shamanix Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Hva mener dere om disse programmene? Lenke til kommentar
sberg43 Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Bruker Outpost Firewall v2 daglig. Det store fordelen med programmet fra min side er at plugins-ene som kan sperre activex, ulike html-strenger og domener. Eller lett å forandre innstillinger. Ulemper. 1) Logg-delen av programmet tar etterhvert en del minne. Skulle gjerne ha kunnet reduersere loggen automatisk. 2) Outpost sperrer netttilgangen hvis oppkobling ikke gjøres av windows før outpost starter(!). Lenke til kommentar
CBK Comm. AS Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Flere av oss i CBK har brukt Outpost Firewall Pro (ikke gratisversjonen) en stund, og vi er stort sett godt fornøyde alle sammen. Det er en rask og fin brannmur, og ikke minst svært sikker. Outpost er veldig fleksibel, spesielt pga. plug-in funksjonaliteten, men også at man skreddersy activex, pop-ups, banners etc for hver side (hvis man vil). Som ulempe vil jeg si at Outposts opsjoner ikke kan forandres fra andre brukerkontoer enn den det ble installert fra. Ikke en stor sak for de aller fleste, men allikevil unødvendig tungvint. Agnitum jobber med saken. BlackICE har vi dessverre ikke prøvd. Men vi foretrekker Outpost før ZoneAlarm. Lenke til kommentar
shamanix Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 Hvordan åpner jeg porter i Outpost? Lenke til kommentar
CBK Comm. AS Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Hvordan åpner jeg porter i Outpost? Du åpner ikke f.eks. port 4489 for all bruk i Outpost, og det er ikke så lurt heller. Du setter heller opp at f.eks. applikasjonen Outlook.exe tillates å bruke port 110, det er mye tryggere. Dette settes opp etterhvert som applikasjonene prøver å aksessere internett, da popper Outpost opp med spørsmål om du vil tillate trafikk fra den enkelte applikasjon via den enkelte porten. Lenke til kommentar
shamanix Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 Hvordan åpner jeg porter i Outpost? Du åpner ikke f.eks. port 4489 for all bruk i Outpost, og det er ikke så lurt heller. Du setter heller opp at f.eks. applikasjonen Outlook.exe tillates å bruke port 110, det er mye tryggere. Dette settes opp etterhvert som applikasjonene prøver å aksessere internett, da popper Outpost opp med spørsmål om du vil tillate trafikk fra den enkelte applikasjon via den enkelte porten. jeg likte outpost og nod32.mi tillegg er ikke maskinen så treig mer...heh men er fortsatt litt usikker om ejg skal bruke outpost eller blackice, blackice har jeg brukt i mange år, og jeg liker det og... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå