Rebel-Rider Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) Her er de første bildene av Intels nye hovedkortstandard PicoBTX. Hovedkortet kommer fra FOXCONN Kortet kommer med LGA-775 (Socket-T) Intel 915G + ICH6 1 Pcie 16x port 4 DDR2 minneslotter? 1 IDE ATA 133 1 Gb-lan 4 Sata 150 Endret 1. juni 2004 av zandro Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 så.. ehh.. lite ut.. er ingen muligheter med vanlig pci da? Fint at det er 4 ram slotter da, mange som bare har 2... Syns det ser ut som om man må ha liten kjøler jeg... hmm Lenke til kommentar
genesis Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Ble nesten litt lettet. Trodde dette skulle åpne for betydelig bedre kjølemuligheter, og at jeg da måtte vente helt til AMD tok det ibruk, men det virker til at intel kom med BTX hhovedsakelig for at det skal være nytt. Er det noe jeg har oversett? Det ser ikke bedre ut, det ser rett og slett dårlig ut. Kun 1stk PCIe! Masse ting, som før, ved socket/CPU-feste! Det var her jeg hadde størt forventinger, kanskje veldig god plass her, slik at man ENKELT kan montere en 120mm kjøleribbe. Alle sammen, kom med argumenter for BTXèn. anywas, Det kan godt legges til at bilde trådsarter har linket til er fra anadtech og at det finnes ett annet, og større bilde. Lenke til kommentar
audunr Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Ble nesten litt lettet. Trodde dette skulle åpne for betydelig bedre kjølemuligheter, og at jeg da måtte vente helt til AMD tok det ibruk, men det virker til at intel kom med BTX hhovedsakelig for at det skal være nytt. Er det noe jeg har oversett? Det ser ikke bedre ut, det ser rett og slett dårlig ut. Kun 1stk PCIe! Masse ting, som før, ved socket/CPU-feste! Det var her jeg hadde størt forventinger, kanskje veldig god plass her, slik at man ENKELT kan montere en 120mm kjøleribbe. Alle sammen, kom med argumenter for BTXèn. Dette er et bittelite hovedkort basert på BTX. Andre kort vil nok ha flere PCIe-plasser, og mere plass. MVH Audun Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 litt av poenget med PCIe er at man skal kvitte seg med AGP. De nye 3D-kortene kommer med PCIe x16 istedenfor AGP. Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Dette synes jeg ikke så lovende ut Ingen pci, eller ikke engang en vanlig pci-x!! Kun en pci-x 16x til 3d kort. Og kun en kanal p-IDE. Har man da 2 cd romer, vil man iukke kunne bruke noen av sine gamle disker. Dessuten idiotisk plassering av IDE og power. Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Nå skal det vel sies at dette er et litt spesielt kort, PicoBTX er det minste hovedkortet i BTX - serien, spesielt for maskiner i shuttlestørrelse og deromkreing. Da er det litt vanskelig å få klemt inn flere PCI eller PCIe porter, og man må godta kompromisser for en del annet. Synes det er imponerende at de har et fullt fungerende hovedkort, med ytelse som (etter ryktene) skal gå utenpå det meste som finnes i dag, og som i tillegg er en god del mindre. Lenke til kommentar
Tydeus Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Folk skriker ut at dette var fælt osv...ikke no agp. Men picoBTX er jo bare 20.3x20.3 cm stort så det og få plass til mer enn en pcix skal vel godt gjøres. Last ned fra denne siden for full info om de ulike BTX standardene http://www.formfactors.org/developer/specs/BTX_Spec_1_0.pdf Hovedkort vil komme i btx, microbtx og picobtx Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Litt artig å se noen stygge ledningsstumber, loddet fast med ustø hånd nederst til høyre... Lenke til kommentar
Josten Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Synes det så litt stilig ut. Er fint at det kommer en standard for små hovedkort. Dessuten kan det jo hende at enkelte prdusenter vil legge på en ekstra p-ata kontakt(?) Hvis hovedkortet har nok funksjoner innebygd, tror jeg ikke at jeg kommer til å trenge noen pci uansett. Håper bare at det kommer til amd også. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) Denne standarden er ikke akkurat det man kan kalle poppulær og her er noen av grunnene til det 1.Vist du skulle finne på å gå over til BTX må man bytte PSU, grafikkort, Kabbis, hardisk, cpu kjøler ++++ mao ikke et alternativ for fattige moddere 2. Tilbyr egentlig ingen fordeler framfor ATX (ikke som er bevist ennda) 4. Omleggingen fra ATX-BTX blir å koste MANGE penger Pga punkt 1 .... Lyst å vite mer? se her Anandtech har sett på BTX lanseringen til INTEL på Computex Endret 3. juni 2004 av zandro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå