Gå til innhold

P4 3Ghz, i875p, 9800XT, 1GB mem. Svake bench tall?


Anbefalte innlegg

Nettopp byttet ut følgende: ASUS K8V Deluxe og A64+ 3000 med Abit IC7-G og P4 3 Ghz. Synes ikke systemet yter så bra som det skulle. Har lurt litt på om minnebrikkene mine, som forøvring er forskjellig type, GEIL og Apacher CL 2.5 kan trekke ned endel... Maskinen skal hovedsakelig brukes til videoredigering.

Håper på noen smarte hoder som kan hjelpe! :thumbup:

 

Systemet mitt er nå som følgende:

 

Maskinvare:

 

Abit IC7-G (i875p)

P4 3Ghz (800mhz)

1x512 Apacher + 1x512 GEIL PC3200 (400mhz) CL 2.5

EDIT: Cas latency er 2.5-8-4-4.

Powercolor 9800Pro@XT (flashet)

2 x Seagate 120 Gb 7200.7 8mb, 1 x Seagate 200 Gb 72007 200 Gb 8m

NEC-2500.

 

Astek Waterchill på CPU og NB. Cpu idle 50 grader, Chipsett idle 31 grader. (VARMT?!)

 

Drivere:

 

Omegadrivers v.2.5.44,

Intel chipsett drivere v 5.1.0.1008

XP Pro installert med SP1.

 

Resultater benchmarks:

 

3DMark 2001 SE: 16156 (standard oppsett i 3DMark, ingen FSAA)

3DMark 2003 : 6590 (standard oppsett i 3DMark, ingen FSAA)

 

CPUMark99 : 197

 

Sandra 2004:

CPU Arithmetic: Dhrystone ALU: 9167 MIPS

Whetstone FPU/iSSE2 3767/6688 MFLOPS

 

CPU Multi-Media: Integer iSSE2 23135 it/s

Floating-Point iSSE2 31740 it/s

 

Memory Bandwith: RAM Bandwith In Buffered iSSE2 2973 MB/s

RAM Bandwith Float Buffered iSSE2 2980 MB/s

Endret av inoan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syntes det så bra ut jeg, med unntak av minnet ditt og det overklokkede skermkortet så har vi samme hardware. Jeg har 2x512Mb Geil Golden Dragon 3200 og et PowerColor 9800XT 256Mb grafikk kort.

 

Jeg får så godt som de samme resultatene som deg, men jeg bruker orginale ATI drivere (Cat 4.5).

 

Jeg er fornøyd med ytelsen min...

 

edit: Så ikke den med minne med engang, der får jeg nesten dobbelt av din score. 5100 omtrent...

 

des,OUT!

Endret av Desdichado
Lenke til kommentar

Jau, fint at du poengterer akkurat det jeg skrev :)

 

inioan, hvis du trykker på profilen min, så ser du at jeg har helt lik hk og cpu som deg. skjermkoret er oxo likt, men jeg har ikke klokket det.

Selv får jeg ca 18000 i 3dmark01 og ca 5600 i 3dmark03.

 

I SiSoftSandra for jeg drøye 5000 i mem-testen. Så jeg tror du vil score litt høyere når minnet kjøres i dual

Lenke til kommentar

Takk for svar så langt.

Mente på at jeg kjørte minnebrikkene i Dual. Måtte sjekke for å være sikker; det stemmer at jeg gjør det. Ifølge manualen til hovedkortet (Abit IC7-G) skal brikkene enten plaseres i DIMM 1+3 eller 2+4 for å kjøre Dual. Det gjør altså jeg.

 

Merkelig liten bådbredde jeg oppnår da... Har Virtual Memory på 1,5 x total minnestørrelse som både "standard" og "maksimum" (husker ikke helt hva det står). Noe er i gjerde!

 

EDIT: Cas latency er 2.5-8-4-4.

 

Er også intressert i hvor mye dere med tilnærmet likt oppsett har klart å klokke systemet.

Endret av inoan
Lenke til kommentar

Du fikk dårlig ram score

 

Memory Bandwith: RAM Bandwith In Buffered iSSE2 2973 MB/s

RAM Bandwith Float Buffered iSSE2 2980 MB/s

 

Jeg har nesten likedan system og jeg får 4490 MB/S på den den første og 4489 MB/S

 

Og jeg ikke noe særlig bra ram heller...

 

Med skikkelig ram er del vel ingen problem å få over 5000 MB/S

 

1x512 MB Twinmos 3200 Cas 2.5 og 1x512 MB Corsair XMS 3200 Cas 2har jeg i dual channel...

 

Så her er det rom for forbedringer ja

 

Lykke til....

Endret av tintin77
Lenke til kommentar

Tok ut Apachebrikken. Med kun GEIL brikken, CL 2.5-4-4-8, får jeg omtrent det samme som med begge to. 2944 og 2946.

 

 

Tok ut GEIL brikken. Med Apacher brikken, CL 3.0-4-4-8, få jeg 2946 og 2953.

 

Klarer pr nå ikke starte maskinen med begge brikkene samtidig. Får laaaange piiip, eller så sjekker jeg antall mb ram i maskinen og der står det kun 512!

 

 

Noen som kan trekke en konklusjon foreløbig?

Endret av inoan
Lenke til kommentar

Vil nok tro du kjører to brikker som ikke passer sammen, apasherbrikken er heller ikke kjent for å vere klokkevennelig .

For å kjøre dual ram skal vel brikkene stå i slot 1 og 2 etter min mening.

 

Da jeg hadde det oppsettet kjørte jeg stabilt på 3,8 med vannkjøling, brukte da Max 3 kortet.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Vil nok tro du kjører to brikker som ikke passer sammen, apasherbrikken er heller ikke kjent for å vere klokkevennelig .

For å kjøre dual ram skal vel brikkene stå i slot 1 og 2 etter min mening.

 

Da jeg hadde det oppsettet kjørte jeg stabilt på 3,8 med vannkjøling, brukte da Max 3 kortet.

Der tror jeg du tar feil Snekkern.

For å kjøre dual ram i et i875p/i865-system skal brikkene som skal kjøres i dual-mode stå i henholdsvis minneslot 1 & 3 eller 2 & 4. Det er nettopp dette fargekodene på ram-slotene er til som vist på dette bildet av et ABIT ic7-g hovedkort. Noen andre med samme oppfatning?

 

mvh,

Haakon

Endret av Caliber
Lenke til kommentar
Vil nok tro du kjører to brikker som ikke passer sammen, apasherbrikken er heller ikke kjent for å vere klokkevennelig .

For å kjøre dual ram skal vel brikkene stå i slot 1 og 2 etter min mening.

 

Da jeg hadde det oppsettet kjørte jeg stabilt på 3,8 med vannkjøling, brukte da Max 3 kortet.

Der tror jeg du tar feil Snekkern.

For å kjøre dual ram i et i875p/i865-system skal brikkene som skal kjøres i dual-mode stå i henholdsvis minneslot 1 & 3 eller 2 & 4. Det er nettopp dette fargekodene på ram-slotene er til som vist på dette bildet av et ABIT ic7-g hovedkort. Noen andre med samme oppfatning?

 

mvh,

Haakon

Neida du har helt rett i det , var nok jeg som husket feil i farten .

Jeg burde nok vite det ,etter alle de kortene jag har hatt, så beklager min feil :blush::blush:

Lenke til kommentar
Vil nok tro du kjører to brikker som ikke passer sammen, apasherbrikken er heller ikke kjent for å vere klokkevennelig .

For å kjøre dual ram skal vel brikkene stå i slot 1 og 2 etter min mening.

 

Da jeg hadde det oppsettet kjørte jeg stabilt på 3,8 med vannkjøling, brukte da Max 3 kortet.

Der tror jeg du tar feil Snekkern.

For å kjøre dual ram i et i875p/i865-system skal brikkene som skal kjøres i dual-mode stå i henholdsvis minneslot 1 & 3 eller 2 & 4. Det er nettopp dette fargekodene på ram-slotene er til som vist på dette bildet av et ABIT ic7-g hovedkort. Noen andre med samme oppfatning?

 

mvh,

Haakon

Neida du har helt rett i det , var nok jeg som husket feil i farten .

Jeg burde nok vite det ,etter alle de kortene jag har hatt, så beklager min feil :blush::blush:

Du er tilgitt, tross alt din skyld at jeg nå sitter med to pliktoppfyllende geil ultra platinum pc4000 brikker, meget fornøyd! :thumbup:

 

Mvh,

Haakon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...