Gå til innhold

Ny Chipset kjøler!


Muteki

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså nå er det krise her! Vifta har redusert farten fra 4500 til 2000 rpm og maskina henger seg og det kommer masse grå flekker over hele skjermen! Nå trenger jeg ny men veit ikke hvilke jeg skal ta! Jeg har et lite plass problem siden jeg har en stor cpu vifte og vga silencer!

Lenke til kommentar

Å lime chipset-kjølere fast på intel-chipset er å be om trøbbel! De kjernene er über-skjøre!

 

Har selv den derre Swiftech-chipsetkjøleren. Festet som følger med passa ikke på mitt HK så jeg måtte jalle til noe selv. Men at det skal være problemer ved flytting av PC skjønner jeg ikke helt. Den er da ikke tung. :dontgetit:

 

For de som ikke vet det: Chipsetkjølerene på intel HK festes i 2 eller 4 bøyler på hovedkortet.

Lenke til kommentar

Jeg sitter med den Zalman-kjøler'n foran meg her nå, men har møtt på et problem jeg gleder meg til å løse i morgen.. :love: Jeg har ikke hull i hk, men bare 2 buer for å hekte den fast i. Er vel en drøss av muligheter å løse dette på :thumbup:

 

Den fungerer garantert bedre enn den jeg har nå.. vifta på nb-kjøleren går på 5500rpm og er ikke akkurat stille av seg. Når jeg får moddet ferdig inni kabinettet med luftekanaler, så får zalman'en mer luft på seg enn den jeg har i dag får likevel :yes:

Lenke til kommentar
Jeg sitter med den Zalman-kjøler'n foran meg her nå, men har møtt på et problem jeg gleder meg til å løse i morgen.. :love: Jeg har ikke hull i hk, men bare 2 buer for å hekte den fast i. Er vel en drøss av muligheter å løse dette på :thumbup:

Kan du ikke bruke festebøylen fra standard-kjøleren? Det måtte jeg på den jeg kjøpte.

Lenke til kommentar

Jeg har jo da 4 buer på hovedkorte mitt som jeg kan feste de på ( altså den andre er den som er på orginal kjølern!)! jeg kan jo kjøpe den Swiftech og bruke begge 2! Jeg har jo angre rett, så passer den ikke så kan jeg sende den inn igjen ikke sant?

Endret av darkX
Lenke til kommentar
Jeg sitter med den Zalman-kjøler'n foran meg her nå, men har møtt på et problem jeg gleder meg til å løse i morgen.. :love:  Jeg har ikke hull i hk, men bare 2 buer for å hekte den fast i. Er vel en drøss av muligheter å løse dette på :thumbup:

Kan du ikke bruke festebøylen fra standard-kjøleren? Det måtte jeg på den jeg kjøpte.

Har prøvd dette, men den festebøylen på standard-kjøleren er festet på en slik måte at jeg ikke får den av uten å ødelegge kjøleren fullstendig. Godt arbeid av de som har satt'n sammen altså. Vil helst ikke ødelegge noe da jeg enda har garanti på kortet... ja, jeg vet at den ryker når jeg bytter kjøler, menmen :p

 

Løsning blir vel å lage noe lignende av en metallstreng av noe slag :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...