inoan Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 Hmm.. nå har jeg prøvd alt. Er det noen som kan ha noen forklaring på at jeg ikke klarer å kjøre brikkene i DUAL? I BIOS står memspeed på "By Speed" slik at Apacher brikken ikke blis stresset av timingen til GEIL brikken Nei.. aner ikke... Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 inoan: prøvd med manuelle innstillinger på minnet? jeg har et stk pc2700 jalla twinmos minne som kjører på pc3200 på 2.5 3 3 7... de innstillingene du kjører er jo utrolig trege.. jeg må kjøre på 2,7v, kanskje du også må sette opp volt? prøvd å sette minnebrikkene i alle mulige konfigurasjoner? Når du har fått det til å kjøre i dual channel, hva med noen tester med videoredigerinsprogrammet? Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 inoan - det er tydelig at disse brikkene ikke trives i hverandres selskap. Selg Apacer-brikken din på QXL, og kjøp en Geil-brikke helt identisk med den du har. Da tror jeg dine sorger ville være slukt... Lenke til kommentar
inoan Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 Kan være det stemmer. Kjedelig. Lenke til kommentar
inoan Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 Har vurdert en ny løsning. Måtte starte en ny topic. Sjekk 1gb Corsair XMS3200XL vs 1,5 gb Geil PC3200 Value Lenke til kommentar
Gef Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Gå i BIOS. Ha begge rambrikkene stående i maskinen (DIMM 1 og DIMM3). Gå inn på SoftMenu Setup og still CPU Operating Speed fra 3000(200) til User Define. Save & Exit Setup og problemet med DUAL DDR skal være løst! Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Enig i at alt utenom minnescores ser ut til å stemme overens med hardware. Selv får jeg rundt 5200-5300 i memscore. Se profil for maskinspecs. Lenke til kommentar
ekarlso Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 du burde da iallfall kunne få over 6500 med d oppsettet der, jeg har mer eller mindre helt likt... men jeg for over det du fikk uten å klokke noen av delene over standard... Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Hvordan i all verden kan det går an, når max teoretisk båndbredde for dual-channel PC3200 minne er 6400 MB/s??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå