Gå til innhold

2003 server: endre internett-instillinger

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke endret sikkerhetsinstillingene for internett til de forsskjellige brukerene i Windows 2003 server. Kun administrator-kontoen får endret sine egne innstillinger. Ønsker å fire på sikkerhetsinnstillingene også til de andre brukerene, pr. default har alle brukere høyt sikkerhetsnivå, og dette er lite funksjonibelt. Noen som har en ide som hva som må gjøres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg regner med at brukerne logger seg på et domene og ikke lokalt på serveren?

Du åpner "Active Directory Users and Computers", høyreklikker på domenet og velger "Properties". Velg deretter fanen som heter "Group Policy". Lag en "default Domain Policy" som går på den sikkerhetsgruppen du setter opp (har du ikke en gruppe fra før lager du bare en og legger brukerne dine til før du fortsetter med policyen).

Dobbeltklikk den og gå til "User Configuration" - "Windows Settings" - "Internet Explorer Maintenance". Høyreklikk denne og velg "Preference mode". Voila kommer det flere valg for deg..... :dribble: Jeg regner med at det er dette du leter etter: "Security Zones and Content Ratings (Preference Mode). Håper dette hjelper deg. Hvis det finnes en domenepolicy fra før, må du legge til en policy for å kunne forandre på innstillinger under "Preference Mode". Policyer går på i rekkefølge..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...