Atmozpheric Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Eg veit det går an å sette ControlBox til False og Caption til "", men da vises programmet i oppgavelinja uten tekst... og det er litt gørr. Så eg lurer på om det er går an å skjule tittel-linja sjølv om det er tekst? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Mener du showintaskbar? Trykk på formen og se på options menyen. Se etter ShowInTaskbar, og sett den til false. Lenke til kommentar
Atmozpheric Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 ShowInTaskbar skal være True, men eg vil gjerne ha tekst til programmet mitt. For vist eg skal skjule tittel-linja til programmet mitt så kan eg ikkje ha tekst i Caption, derfor lurer eg på om det går an å skjule tittel-linja manuelt uten å måtte fjerne tekst. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Hva mener du egentlig? Du vil at programmet skal vises i taskbar, men du vil ikke ha den blåe linja øverst? Sett ShowInTaskbar til true og BorderStyle til 0. Lenke til kommentar
Atmozpheric Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Min form har desse verdiane: Appearance: 1 BorderStyle: 2 Caption: "" ControlBox: False ShowInTaskbar: True Da blir programmet mitt perfekt! Men... den dukker opp i oppgavelinja uten tekst. Den skal dukke opp der men eg vil gjerne ha tekst til. U C? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Sånn jeg forstår det vil du legge til tekst i vinduet på oppgavelinjen når formen har ingen tittellinje eller knapper. Dette kan du gjøre ved å kommunisere direkte med Windows, og unngå VB's prosedyrer og metoder. Bruk API-kallet SetWindowText for å få dette til: Private Declare Function SetWindowText Lib "user32" Alias "SetWindowTextA" (ByVal hwnd As Long, ByVal lpString As String) As Long Private Sub Form_Load() SetWindowText Me.hwnd, "Testprogram" End Sub Lenke til kommentar
Atmozpheric Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 API-en funka fint, det var det eg var ute etter. Takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå