Lars K. Rønes Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Jepp, det blir så bra med addons.. Første ting som nybegynnere/folk med default FS bør legge inn er Norway Airports.. http://www.flightsim.no/norway/ Følg instruksene, så bør det gå greit å legge inn.. Hvis dere har skjermkort som støtter DX8.1 kan dere få bump mapping på vannet (refleksjoner), men pga en bug i FS må dere sette regionale innstillinger til Engelsk (USA) da den funksjonen er avhengig av at komma er . punktum og ikke , som vi bruker i Norge.. Nye og bedre vanntexturer finner dere her: www.avsim.com søk etter morewatr.zip på file library (er mulig dere må registrere dere, men dette er gratis.. ) Lars Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Nå Har jeg lagt til et par add ons, er fornøyd selv (enda en del igjen), om jihn er oppe enda kan jeg sendet de nye bildene til ham?. Jeg var alt for rask i sted, det er jo faktisk 2004 flight simulator, utrolig nokk Dere for se på de nye bildene å gi meg tilbake melding Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) bra skrevet Lars K. Rønes ser ut som du vet det meste om flight sim må jo være veldig mye texturer(polygons)på dette flyet.. er flight sim 2004 et dx 8 eller dx9 spill ? man skulle jo ha flere skjermer: http://www.fotoscenery.com/simulator/flysimulator_norsk.htm utrolig,satte på eng(usa)i regionale innstilling som du skrev, vannet ble jo mye bedre blir man lei av vanlige fly,kan man kjøre firefox(mach 3) eller XB-70 Valkyrie USAF(verdens raskeste fly ?) http://www.zap16.com/fs2004%20downloads.htm Endret 7. juni 2004 av Traxco Lenke til kommentar
Lars K. Rønes Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) Ja, det er mange artige fly og sceneryer som man kan legge inn for å sprite opp simulatoren litt, både ting som er gratis og ting som man må betale for.. De default flyene som ligger inne originalt har ikke så svært mange polygoner og heller ikke så svært bra texturer.. Diverse addon fly har mange flere polygoner og bedre texturer. Dette stjeler jo selvsagt ressurser, selvom flyene ser mange ganger bedre ut, så dette er noe man må tilpasse ettersom hvor bra hardware man har.. De fleste har i dag skjermkort med 2utganger, da er det meget enkelt å få fatt i en ekstra skjerm som du kan bruke til paneler og lignende i FS. Det er veldig praktisk. Som nybegynnere er det lurest å begynne med gratis addons, da de man må betale for gjerne er veldig avanserte og ikke helt passer for de helt ferskedte pilotene.. Jeg kan blant annet nevne at PMDG 737-NG ( www.precisionmanuals.com ) er en 737 modellert helt nøyaktig etter det ekte Boeing 737 flyet, og paneler, systemer, flyegenskaper og alt er så nært virkeligheten som du kan få det foran en PC skjerm i dag. Den er lagd i samarbeid med både Boeing og ekte 737-NG piloter. Her er noen linker som kan være grei å starte med å finne gratis addons på: www.flightsim.no (Denne er jo en selvfølge for Norske folk, man finner et meget godt forum der man kan spørre om det meste og få svar, og veldig mange gode addons, spesielt addons som dekker norden og norge.) www.flightsim.com (Denne er en grei side, men man må registrere seg, og det er vanskelig å logge inn til tider.. Ikke spesielt god hastighet på download..) www.avsim.com (Dette er den beste flightsim siden i verden.. Masser av gratis addons og et veldig bra forum på engelsk. Man må registrere seg, men dette er gratis og man har god hastighet på downloads..) www.projectopensky.com (Dette er et team som utvikler fly til FS, de lager noen av de aller beste gratisflyene til FS, men ikke paneler eller lyder. Dette finner du enkelt på avsim eller lignende, filene til projectopensky hostes av avsim) http://fsw.simflight.com (Dette er et team som prøver å forbedre miljøet i FS, slik som skyer, veier, solen, månen og en masse andre ting) Et godt tips er å søke etter morewatr.zip under extended search på avsim.. Det vil forbedre vannet i FS mange ganger.. FS er et DX8.1 spill egentlig, men kan fint spilles på DX8 skjermkort. Da er det visse ting som ikke vises slik som refleksjoner på vannet og sånt. Lars Endret 7. juni 2004 av Lars K. Rønes Lenke til kommentar
Lars K. Rønes Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Kan forresten legge inn et bilde som jeg har tatt her på min PC: PC specs: HK: Asus K8V SE Deluxe CPU: AMD Athlon64 3200+ 1Mb cache RAM: TwinMos PC3200 1024Mb Lyd: SB Audigy Player HD: 2stk WD 160Gb 7400rpm 8Mb SATA disker i RAID striping GPU: Geforce4 Ti4800SE 128Mb (har ikke fått kjøpt nytt enda) 1stk Tandberg Ergoscan 21" og 1stk ADI Microscan 17" Flystikke: Saitek X45 + CH Pro Pedals På dette kjører jeg 1024x960x32 oppløsning og alle settings på fullt med framerate låst på 25, det klarer jeg å opprettholde stabilt samt at maskinen har mye ekstra ressurser til å jobbe med scenery oppdatering og sånt. På unlimited går framerate fra ca 40-60fps, så det er jo veldig bra for dette gamle kortet.. hehe.. Lars Lenke til kommentar
GoldlaXiE Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) feil Endret 7. juni 2004 av Gullegutt Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 PC specs: HK: Asus K8V SE Deluxe CPU: AMD Athlon64 3200+ 1Mb cache RAM: TwinMos PC3200 1024Mb Lyd: SB Audigy Player HD: 2stk WD 160Gb 7400rpm 8Mb SATA disker i RAID striping GPU: Geforce4 Ti4800SE 128Mb (har ikke fått kjøpt nytt enda) 1stk Tandberg Ergoscan 21" og 1stk ADI Microscan 17" Flystikke: Saitek X45 + CH Pro Pedals Det var Utrolig nice til å være et sånt skjermkort! Rart du får nesten bedre en Simalarion.. Lenke til kommentar
jihn Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) Her er nye flight bilder av simalarion. Han har lagt til er par addons nå. Så bedre ut Forresten...jeg lå å sov i går. Skal på jobb nå 13 og 14 er nye Endret 7. juni 2004 av jihn Lenke til kommentar
runeah Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 DE var litt deilige veit jeg ! *spare til nytt kort over sommern!* Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Har nå sett igjennom de fleste bildene som er lagt ut, og vil si at det ikke er store forskjellen i kvalitet på dette, og mitt Radeon9800XT kort. Screenshots kan postes når jeg kommer hjem fra jobb. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) Må nesten skrive dette i neon lys Vi snakke om flight simulator her, du kan fly over hele verden med autentisk scenery! Om du sitter hjemme å har bedre grafikk på gammle gode commache (tror det heter det, helikopter spillet) har dette ingenting med saken å gjøre fordi det er utrolig begrenset i forhold, sett ting i perspektiv folkens! Endret 7. juni 2004 av simalarion Lenke til kommentar
Beeee183 Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 gleder meg til pcen min kommer Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 men jeg kjører alt på topp, både fra windows og spillet jeg ligger på 30 fps noe som er bra. spiller du flight 2004 (microsoft)? Hvordan zoomer du inn på flyet? 30fsp er ikke bra med et slikt kort Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Har nå sett igjennom de fleste bildene som er lagt ut, og vil si at det ikke er store forskjellen i kvalitet på dette, og mitt Radeon9800XT kort. Screenshots kan postes når jeg kommer hjem fra jobb. helt enig med deg Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) Helt utrolig hvor mange som missforstår greia her, om du setter alt på fult blir det ikke bedre, et 9800xt kort er ikke et dårlig kort, med det kortet kan du kjøre alt på fult. Poenget er at x8000pro ikke har noen baby problemer + at det er mange hakk kvasere en 9800xt uansett hvordan du vrir å vrenger på det. Virker som dere tror dette er en konkurangse!, veldig fjrotis aktig spør du meg Håper vi kan være litt mer seriøse og konsentrere oss om hvilke spill som funker på 6800gt og x800pro, 9800 serien er utprøvd for lenge siden å helt uintresang for meg. Endret 7. juni 2004 av simalarion Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Virker som dere tror dette er en konkurangse!, veldig fjrotis aktig spør du meg Jo det er nok noen som ser det slik. Det kan jo være at noen lurer på om det egentlig har noen hensikt å oppgradere fra 9800 xt? Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 Alle som sitter på et 9800xt kort burdet vite at det ikke er nødvendig enda, jeg gjordet det for å få solgt det for en bra pris, bonusen blir å få x800pro tidligere. Spillene som kommer fremmover kommer til å konsentrere seg om de nye kortene. Det er med andre ord ikke veldig lenge til 9800xt sliter. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) Alle som sitter på et 9800xt kort burdet vite at det ikke er nødvendig enda, jeg gjordet det for å få solgt det for en bra pris, bonusen blir å få x800pro tidligere. Spillene som kommer fremmover kommer til å konsentrere seg om de nye kortene. Det er med andre ord ikke veldig lenge til 9800xt sliter. Tror du tar feil her. 9700Pro som er ett gammelt kort nå, driver alt av Spill enda det. Det er for lite folk som kjøper de dyre skjermkortene til at spillprodusentene kan lage spill som krever så mye. De er avhengig av at folk kan spille på sine gamle GF4 kort for å få solgt noe. En liten sak til dere heldige som har fått kortet allerede. Venter på mitt, så skal dette testes ASAP http://www.pcunleash.com/bbs/zboard.php?id...&desc=asc&no=26 Endret 7. juni 2004 av JimRamse Lenke til kommentar
kirjogra Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) jeg har prøvd det virket ikke så da mistet jeg garantien og så jeg kommer til og selge mitt kort snart og heller kjøpe xt pe. Endret 7. juni 2004 av kirjogra Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 Om du overser nye feuteres ja, som aa - af osv, noe ikke jeg gjør, har hatt 9700pro, 9800pro jeg vet at ingen av de nye spillene haddet funket med alle instillinger på det høyeste (feks colin mcrae4, farcry, flight 2004). Om du ikke e kresen er det sant det du sier. Jeg er kresen Men la oss for all del konsentrere oss om de nye kortene, start gjerne en ny tråd om hvor bra 9800serien funker, men håper denne tråden kan forbli for de som lurer på de nye, TAKK!- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg