sleepy21 Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Noen som har sett bilder av baksiden på denne telefonen med GPS dekselet på? Lurer på om det blir en "svær kloss" bakpå... Har gravd frem målene på telefonen: 106,5x46,8x23,8 GPS dekselet blir: 71,1x46,8x26,7 Slik jeg forstår det, blir da mobilen 2,9mm tykkere, men ikke over hele lengden, bare 71,1mm. De resterende mm opp til toppen av telefonen blir da like tynn som før. Trur dere dette kan stemme? I såfall er jo ikke 3mm økt tykkelse så mye da! Lenke til kommentar
beh Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Jeg antar at tykkelsen blir 23,8 + 26,7 = 50,5 mm Lenke til kommentar
sleepy21 Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 DA blir det jo en megasvær murkloss da! Trur ikke nokia for solgt mange av den typen da, hvis den blir over 5 cm tykk!! Er jo nesten som de gode gamle jippotelefonene på 80-tallet det... På den annen side så virker jo 3mm litt lite da mtp. at det skal inn en GPS modul der... For vente og se... Blir den 5 cm kommer ikke jeg til åkjøpe den hvertfall... Lenke til kommentar
sleepy21 Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 Sendte mail til Nokia "support"ang størrelse. Fikk følgende svar: "Vi anbefaler at du sjekker ut disse spesifikasjonen hos en Nokia forhandler." I og med at telefonen ikke har kommet til forhandlerene så er det vel lite de kan opplyse om! Skulle tro Nokia selv kunne klare og grave frem dette, men de vet tydligvis ikke selv hvor store mobilene dems er... Amatørmessig syns jeg... For vel bare vente til den kommer i butikken da... Lenke til kommentar
beh Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Altså slike "supertilbehør" pelier å renne ut i sanden. Husker da Fujistu Siemens Loox 600 kom. Da ble det lovt at det kom en GPRS "sleeve" men de fikk så store problemer at den aldri kom. En telefon med innebygget GPS er nok mer en gimmick enn noe som Nokia kommer til å hyper opp masse. Jeg tviler sterkt på at mange forhandlere kommer til å ta inn dekselet. Dette pga. at jeg har blitt skuffet så mange ganger før når det gjelder litt mer eksotiske tilbehør til hjemelektronikk. Lenke til kommentar
sleepy21 Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 www.mpx.no skal ta den inn i hvertfall... Kjenner ikke Loox 600, og vet ikke hvor langt de var kommet i produktutviklingen da de lovet denne GPRS sleeven, men det ser jo ut som Nokia har den klar rett rundt hjørnet: http://www.nokia.no/phones/enhancements/gpsshell/ Uansett må ha ny mobil snart, og har lenge tenkt på og skaffe meg en enkel GPS, så dette virket jo som midt i blinken for meg + at det ikke er så hakandes dyrt heller (ca 3700 for telefon og GPS deksel.) Lenke til kommentar
beh Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 (endret) Det jeg referer til blir ofte kalt vaporware, men du har nok rett, GPS dekselet er ikke for godt til å være sant og kommer nok som planlagt. Jeg har bare blitt skuffet for mange ganger. Jeg skal vekke noen minner... OQO Transmeta Indrema Neonode Phantom Fossil Wrist PDA Wifi-SD Kort til palm Edit: Byttet QUO til OQO Endret 5. juni 2004 av beh Lenke til kommentar
sleepy21 Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 Nå har jeg vært i kontakt med mpx anngående størrelse (siden Nokia selv ikke vet selv basic ting om telefonene sine! ), og de sa følgende: "Men vanligvis så må man jo ta av det eksisterende dekselet, og putte på det nye. Spørsmålet da er hvor mye plass elektronikken i dette dekselet krever. Men jeg så på Nokia sine sider at dekselet veier kun 26 gram, så jeg tipper at tlf ikke blir noe særlig større enn 26.7 mm tykk." Dette lover jo godt da! Hvis så er tilfelle så vet jeg hvir skattepengene mine går i år! Forresten noen som vet noe om GPS programmer til telefoner (er vel java det)? Regner med de som følger med kanskje ikke er det beste? Lenke til kommentar
joschram Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Jeg tror også at MPX har rett. Her er link til et bilde jeg fant av 5140 i bruk med GPS-deksel. Det ser ikke ut som telefonen blir 5 cm tykk: http://home.chello.no/~jschram/5140gps.jpg Johannes Lenke til kommentar
Gauty Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Nå har jeg vært i kontakt med mpx anngående størrelse (siden Nokia selv ikke vet selv basic ting om telefonene sine! ), og de sa følgende: "Men vanligvis så må man jo ta av det eksisterende dekselet, og putte på det nye. Spørsmålet da er hvor mye plass elektronikken i dette dekselet krever. Men jeg så på Nokia sine sider at dekselet veier kun 26 gram, så jeg tipper at tlf ikke blir noe særlig større enn 26.7 mm tykk." Dette lover jo godt da! Hvis så er tilfelle så vet jeg hvir skattepengene mine går i år! Forresten noen som vet noe om GPS programmer til telefoner (er vel java det)? Regner med de som følger med kanskje ikke er det beste? så noe greier på mShop .. GPS for mobiltelefoner.. koblet seg opp via GPRS osv.. kostet 4216 kr eller no.. hvis jeg ikke husker HELT feil. men rundt 4000 kr.. det er egentlig ganske sykt, når du får det nokia dekselet der til 1600 kr? eller hva det er? Lenke til kommentar
sleepy21 Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 Nokia dekselet koster rundt 1000-lappen det, ikke 1600! Vet ikke hva du fant på mShop, men jeg klarte ikke å finne det. De fleste gps modulene der (de fleste var til PC da men + nokia sin) kostet rundt 1000-1500kr. Men det er ikke interessant for meg og betale 4000 for en gps. Trenger kun basic funskjoner som fart, høyde, distanse, retning osv... Det ser ut som den ikke blir en murklossog det er jo bra. Så gjennstår det bare og finne ut når den kommer på markedet da... Noen i "bransjen" her på forumet som kanskje har litt "innside information" de brenner for å dele med oss? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå