LtdEdFred Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Heisann. SItter med en tryout av Adobe PS. Jeg skal lage en spray til CS og skal ha et bilde ab telenors logo med et sånt "forbudt" skilt( rød sirkel med en strek gjennom). Jeg er ikke så stø på hånda at den blir helt rett/rund så jeg lurer på om Adobe har en "sirkel" lager (regner med det, men hvor fonner jeg den?). Kjekt å få vite om hvor jeg finner "fill" også (som malebøtta i gode gamle Paint.) Håper jeg forklarte meg godt nok Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Hei! Det er ikke noe problem å lage sirkler i Adobe Photoshop. Omtrent midt på verktøypaletten(boksen), til høyre for "Pen Tool", så er det et rektangel. Trykk og hold musepekeren inne på dette rektangelet. Da får du opp en pop-up meny. Nummer tre fra toppen heter "Ellipse Tool" Trykk på denne. For at du skal få en sirkel, så må du trykke ned Shift tasten samtidig med at du drar ut sirkelen. Photoshop har også malebøtta. "Paint Bucket Tool" heter denne(hvis du da har den engelskspråklige utgaven). Den ligger under den "Gradient"- knappen. Denne finnes også på verktøypaletten. Hvis du holder ned "Gradient"- knappen, så vil malebøtta komme til syne. Bare spør om mer hvis du trenger mer hjelp. Forøvrig bruker jeg Photoshop 6.0. _________________ Get a life - get a Mac [ Denne Melding var redigert av: C. Alshus på 2002-04-12 19:25 ] Lenke til kommentar
Sleepy Gary Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 hallo besøk denne siden du http://www.hah.net/p5/text/grunnleggende/g...nleggende_1.htm _________________ visit my web page !!! :. [ Denne Melding var redigert av: steffe på 2002-04-12 19:30 ] Lenke til kommentar
pine Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Eller så kan du bruke den runde select tool. Og bruke Edit -> Stroke. Lenke til kommentar
intel_guru Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Har ikke 6.0 en sånn vector based circle tool? hmm... bare lurte.. mener å ha sett dette i 6.0 Lenke til kommentar
ZubZerO Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 hehe, noe jeg gjorde da jeg ikke viste hvodan jeg laget sånt før var å først lage det i paint Lenke til kommentar
intel_guru Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Spiller du AO, ZubZero? Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Hei amd_guru! Vet ikke hva du tenker på med "vector based circle tool", men Photoshop har jo penneverktøyet som er vektorbasert. Kanskje det var det du tenkte på? Lenke til kommentar
ZubZerO Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Quote: On 2002-04-12 23:11, amd_guru skrev:Spiller du AO, ZubZero? Nei, jeg gjør ikke det Lenke til kommentar
intel_guru Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Quote: On 2002-04-12 23:26, C. Alshus skrev:Hei amd_guru!Vet ikke hva du tenker på med "vector based circle tool", men Photoshop har jo penneverktøyet som er vektorbasert.Kanskje det var det du tenkte på? Pennen er sikkert vektorbasert den også, men jeg tenker på de nye "vector shapes" som kom i 6.0! Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Quote: Pennen er sikkert vektorbasert den også, men jeg tenker på de nye "vector shapes" som kom i 6.0! Sikker på at du ikke mener Photoshop 7.0 som kommer denne våren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå