Gå til innhold

PicoBTX vist på Computex


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ble nesten litt lettet. Trodde dette skulle åpne for betydelig bedre kjølemuligheter, og at jeg da måtte vente helt til AMD tok det ibruk, men det virker til at intel kom med BTX hhovedsakelig for at det skal være nytt.

 

Er det noe jeg har oversett?

Det ser ikke bedre ut, det ser rett og slett dårlig ut.

 

 

Kun 1stk PCIe!

Masse ting, som før, ved socket/CPU-feste! Det var her jeg hadde størt forventinger, kanskje veldig god plass her, slik at man ENKELT kan montere en 120mm kjøleribbe.

 

Alle sammen, kom med argumenter for BTXèn.

 

 

anywas, Det kan godt legges til at bilde trådsarter har linket til er fra anadtech og at det finnes ett annet, og større bilde.

Lenke til kommentar
Ble nesten litt lettet. Trodde dette skulle åpne for betydelig bedre kjølemuligheter, og at jeg da måtte vente helt til AMD tok det ibruk, men det virker til at intel kom med BTX hhovedsakelig for at det skal være nytt.

 

Er det noe jeg har oversett?

Det ser ikke bedre ut, det ser rett og slett dårlig ut.

 

 

Kun 1stk PCIe!

Masse ting, som før, ved socket/CPU-feste! Det var her jeg hadde størt forventinger, kanskje veldig god plass her, slik at man ENKELT kan montere en 120mm kjøleribbe.

 

Alle sammen, kom med argumenter for BTXèn.

Dette er et bittelite hovedkort basert på BTX. Andre kort vil nok ha flere PCIe-plasser, og mere plass.

 

MVH Audun

Lenke til kommentar

Dette synes jeg ikke så lovende ut :no:

 

Ingen pci, eller ikke engang en vanlig pci-x!!

Kun en pci-x 16x til 3d kort.

 

Og kun en kanal p-IDE. Har man da 2 cd romer, vil man iukke kunne bruke noen av sine gamle disker.

Dessuten idiotisk plassering av IDE og power. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Nå skal det vel sies at dette er et litt spesielt kort, PicoBTX er det minste hovedkortet i BTX - serien, spesielt for maskiner i shuttlestørrelse og deromkreing. Da er det litt vanskelig å få klemt inn flere PCI eller PCIe porter, og man må godta kompromisser for en del annet. Synes det er imponerende at de har et fullt fungerende hovedkort, med ytelse som (etter ryktene) skal gå utenpå det meste som finnes i dag, og som i tillegg er en god del mindre.

Lenke til kommentar

Synes det så litt stilig ut. Er fint at det kommer en standard for små hovedkort. Dessuten kan det jo hende at enkelte prdusenter vil legge på en ekstra p-ata kontakt(?) Hvis hovedkortet har nok funksjoner innebygd, tror jeg ikke at jeg kommer til å trenge noen pci uansett. Håper bare at det kommer til amd også.

Lenke til kommentar

Denne standarden er ikke akkurat det man kan kalle

poppulær og her er noen av grunnene til det

 

1.Vist du skulle finne på å gå over til BTX må man bytte

PSU, grafikkort, Kabbis, hardisk, cpu kjøler ++++

mao ikke et alternativ for fattige moddere

 

2. Tilbyr egentlig ingen fordeler framfor ATX

(ikke som er bevist ennda)

 

4. Omleggingen fra ATX-BTX blir å koste MANGE penger

Pga punkt 1 ....

 

Lyst å vite mer? se her Anandtech har sett på BTX lanseringen til INTEL på Computex

Endret av zandro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...