ddd-king Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Quote: On 2002-04-13 19:20, shebban skrev: Quote: On 2002-04-13 18:38, ddd-king skrev: Vi ser at kobber og sølv leder varme mye bedre enn aluminium. Hvis tester har vist seg at du ikke får så mye bedre temp med kobber i forhold til aluminum, så er det ikke noe vits å bruke penger på sølv-blokker... For meg så har pris forskjellen liten betydning, for jeg får alu og kobber gratis på jobben. Tror jeg har bestemt meg for å lage kjøleren i kobber. Nei da. Jeg mente det ikke slik. jeg synes at det er verdt pengene å skaffe kobber fremfor alu. Men det er ikke verd de ekstra pengene på sølv-blokk Lenke til kommentar
shebban Skrevet 13. april 2002 Forfatter Del Skrevet 13. april 2002 enig. men det koster ikke mange kronene å smelte litt sølv på bunnen av kobber blokka da. Tror sølv koster ca 3kr for et gram. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Quote: On 2002-04-13 16:26, shebban skrev:laga meg to nye blokker i rustfritt idag, uten bunn. Går det ann å lodde på alu bunn? Nei, ikke sånn uten videre i værtfall. Men jeg vil anbefale deg en kobberbunn som du lodder fast. Det går nemmelig veldig greit med rett loddetinn, f-eks Magna 88C Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Quote: On 2002-04-12 17:14, elysium skrev:Rustfritt stål leder ikke noe særlig varme, men er jo bra å ha litt trening før du begynner med kobber'n. Lykke til med den!! elysium Det er vel ikke så bra å trene i rustfritt stål. Ingen metall er så vrient som rustfritt. Urk, hardt å jævlig. Lenke til kommentar
shebban Skrevet 13. april 2002 Forfatter Del Skrevet 13. april 2002 jojo. Men jeg bare prøver meg litt fram for å se ca hvilken type blokk jeg skal lage meg. Lett med rustfritt, for det kan jeg bruke rørtråd på! Tar så lang tid å tigge kobber. Tror jeg skal brgynne på kobber blokka imorgen. Kjekkere å lage kjøleblokker enn olje platformer. hehe. Lager ting for meg selv med 100% lønn. digg! Lenke til kommentar
hakkepeil Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 hvor jobber du da...? vet sjefen din om at du lager private ting i arbeidstiden? Går det virkelig ann og tigsveise kobber.? Det har aldri jeg klart! MEn så er jeg bare en rørlegger m/sveise sertifikater. ____________________________________________________- Det er bedre og slippe en due enn og sprenge en tarm! Lenke til kommentar
d_jay Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 Quote: On 2002-04-13 19:20, shebban skrev:For meg så har pris forskjellen liten betydning, for jeg får alu og kobber gratis på jobben. Tror jeg har bestemt meg for å lage kjøleren i kobber. Hvor mye skal du ha for å lage en kobberkjøler til meg da? En liten en, til brikkesett og kanskje en til skjermkortet mitt. Siden du får kobber gratis tenkte jeg... Lenke til kommentar
shebban Skrevet 14. april 2002 Forfatter Del Skrevet 14. april 2002 Quote: On 2002-04-13 22:48, hakkepeil skrev:hvor jobber du da...? vet sjefen din om at du lager private ting i arbeidstiden?Går det virkelig ann og tigsveise kobber.?Det har aldri jeg klart!MEn så er jeg bare en rørlegger m/sveise sertifikater.Ja, det går ann å sveise kobber med tig. Men du må sette aparatet ned på 10amp. ____________________________________________________-Det er bedre og slippe en due enn og sprenge en tarm! Lenke til kommentar
shebban Skrevet 14. april 2002 Forfatter Del Skrevet 14. april 2002 Noen som vet målene mellom hullene på socket1 og p4 478? Der man bolter fast til hovedkortet. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Quote: On 2002-04-13 22:16, shebban skrev:jojo. Men jeg bare prøver meg litt fram for å se ca hvilken type blokk jeg skal lage meg. Lett med rustfritt, for det kan jeg bruke rørtråd på! Tar så lang tid å tigge kobber. Tror jeg skal brgynne på kobber blokka imorgen Mye lettere å mig sveise stål. Hardlodde kopper er ikke å vansklig, god varme er stikkordet. Lenke til kommentar
realace Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 On 2002-04-14 16:29, shebban skrev: Quote: Ja, det går ann å sveise kobber med tig. Men du må sette aparatet ned på 10amp. Hei! Kobber er ikke noe problem å sveise med TIG.. Eneste trikset er å forvarme. Med 10 ampere kommer du ikke lengre enn å varme opp kobberet.. Skal du Bruke MIG skal du ligge i området 200-400 ampere Tig vil ligge rundt 150 tenker jeg... Mvh Realace Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå