Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ruter og offentlige ip'er


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg kjører webserver hjemme og har anskaffet meg noen ekstra ip'er fra min isp.

 

Min 3com OfficeConnect støtter ikke flere offentlige ip, men har NAT for en ekstern ip.

 

Ønsker gjerne en med integrert firewall, SNMP, remote managment, og med mulighet for å sette opp interne ip'er på innsiden og rute de eksterne ip'ene til ulike maskiner. Planen er å sette opp en maskin som håndterer web, en som håndterer mail og evt en til ftp på hver sin eksterne ip..

Vet det finnes ulike Linux-løsninger som fikser dette, men hadde for tiden ikke noe ekstra hw liggende og er heller ikke noen kløpper i Linux-verden.

 

Noen forslag til en ruter som løser dette og ikke koster skjorta og mere til?

 

Mvh

TD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne vil gjøre jobben, men det koster jo litt da. Også bør man kunne Cisco IOS. Ellers så er nok den rimligste løsningen en linux-box. Finnes vel rimligere routere også, men har ikke helt oversikt over dem. Hva skal du egentlig med flere offisielle IP'r? Det er jo en mulighet å kjøre portforwarding på 3com routerne, da.

 

Evnt. så får man vel en Cisco pix til ca. 5000,-. Den skal vel også gjøre oppgaven.

Lenke til kommentar

Kjører port forwarding i dag... men synes det er for lite fleksibelt. 3com'n har min har en grense på 10 porter...

Skal i tillegg opp med flere webservere med ulike domener, og en del annet som skal aksesseres direkte på ulike porter....

 

TD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...