Gå til innhold

Får ikke tilgang til Documents & Settings

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg våknet opp i dag og slo på PCen. Da kom den ikke inn i Windows. Kom masse tall og bokstaver som det gjør når den ikke finner f.eks. Windows. Da satte jeg inn Windows 95 boot-diskett og skrev fdisk /mbr. Det hjalp ikke.

Da bestemte jeg meg for å koble ut harddisken og sette den inn i en annen PC jeg har. Satte den som slave. Da jeg skulle inn i Documents and Settings-mappa for å kopiere innholdet fikk jeg ikke tilgang. Da bestemte jeg meg for å sette hardisken (med windows som ikke får bootet) som master og den andre som slave. Det hjalp heller ikke. PCen bootet, men fra feil harddisk.

Det er veldig viktig å beholde dataene fra harddisken jeg ikke får bootet. Derfor kan jeg ikke formatere før jeg har fått kopiert innholdet. Har heller ikke brenner tilgjengelig, så Linux/BSD-LiveCD er ikke en løsning.

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siterer meg selv her, fra denne posten :

Får du ikke tilgang til dokumentene dine når du setter disken i en annen maskin eller har tatt ren installasjon av windows

"Problemet" her ligger i NTFS filsystemet og rettigheter. NTFS har muligheter for å hindre uvedkommende tilgang til f.eks filer / mapper o.l.

Høyreklikk på mappen / disken (alt etter hva du skal ta over), velg properties, security, advanced, owner, så velger du ditt navn, og velger "replace owner on subfolders and objects"

La maskinen jobbe en stund, og voila, du har full tilgang

Les mer om det her :

http://support.microsoft.com/default.aspx?...roduct=winxpINT

MERK : Du må ha administrator rettigheter for å kunne gjøre det, og enkel fildeling må være slått av

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...