chrisege Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Hei, Maskinen min slår seg av på grunn av høy CPU temp (over 75), åpnet da kabinettet, og etter en stund ble tempen 50+60 grader. Hva bør jeg gjøre? Mulig jeg ikke har så mye kjølepasta på proseoren, hvor for jeg tak i ny?? (har glemt det, men det smøres på viften, gjør det ikke?) Hva er passe CPUtemp?? Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) Det du burde gjøre er å putte inn ett par kabinettvifter som sørger for luftflyt i kabinettet En foran og en bak gjerne... Edit: kjølepasta (goop) smøres ikke på "viften", men et tynt lag på selve kjernen på cpu. Ta en titt på goopguiden Endret 1. juni 2004 av Typhon Lenke til kommentar
snole Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 AMD eller Intel? Vært lenge sånn? Vært bra tidligere? Overklokket? Hvis den har funket bra tidligere og er begynt å fuske i det siste, betyr det at mest sannsynligvis er kjøleribben full av hybelkaniner. Hvis maskinen er nylig montert, sjekk at du har satt kjøleribben korrekt, at du har brukt kjølepasta korrekt (dvs, ikke for mye, og på rett plass) og at vifta går rundt. Når det gjelder hvordan smelle på kjølepasta kan du se i guidene på hw.no Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) Det du burde gjøre er å putte inn ett par kabinettvifter som sørger for luftflyt i kabinettet En foran og en bak gjerne... Edit: kjølepasta (goop) smøres ikke på "viften", men et tynt lag på selve kjernen på cpu. Ta en titt på goopguiden Kan noen gi meg noen bra forsalg til vifter. Helst ikke fordyre. Gjeren en jeg bare kan sette inn i CDrom-brønnen (hvis det finnes) Endret 1. juni 2004 av chrisege Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Hvis det er sånn at temperaturen falt betydelig etter at du åpnet kabinettet er nok innkjøp av et par kabinett vifter ingen dårlig Ide! *Post 1000* Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Hvis det er sånn at temperaturen falt betydelig etter at du åpnet kabinettet er nok innkjøp av et par kabinett vifter ingen dårlig Ide! *Post 1000* Stemmer. Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Er det noe slik jeg bør kjøpe meg?? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 yepp, et par av disse er ingen dum idè! Ved mindre du er über sensitiv til lyd, da kan du gå for disse på bare 12dBA. disse er også og anbefale! Nå tar jeg i forbehold om at du skal ha 80x80 vifter Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 yepp, et par av disse er ingen dum idè! Ved mindre du er über sensitiv til lyd, da kan du gå for disse på bare 12dBA. disse er også og anbefale! Nå tar jeg i forbehold om at du skal ha 80x80 vifter Jeg skal ha det dere anbefaller Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) Kan jeg bruke denne pastaen og 2 av disse viftene? Endret 1. juni 2004 av chrisege Lenke til kommentar
bigbom Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) Ja, det burde gjøre vei i vellinga. Men et lite tips, når du moterer viftene, en som blåser inn i kabinettet og en som blåser ut, så vil det være en fordel å bruke et støvfilter på innsugs siden. slik at ikke maskina blir full av støv. Hva slags prosessor har du, og har du ei standard vifte på den, det kan være en fordel å bytte den også. Endret 1. juni 2004 av bigbom Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Det du burde gjøre er å putte inn ett par kabinettvifter som sørger for luftflyt i kabinettet En foran og en bak gjerne... Edit: kjølepasta (goop) smøres ikke på "viften", men et tynt lag på selve kjernen på cpu. Ta en titt på goopguiden Har sett litt på denne guiden og vært hos Elkjøp og kjøpt meg pasta. Men har desverre ikke noen av rensemidlene som står nevte her. Men jeg har vinduspillerveske (det innholder jo isopropanol), kan jeg bruke det?? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Men jeg har vinduspillerveske (det innholder jo isopropanol), kan jeg bruke det?? Det er vel en blandingsvæske om jeg ikke tar helt feil, den inneholder noe fett, som du absolutt ikke vil ha. Bruk ren alkohol, som rødsprit feks. Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Bruk kondensfjerner (isopropanol). Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Men jeg har vinduspillerveske (det innholder jo isopropanol), kan jeg bruke det?? Det er vel en blandingsvæske om jeg ikke tar helt feil, den inneholder noe fett, som du absolutt ikke vil ha. Bruk ren alkohol, som rødsprit feks. Rødsprit. OK, det har jeg nok stående et sted nede i kjelleren. Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Bruk kondensfjerner (isopropanol). Har ikke dette. Men fikk tips om å bruke rødspritt. Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Vær sikker på at fu får plass til viftene før du kjøper dem da.. Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Bruk kondensfjerner (isopropanol). Har ikke dette. Men fikk tips om å bruke rødspritt. Kondensfjerner er noe som selges på alle bensinstasjoner. Lenke til kommentar
Lundig Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Det du burde gjøre er å putte inn ett par kabinettvifter som sørger for luftflyt i kabinettet En foran og en bak gjerne... Edit: kjølepasta (goop) smøres ikke på "viften", men et tynt lag på selve kjernen på cpu. Ta en titt på goopguiden Har sett litt på denne guiden og vært hos Elkjøp og kjøpt meg pasta. Men har desverre ikke noen av rensemidlene som står nevte her. Men jeg har vinduspillerveske (det innholder jo isopropanol), kan jeg bruke det?? Det er heller ikke noe problem å bruke sprit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå