opplever. Og neste gang er du litt mer forsiktig med å uttale deg om ting du ikke veit. Angående cs.Har powercolor [email protected] si at en med 9800pro ikke skal klare 100fps er litt tull mener jeg. Kjøre selv lett med 4xaa og 16xaf med konstant 100fps. Har ikke prøvet høyere med developer 1.Men er godt fornøyd. Men som sagt far cry er vel mer dx 9 basert og litt ram sulten.Cs er vel dx7 basert. Far cry vil nok hakke litt på medium med 512mb.Men er krevende som de fleste merker.Et av de bedre spill kan man si. Gleder meg til doom 3 kommer. Men en mulighet er bare format c: Og legge alt inn på nytt av drivere osv.Har hjulpet mege endel ganger når alt går galt. Du kan du jo prøve skjermkortet i en annen pc og se om den yter like dårlig der feks... Vga silencer og ram kjølere hjelper også litt...Vis du har klokket kortet endel Lenke til kommentar
Harryhoover Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Heisann Jeg vet at enkelte hovedkort krever at chipsetdrivere installeres FØR grafikkort og lydkortdrivere. (Kan være forårsaket av at 4in1 driverne inneholder IDE bus master Driver og AGP Vxd Driver) Jeg bruker derfor alltid å fjerne lyd og grafikkdrivere før jeg oppdaterer chipsetdrivere (f.eks VIA 4in1) 1. Hvilken rekkefølge har du lagt inn chipsetdrivere i din installasjon ? (kortet ditt har jo VIA Apollo KT600) 2. Har du lastet ned de nyeste chipsetdriverne fra VIAHyperion4in1v4.51 ? 3. Har du fulgt Installasjonsguide for VIA 4in1 drivere ? Kanskje dette kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
delfin Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Hva? Skal ikke 9800PRO greie å kjøre CS flytende? Det er det teiteste jeg har hørt! Det er jo ikke noen grunn til at det IKKE skal kunne kjøres på nyere kort? Helt hinsides tåpelig spør du meg...og jeg skjønner godt at han som startet tråden blir fortvilet når alle begynner å mase om at 512 DDR er for lite og blabla! Greit nok, det er ikke for mye, men du skal kunne kjøre Farcry relativt greit med innstillinger midt på treet selv med dette! Det er klart det er NOE galt når alle spill hakker... Les hva folk skriver da. Det har vært et velkjent fenomen lenge at en del får dårlig ytelse i CS med radeon9800pro. Dette er ikke fordi radeon'en er for dårlig, men et software-relatert problem. Mest sannsynlig ligger problemet hovedsaklig i selve programkoden i CS. Det finnes forøvrig flere forskjellige modifiserte drivere for radeon som skal rette på den dårlige CS-ytelsen mange opplever. Og neste gang er du litt mer forsiktig med å uttale deg om ting du ikke veit. Nå har jeg installert mitt R9800PRO som jeg fikk i går, og kan bekrefte at det kjører strøkent på "Medium" i 1024x768. Jeg får ~5500 i '03 og ~16000 i '01. Jeg har en XP2500+ og 512MB RAM. Og jeg leser hva folk skriver, og det er vel akkurat det som gjør at jeg skjønner frustrasjonen til han som poster. Spill SKAL gå bra på et såpass bra kort, og det at man har kun 512MB RAM skal ikke ha SÅ mye å si. Greit nok at det er et problem i CS som jeg ikke har fått med meg, men poenget er at det ER noe galt. Det er ikke for lite RAM som er problemet, eller andre tullegrunner. Lenke til kommentar
RexXx Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Hva? Skal ikke 9800PRO greie å kjøre CS flytende? Det er det teiteste jeg har hørt! Det er jo ikke noen grunn til at det IKKE skal kunne kjøres på nyere kort? Helt hinsides tåpelig spør du meg...og jeg skjønner godt at han som startet tråden blir fortvilet når alle begynner å mase om at 512 DDR er for lite og blabla! Greit nok, det er ikke for mye, men du skal kunne kjøre Farcry relativt greit med innstillinger midt på treet selv med dette! Det er klart det er NOE galt når alle spill hakker... Les hva folk skriver da. Det har vært et velkjent fenomen lenge at en del får dårlig ytelse i CS med radeon9800pro. Dette er ikke fordi radeon'en er for dårlig, men et software-relatert problem. Mest sannsynlig ligger problemet hovedsaklig i selve programkoden i CS. Det finnes forøvrig flere forskjellige modifiserte drivere for radeon som skal rette på den dårlige CS-ytelsen mange opplever. Og neste gang er du litt mer forsiktig med å uttale deg om ting du ikke veit. Nå har jeg installert mitt R9800PRO som jeg fikk i går, og kan bekrefte at det kjører strøkent på "Medium" i 1024x768. Jeg får ~5500 i '03 og ~16000 i '01. Jeg har en XP2500+ og 512MB RAM. Og jeg leser hva folk skriver, og det er vel akkurat det som gjør at jeg skjønner frustrasjonen til han som poster. Spill SKAL gå bra på et såpass bra kort, og det at man har kun 512MB RAM skal ikke ha SÅ mye å si. Greit nok at det er et problem i CS som jeg ikke har fått med meg, men poenget er at det ER noe galt. Det er ikke for lite RAM som er problemet, eller andre tullegrunner. Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Pass på at trueform er av da... fikk 40-60 FPS i CS med det på - men det er sikkert ikke det som er problemet. Jeg har selv Radeon 9800PRO - og farcry går helt glatt, mens CS ligger konstant på 100/99.9FPS hele tiden... Har en venn som har samme kort (sapphire Radeon 9800PRO) Han har samme problemene som deg, bare litt svakere. PC'n hans kjørte elendig dårlig da han hadde 512MB ram - så han la inn 512 til, da ble det en del bedre, men ikke helt "perfekt" - og han mangler forsatt 10-20% på ytelsen i forhold til meg. Tror kanskje problemet ligger i et system komponent et sted, som ble nevnt tidligere i denne tråden - hvis alt er normalt så skal de nyeste catalystdriverene bare yte bedre enn de gamle (i allfall ikke noe ytelsestap) men har du prøvd omega driverene? Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Farcry system requirements på high: cpu: P4 3 GHz/AMD 64 3000+/FX-51 ram: 1024 MB graphics: 9800pro/GeForce FX 5950 med mitt 9700pro og 2800+ så kan ikke jeg kjøre på maks i hvertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå