Gå til innhold

X800pro på denne pcen nå ;0)

Anbefalte innlegg

6800 gt er det noe bra da

6800gt er bra det, det har ligget litt over x800pro kortet i ganske mange tester. 6800GT har jo 16 pipelines mens x800pro "bare" har 12... Du kan vistnok clocke x800pro kortet slik at du får de siste 4 pipes aktive... men ikke vil jeg ta sjangsen på å gjøre det med en gang...er jo et kort til en god slump penger :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror garantert hansol123 bare driver å kødder.

For det første er han 14 år. Man er vanligvis ikke så rike i den alderen. For det andre. Ifølge han selv så skulle han bruke 23000 på en socket 754 system nå som socket 939 er rett rundt hjørnet. (nesten iallefall) For det tredje. På listen hans så skrev han at han skulle ha powercolor x800xt pe, men så skulle han plutselig ha MSI x800pro. Og så skal han jo selvfølgelig ha både x800 og 6800.

Det noen som synes det er fryktelig morsomt å kødde på forumet.  :thumbdown:

jeg kødder ikke. socket 939 har tenkt på det men fy så dyr de var da 6000+ for en prossesor aldri livet

Greit nok du har mye penger å bruke men 939 er alt for "nytt" enda. Vil heller vente på gode tester og prisene faller litt ned. 754 er jo konge det også. :yes:

Lenke til kommentar
Mye mer for pengene:

CPU ----- Amd Athlon A64 3400+ 1mb cache 2.2ghz

Hovedkort --- Gigabyte K8NSNXP nForce3 250

Harddisk --- Western Digital 250GB S-ATA 7200 RPM (med det nye og stillere kulelageret.

Harddisk 2 --- Western Digital Raptor 74GB S-ATA

Skjermkort --- Powercolor Radeon X800XT 256MB DDR3 AGP

Minne --- OCZ 1024MB EL Dual Channel PC 3500 512mb x 2 (2-3-3-7)

Skjerm --- NEC 17" LCD MultiSync 1760NX Svart/Sølv

Lydkort --- Audigy 2 ZS eller vanlig.

Dette tror jeg er mer fornuftig enn hva du satt opp.

bra det der men skal ha noen høytallere og tenkte på disse :yes:

bra oppsett der der ja

Har hørt utrolig mye bra om disse og disse

må være surround system bedre spill opplevelse ;)

Må må må.. det viktigste er at høyttalerene er av kvalitet. Til mange ting trenger du ikke mer enn 2.1, og de fleste veldig gode 2.1 anlegg høres ut som de har skikkelig surround.

Endret av Chris88
Lenke til kommentar
Når skal du egentlig innse at Nvidia også er veldig bra!? Og at de i noen tilfeller er bedre enn ATI, gi deg med det tullet om at ATI ALLTID er best!

En del som begynner å bli lei av deg og de unødvendige kommentarene dine om at ATI er best i alt..

Finn en post hvor jeg sier disse ordene: "ATI er best", sier jeg det? ,nei. Og en ting til, her anbefaler jeg hva jeg mener er best, ikke hva du/dere synes. JEg prøver å gi karen et råd og hadde geforce 6800 ultra vært bedre enn X800XT hadde jeg nok anbefalt det. Du skal faen ikke si noe selv, og det eneste du gjør er å beskylde meg for å si at ATI er best, så finne en post hvor jeg sier det da.

Fra HardOCP:

The Radeon X800XT Platinum Edition goes even further and burns through these games like a hot knife through butter, besting NVIDIA’s 6800Ultra by an easily noticeable real-world margin. If the flagship is what you want, be assured the ATI Radeon X800XT Platinum Edition was the top performer allowing us to play today’s demanding games at higher resolution and quality settings than any 3D graphics accelerator we have ever experienced.

Fra Xbitlabs:

Unfortunately for NVIDIA, right now there are no games that actually use the shaders 3.0 and there is also no DirectX 9.0c that will actually switch on the support for the SM 3.0. With that said, we should probably let the time to say its last word in the cruel battle between the R420 and the NV40 technologies, but based on current numbers achieved in benchmarks we believe that the RADEON X800 XT clearly packs the punch over the competitor in terms of performance in applications that use shaders 2.0/2.x and are available today.

The top-of-the-line $499 RADEON X800 XT appeared to be faster compared to its main competitor – the GeForce 6800 Ultra – in plethora of applications where it was pretty natual to expect – the games that broadly use complex geometry and loads of math-intensive pixel shaders. Additionally, the new graphics processors from ATI Technologies are also getting performance advantages over  the rivalling NVIDIA’s solution when full-scene antialiasing and anisotropic filtering are switched on

Jeg synes ikke det er så vanskelig å se hvilket kort som er best.

nå vart jeg usikker igjen :cry: stalker blir jo årets spill og det støtter ps 3.0

får se hva prisen blir i estland skal dit den 20 og besøke faren min

mye billigere en i norge :dribble:

Lenke til kommentar
Mye mer for pengene:

CPU ----- Amd Athlon A64 3400+ 1mb cache 2.2ghz

Hovedkort --- Gigabyte K8NSNXP nForce3 250

Harddisk --- Western Digital 250GB S-ATA 7200 RPM (med det nye og stillere kulelageret.

Harddisk 2 --- Western Digital Raptor 74GB S-ATA

Skjermkort --- Powercolor Radeon X800XT 256MB DDR3 AGP

Minne --- OCZ 1024MB EL Dual Channel PC 3500 512mb x 2 (2-3-3-7)

Skjerm --- NEC 17" LCD MultiSync 1760NX Svart/Sølv

Lydkort --- Audigy 2 ZS eller vanlig.

Dette tror jeg er mer fornuftig enn hva du satt opp.

bra det der men skal ha noen høytallere og tenkte på disse :yes:

bra oppsett der der ja

Har hørt utrolig mye bra om disse og disse

må være surround system bedre spill opplevelse ;)

Må må må.. det viktigste er at høyttalerene er av kvalitet. Til mange ting trenger du ikke mer enn 2.1, og de fleste veldig gode 2.1 anlegg høres ut som de har skikkelig surround.

kan godt hende det men kan legge i en tusen lapp på bedre 5.1/7.1 høytallere

Lenke til kommentar
jeg kødder ikke. socket 939 har tenkt på det men fy så dyr de var da 6000+ for en prossesor aldri livet

du syns det er "dyrt å betale 6000 for en prosessor".. men kjøpe to skjermkort til ca 10.000 er greit? :laugh:

Lenke til kommentar
nå vart jeg usikker igjen :cry: stalker blir jo årets spill og det støtter ps 3.0

mye billigere en i norge :dribble:

Trodde du hadde bestemt deg tidligere for at du skulle ha begge kortene jeg?

En liten tullebukk her.... :laugh:

Ville nå heller sagt at HL2 ville bli årets spill jeg da ;) (hvis det kommer ut da)

Lenke til kommentar
nå vart jeg usikker igjen  :cry: stalker blir jo årets spill og det støtter ps 3.0

mye billigere en i norge  :dribble:

Ville nå heller sagt at HL2 ville bli årets spill jeg da ;) (hvis det kommer ut da)

ja hvis det kommer ut i år

samme med doom skulle være her for 5-6 måneder siden hva driver id med

Endret av hansol123
Lenke til kommentar
nå vart jeg usikker igjen  :cry: stalker blir jo årets spill og det støtter ps 3.0

samme med doom skulle være her for 5-6 mnedre siden hva driver id med

Skal du ha Stalker Hansol så vil jeg anbefale deg å anskaffe deg et GF6800 da jeg har hørt at dette flyter bedre med det ;)

Lenke til kommentar

samme med doom skulle være her for 5-6 mnedre siden hva driver id med

Skal du ha Stalker Hansol så vil jeg anbefale deg å anskaffe deg et GF6800 da jeg har hørt at dette flyter bedre med det ;)

helt enig med deg der ja flyter bedre med nvidia men 3dc er jæv*ig bra det og da

sier bare en ting lenge leve ati OG nvidia ;)

Lenke til kommentar

Selv om et spill støtter "den og den" teknologien, så betyr ikke det at det ser bedre ut/flyter bedre på et skjermkort fremfor et annet. Hverken HL2, Doom3 eller Stalker har kommet ut enda, så er umulig å si hvilket skjermkort som man vil få best spillopplevelse med. Bare min mening ;)

Lenke til kommentar
Selv om et spill støtter "den og den" teknologien, så betyr ikke det at det ser bedre ut/flyter bedre på et skjermkort fremfor et annet. Hverken HL2, Doom3 eller Stalker har kommet ut enda, så er umulig å si hvilket skjermkort som man vil få best spillopplevelse med. Bare min mening ;)

ja litt enig med deg men jeg sier det etter info fra gci gameworld

Lenke til kommentar

Gabe Newell eller wtf han heter har jo selv sagt at ATI kort vil kjøre HL2 best...

Så sier dem vertfall. :ermm:

Lenke til kommentar

Helt riktig Spaz og feil fra min side. Det jeg mener er at jeg har sett tidlige benchmarks av Stalker, under navnet highly anticipated dx9 game. Der var GF6800 betraktelig bedre enn X800 og til og med FX5950 Ultra holdt jevnt følge med X800Pro.

Lenke til kommentar
Selv om et spill støtter "den og den" teknologien, så betyr ikke det at det ser bedre ut/flyter bedre på et skjermkort fremfor et annet. Hverken HL2, Doom3 eller Stalker har kommet ut enda, så er umulig å si hvilket skjermkort som man vil få best spillopplevelse med. Bare min mening  ;)

Gabe Newell eller wtf han heter har jo selv sagt at ATI kort vil kjøre HL2 best...

Så sier dem vertfall. :ermm:

ja for de sammarbeider med ati

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...