Prizefighter Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 (endret) Det er selvfølgelig du som velger, men anbefaler deg STERKT at du velger bare et av skjermkortene. Legg heller penger på en god LCD, du vil ikke angre. edit: skriveleif Endret 4. juni 2004 av Chris88 Lenke til kommentar
hansol123 Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Det er selvfølgelig du som velger men anbefaler deg STERKT at du velger bare et av skjermkortene. Legg heller penger på en god LCD, du vil ikke angre. men hvilket står mellom geforce 6800 ultra og x800 xt pe skal mest spille doom 3 når det kommer ut da er geforce best hva ville du gådd for?? Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Du er 14 år. Tviler sterkt du vil se mye forskjell på de. Kommer selvfølgelig ann på hvor mye du spiller osv.. må ærlig si jeg tror ikke du vil merke noe som helst, det med å bruke "et om gangen" er iallefall en dum ide. Greit nok du er bitt av hardware buggen som alle oss andre men 2 skjermkort til en heller ustødig pris er unødvendig. neis da Du er dum som kjøper to high end kort som du ikke vil merke så stor forskjell på. Mitt råd til deg er å kjøpe X800 og heller droppe Nvidia slik at du har penger til neste generasjonskort. Begynner egentlig på å lure om du bløffer jeg, dette er ikke stedet å skryte på. But what do I know Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 (endret) Det sies at Geforce 6800ultra er og vil være best i doom 3 siden den har best ytelse i OpenGL. Det er ingen som vet dette helt sikkert siden det finnes bare uferdige versjoner av spillet. edit: har ikke ATi kommet med en beta driver mot bedre ytelse i OGL ? Endret 4. juni 2004 av Chris88 Lenke til kommentar
hansol123 Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Det sies at Geforce 6800ultra er og vil være best i doom 3 siden den har best ytelse i OpenGL. Det er ingen som vet dette helt sikkert siden det finnes bare uferdige versjoner av spillet. men hvilket kort er best i ytelse og overklokking Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 (endret) Det sies at Geforce 6800ultra er og vil være best i doom 3 siden den har best ytelse i OpenGL. Det er ingen som vet dette helt sikkert siden det finnes bare uferdige versjoner av spillet. men hvilket kort er best i ytelse og overklokking Etter tester jeg har sett har jeg konkludert med at x800XT har generelt bedre ytelse og tilfredstillende bildekvalitet. Til overklokking er jeg usikker men det trenger du hvertfall ikke gjøre med disse kortene. edit:leif Endret 4. juni 2004 av Chris88 Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Jeg mener også etter de testene jeg har lest at X800XT er best. Tomshardwareog Hardocp mente også at X800XT er bedre enn GF6800 Ultra Lenke til kommentar
hansol123 Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Det sies at Geforce 6800ultra er og vil være best i doom 3 siden den har best ytelse i OpenGL. Det er ingen som vet dette helt sikkert siden det finnes bare uferdige versjoner av spillet. men hvilket kort er best i ytelse og overklokking Etter tester jeg har sett har jeg konkludert med at x800XT har generelt bedre ytelse og tilfredstillende bildekvalitet. Til overklokking er jeg usikker men det trenger du hvertfall ikke gjøre med disse kortene. edit:leif når stalker kommer støter jo geforce 6800 bedre en x800 for at stalker er jo pixel shader 3.0 og ikke 3dc Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Du er 14 år. Tviler sterkt du vil se mye forskjell på de. Kommer selvfølgelig ann på hvor mye du spiller osv.. må ærlig si jeg tror ikke du vil merke noe som helst, det med å bruke "et om gangen" er iallefall en dum ide. Greit nok du er bitt av hardware buggen som alle oss andre men 2 skjermkort til en heller ustødig pris er unødvendig. neis da Du er dum som kjøper to high end kort som du ikke vil merke så stor forskjell på. Mitt råd til deg er å kjøpe X800 og heller droppe Nvidia slik at du har penger til neste generasjonskort. Begynner egentlig på å lure om du bløffer jeg, dette er ikke stedet å skryte på. But what do I know Når skal du egentlig innse at Nvidia også er veldig bra!? Og at de i noen tilfeller er bedre enn ATI, gi deg med det tullet om at ATI ALLTID er best! En del som begynner å bli lei av deg og de unødvendige kommentarene dine om at ATI er best i alt.. Lenke til kommentar
hansol123 Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Du er 14 år. Tviler sterkt du vil se mye forskjell på de. Kommer selvfølgelig ann på hvor mye du spiller osv.. må ærlig si jeg tror ikke du vil merke noe som helst, det med å bruke "et om gangen" er iallefall en dum ide. Greit nok du er bitt av hardware buggen som alle oss andre men 2 skjermkort til en heller ustødig pris er unødvendig. neis da Du er dum som kjøper to high end kort som du ikke vil merke så stor forskjell på. Mitt råd til deg er å kjøpe X800 og heller droppe Nvidia slik at du har penger til neste generasjonskort. Begynner egentlig på å lure om du bløffer jeg, dette er ikke stedet å skryte på. But what do I know Når skal du egentlig innse at Nvidia også er veldig bra!? Og at de i noen tilfeller er bedre enn ATI, gi deg med det tullet om at ATI ALLTID er best! En del som begynner å bli lei av deg og de unødvendige kommentarene dine om at ATI er best i alt.. jeg syns at begge 2 er like bra til jeg har prøvd begge men har endelig bestemt meg skal ha begge Lenke til kommentar
jihn Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 (endret) Begynner egentlig på å lure om du bløffer jeg, dette er ikke stedet å skryte på. But what do I know Lurer litt på om han gjør det jeg også, men for all del.... Hadde jeg hatt råd hadde jeg definitivt gått for x800XT Vel og merke er ikke fanATIc, har vurdert å kjøpe GT kortet til nVidia, men falt på x800pro fordi jeg har hørt ATI er bedre på D3D. Endret 4. juni 2004 av jihn Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 (endret) Sånn det er nå er nVidia raskest i OpenGL spill mens ATI har overtaket i Dx9 PS2.0 spill. Ellers er det meget jevnt "across the board". Hvis du skal spille Doom3 mye, så har jeg en følelse av at det kommer til å kjøre raskest på et 6800 skjermkort. ATI har visstnok begynt en total omskriving av OpenGL driveren sin, men denne blir nok ikke ferdig før utpå sensommeren/høsten. Endret 4. juni 2004 av Spaz Lenke til kommentar
hansol123 Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Begynner egentlig på å lure om du bløffer jeg, dette er ikke stedet å skryte på. But what do I know Lurer litt på om han gjør det jeg også, men for all del.... Hadde jeg hatt råd hadde jeg definitivt gått for x800XT Vel og merke er ikke fanATIc, har vurdert å kjøpe GT kortet til nVidia, men falt på x800pro fordi jeg har hørt ATI er bedre på D3D. 6800 gt er det noe bra da Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 (endret) Mye mer for pengene: CPU ----- Amd Athlon A64 3400+ 1mb cache 2.2ghz Hovedkort --- Gigabyte K8NSNXP nForce3 250 Harddisk --- Western Digital 250GB S-ATA 7200 RPM (med det nye og stillere kulelageret. Harddisk 2 --- Western Digital Raptor 74GB S-ATA Skjermkort --- Powercolor Radeon X800XT 256MB DDR3 AGP Minne --- OCZ 1024MB EL Dual Channel PC 3500 512mb x 2 (2-3-3-7) Skjerm --- NEC 17" LCD MultiSync 1760NX Svart/Sølv Lydkort --- Audigy 2 ZS eller vanlig. Dette tror jeg er mer fornuftig enn hva du satt opp. Endret 4. juni 2004 av Chris88 Lenke til kommentar
hansol123 Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Mye mer for pengene: CPU ----- Amd Athlon A64 3400+ 1mb cache 2.2ghz Hovedkort --- Gigabyte K8NSNXP nForce3 250 Harddisk --- Western Digital 250GB S-ATA 7200 RPM (med det nye og stillere kulelageret. Harddisk 2 --- Western Digital Raptor 74GB S-ATA Skjermkort --- Powercolor Radeon X800XT 256MB DDR3 AGP Minne --- OCZ 1024MB EL Dual Channel PC 3500 512mb x 2 (2-3-3-7) Skjerm --- NEC 17" LCD MultiSync 1760NX Svart/Sølv Lydkort --- Audigy 2 ZS eller vanlig. Dette tror jeg er mer fornuftig enn hva du satt opp. bra det der men skal ha noen høytallere og tenkte på disse bra oppsett der der ja Lenke til kommentar
50_Øre Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Jeg tror garantert hansol123 bare driver å kødder. For det første er han 14 år. Man er vanligvis ikke så rike i den alderen. For det andre. Ifølge han selv så skulle han bruke 23000 på en socket 754 system nå som socket 939 er rett rundt hjørnet. (nesten iallefall) For det tredje. På listen hans så skrev han at han skulle ha powercolor x800xt pe, men så skulle han plutselig ha MSI x800pro. Og så skal han jo selvfølgelig ha både x800 og 6800. Det noen som synes det er fryktelig morsomt å kødde på forumet. Lenke til kommentar
hansol123 Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Jeg tror garantert hansol123 bare driver å kødder.For det første er han 14 år. Man er vanligvis ikke så rike i den alderen. For det andre. Ifølge han selv så skulle han bruke 23000 på en socket 754 system nå som socket 939 er rett rundt hjørnet. (nesten iallefall) For det tredje. På listen hans så skrev han at han skulle ha powercolor x800xt pe, men så skulle han plutselig ha MSI x800pro. Og så skal han jo selvfølgelig ha både x800 og 6800. Det noen som synes det er fryktelig morsomt å kødde på forumet. jeg kødder ikke. socket 939 har tenkt på det men fy så dyr de var da 6000+ for en prossesor aldri livet Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 (endret) Mye mer for pengene: CPU ----- Amd Athlon A64 3400+ 1mb cache 2.2ghz Hovedkort --- Gigabyte K8NSNXP nForce3 250 Harddisk --- Western Digital 250GB S-ATA 7200 RPM (med det nye og stillere kulelageret. Harddisk 2 --- Western Digital Raptor 74GB S-ATA Skjermkort --- Powercolor Radeon X800XT 256MB DDR3 AGP Minne --- OCZ 1024MB EL Dual Channel PC 3500 512mb x 2 (2-3-3-7) Skjerm --- NEC 17" LCD MultiSync 1760NX Svart/Sølv Lydkort --- Audigy 2 ZS eller vanlig. Dette tror jeg er mer fornuftig enn hva du satt opp. bra det der men skal ha noen høytallere og tenkte på disse bra oppsett der der ja Har hørt utrolig mye bra om disse og disse Endret 4. juni 2004 av Chris88 Lenke til kommentar
hansol123 Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Mye mer for pengene: CPU ----- Amd Athlon A64 3400+ 1mb cache 2.2ghz Hovedkort --- Gigabyte K8NSNXP nForce3 250 Harddisk --- Western Digital 250GB S-ATA 7200 RPM (med det nye og stillere kulelageret. Harddisk 2 --- Western Digital Raptor 74GB S-ATA Skjermkort --- Powercolor Radeon X800XT 256MB DDR3 AGP Minne --- OCZ 1024MB EL Dual Channel PC 3500 512mb x 2 (2-3-3-7) Skjerm --- NEC 17" LCD MultiSync 1760NX Svart/Sølv Lydkort --- Audigy 2 ZS eller vanlig. Dette tror jeg er mer fornuftig enn hva du satt opp. bra det der men skal ha noen høytallere og tenkte på disse bra oppsett der der ja Har hørt utrolig mye bra om disse og disse må være surround system bedre spill opplevelse Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 (endret) Når skal du egentlig innse at Nvidia også er veldig bra!? Og at de i noen tilfeller er bedre enn ATI, gi deg med det tullet om at ATI ALLTID er best! En del som begynner å bli lei av deg og de unødvendige kommentarene dine om at ATI er best i alt.. Finn en post hvor jeg sier disse ordene: "ATI er best", sier jeg det? ,nei. Og en ting til, her anbefaler jeg hva jeg mener er best, ikke hva du/dere synes. JEg prøver å gi karen et råd og hadde geforce 6800 ultra vært bedre enn X800XT hadde jeg nok anbefalt det. Du skal faen ikke si noe selv, og det eneste du gjør er å beskylde meg for å si at ATI er best, så finne en post hvor jeg sier det da. Fra HardOCP: The Radeon X800XT Platinum Edition goes even further and burns through these games like a hot knife through butter, besting NVIDIA’s 6800Ultra by an easily noticeable real-world margin. If the flagship is what you want, be assured the ATI Radeon X800XT Platinum Edition was the top performer allowing us to play today’s demanding games at higher resolution and quality settings than any 3D graphics accelerator we have ever experienced. Fra Xbitlabs: Unfortunately for NVIDIA, right now there are no games that actually use the shaders 3.0 and there is also no DirectX 9.0c that will actually switch on the support for the SM 3.0. With that said, we should probably let the time to say its last word in the cruel battle between the R420 and the NV40 technologies, but based on current numbers achieved in benchmarks we believe that the RADEON X800 XT clearly packs the punch over the competitor in terms of performance in applications that use shaders 2.0/2.x and are available today. The top-of-the-line $499 RADEON X800 XT appeared to be faster compared to its main competitor – the GeForce 6800 Ultra – in plethora of applications where it was pretty natual to expect – the games that broadly use complex geometry and loads of math-intensive pixel shaders. Additionally, the new graphics processors from ATI Technologies are also getting performance advantages over the rivalling NVIDIA’s solution when full-scene antialiasing and anisotropic filtering are switched on Fra Firingsquad: Just when we thought NVIDIA’s GeForce 6800 Ultra was the new king of the hill, ATI comes back and reclaims the performance crown in many popular benchmarks, including next generation titles such as Far Cry. Fra Tomshardware: Until then, the new performance leader is ATi's Radeon X800 XT Platinum Edition. Let's just hope that ATi stays true to its word and that these cards will be available in more than just homeopathic doses. Even if only the slightly slower non-Platinum XT versions actually make it to the market in high numbers, these should still be able to keep the GeForce 6800 Ultra in check. Jeg synes ikke det er så vanskelig å se hvilket kort som er best. Edit: Så gjennom en post du skrev, jeg kvoterer: Har man absolutt ikke mer enn råd til X800PRO, så kjøper man jo det, men har du litt penger, og kan slaske på med 900kr til, så går man for et X800 XT Ja selvfølgelig skal du ha det til at Nvida også er bra, men du gjør jo akkurat det samme som meg, nemlig å anbefale et X800XT. Hvorfor klager du da på meg. Du gjør jo det samme som meg, du har konkludert med at X800XT er best. Latterlig fra din side, og inntill det motsatte er bevist er det du som er ATI fanboy her. Endret 4. juni 2004 av Merlin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg