5ua Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 ..jeg har et problem med en paging fil i xp sitt virtual memory, jeg får av og til opp en feilmelding om det, de det står at jeg ha lite virtual memory.. osv.., skjønner ikke helt hvofor, jeg ha d rett instillinger og alt, jeg har lagt til ny paging file mange ganger, men under oppstartsprosessen sletter denne filen seg, og jeg får mange feilmeldinger igjen, kan denne feilien ha no med RAM og gjøre? tenker da på at jeg har to RAM brikker med forskjellig størrelse, noen som vet sånt? Lenke til kommentar
Caveman Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 jeg kjenner en som har samme problemet. han får melding om at han har low paging file eller noe sånt. han har skifter størrelsen flere ganger med får forsatt den meldingen. han har bare en ram brikke. Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Hos meg så tar XP'n helt av... har 768MB ram og så kjører den på 4.2gb PageFile som default - det gjør ikke meg noe da dden maskina trenger det til cache, men trudde pagefila default var bare 1.5 ganger større enn ram... Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Jeg har win XP pro, og får feilmelding ved avslutting av windows. (KUN ved avsluttning, og ikke når jeg bruker maskinen) Der står det at jeg har for liten "page file" og at mens windows forandrer denne kan noen programmer låse seg midlertidlig. Det tar jo da lang tid å avslutte windows, men når windows starter igjen er fortsatt page fila ikke større enn vanlig. Har prøvd å sette denne manuelt fra 100Mb til ca 1Gb uten noen forbedring. Vi får vel bare innse at det faktisk finnes feil i windows... Bombe :razz: Lenke til kommentar
aG_ Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Jeg hadde også problemer med Paging file, men da hadde jeg endret den. Når jeg satt at windows skulle bestemme selv så virker det helt bra. Paging file er på 512, det samme antallet som jeg har med ram (2x256RDram) Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Default i win XP er at page filen er satt til 1.5*ram til 3*ram. Problemer med lite virituelt minne kan komme av div prog. ShareScan2 f.eks har en bug som gjør at den bruker alt av fysisk og virutuel minne på kort tid hvis det brukes på store nett. Da får man opp en artig liten gult varsletrekant som sier at windows øker størrelsen på pagefilen fordi det ikke er mer minne igjen. Lenke til kommentar
Caveman Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Quote: On 2002-04-12 18:07, John_^ skrev:Jeg har win XP pro, og får feilmelding ved avslutting av windows. (KUN ved avsluttning, og ikke når jeg bruker maskinen)Der står det at jeg har for liten "page file" og at mens windows forandrer denne kan noen programmer låse seg midlertidlig. Det tar jo da lang tid å avslutte windows, men når windows starter igjen er fortsatt page fila ikke større enn vanlig.Har prøvd å sette denne manuelt fra 100Mb til ca 1Gb uten noen forbedring.Vi får vel bare innse at det faktisk finnes feil i windows... Bombe :razz: min kammerat får akkurat det samme. men hannes maskin går gankes teigt eller en god stund i spill, da begynner det å hakke, og maskinen stopper in ca 10sek får spillet forsetter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå