Arne And Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Hei! Jeg skal om noen få dager bygge min første PC og har derfor brukt dette forumet flittig for å få tips om innkjøp og bygging. Jeg skal installere en WD Raptor (S-ATA) på et MSI K8N Neo Platinum Hovedkort. OS som skal installeres er Win XP. Kun nye komponenter blir brukt. Har lest gjennom S-ATA guiden og ser en del kommentarer som går igjen, som sier at en må laste ned drivere fra, i mitt tilfelle, MSI sine hjemmesider. Jeg er litt usikker her, en del innlegg i guiden får dette til å virke mer komplisert enn hva jeg tror det egentlig er. Jeg antar (er jeg naiv?) at alt jeg trenger for å installere WinXP på en spiltter ny selvbygger-PC følger med det jeg har bestillt. Slik jeg ser fremgangsmåten er den (svært forenklet): Kjør Boot-disk (som følger med MSI HK) i floppy. Konfigurer bios restart Kjør WinXP i CD-drive. Det er vel ikke verre? Lenke til kommentar
Arne And Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Ser ut til at jeg fant svaret selv på denne etter å ha lest denne artikkelen. Ser det kan komme et problem ved installasjon, men skal være forberedt på dette nå. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Kommer ikke noen problem..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå