Gå til innhold

Spm om vannblokker/slange, dangerden.com

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle bestille litt vannkjølingsdeler fra www.dangerden.com, og har (selvsagt) noen spørsmål:

Foreløpig handleliste:

RBX, S478 - $52,95

RBX, A64 - $52.95

Maze4, Radeon - $39,95

Maze4, chipset - fra $38,50

Tygonslange - $2.90 per Foot

Så til spørsmålene:

Først det spørsmålet dere kanskje stiller dere, nemlig hvorfor jeg skal ha to RBX-blokker... Det er fordi jeg har utsatt planene om overgang til A64 litt, venter nok til S939 kommer (Denne blokka skal passe til 939 i følge Netconnection). Jeg regner med at jeg kan selge S478-versjonen uten å ha tapt så veldig mye på det.

RBX: Følger det med Y-ledd?

Chipsetblokka: Hvis dere ser på denne siden, er det den øverste blokken jeg skal ha? Vil den passe til både både Asus P4P800 Deluxe (som den skal stå på i første omgang) og fremtidige S939-kort? Eller er det for tidlig å si?

Slangen: Er dette samme utgave av Tygon som Netconnection selger?

Foreløpig overslag på dette er ca 1450 kr med 3 meter slange, og så kommer jo frakt og annet svineri i tillegg.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Y-ledd? Vel, det står ingenting om at det følger med. Og uansett, du står sikkert for de 12 kronene en slik sak koster ;) Så bare bestill en for sikkerhets skyld.

Chipset blokka tør jeg ikke uttale meg helt sikkert om. Men jeg vil anta den skulle greit kunne monteres med f-eks strips på de aller aller fleste HK. Du kan jo også sende en mail å spørre. Skal du ha en "rendyrket" 865/875 blokk, så kjøper du den under.

Slangen er den samme type Tygon som netconnection har.

Du har forresten ikke vurdert ClearFlex? Tygonkvalitet til halve prisen.

Lenke til kommentar

Jeg tar sjansen på å bestille en "vanlig" Maze4 chipsetblokk. Og tollgrensen er 1000 kr, er den ikke? Inkl frakt?

Edit: Tollgrensen er visst 1000 kr for gaver, da antar jeg at den er 200 kr for vanlige pakker? Noen som vet dette?

Edit en gang til: Vel, nå har jeg bestilt, så får vi se hva tollerne sier. :p

Endret av Rikky
Lenke til kommentar
Jeg tar sjansen på å bestille en "vanlig" Maze4 chipsetblokk. Og tollgrensen er 1000 kr, er den ikke? Inkl frakt?

Edit: Tollgrensen er visst 1000 kr for gaver, da antar jeg at den er 200 kr for vanlige pakker? Noen som vet dette?

Edit en gang til: Vel, nå har jeg bestilt, så får vi se hva tollerne sier. :p

200 for vanlige pakker ja.. kan be pent om de sender det med en litt hyggeligere sum da ;)

Lenke til kommentar

Ulempen med å sette en så lav verdi på pakken er dersom den blir Lost in Transaction, postens forsikring dekker da nemlig ikke mer enn de 25$ du fortalte dem at det kostet, men for all del, med tanke på at risikoen for at den blir borte er det jo verdt det, naturligvis.

Lenke til kommentar
Ulempen med å sette en så lav verdi på pakken er dersom den blir Lost in Transaction, postens forsikring dekker da nemlig ikke mer enn de 25$ du fortalte dem at det kostet, men for all del, med tanke på at risikoen for at den blir borte er det jo verdt det, naturligvis.

Nja, jeg har ikke satt meg så veldig mye inn i eksport delen. Men jeg vil anta at det som skiller slikt fra en privat forsendelse, er at både mottaker og avsender har kvitteringen på hvor mye pakken faktisk er verdt/hva det er betalt for. Det som blir skrevet på den lille grønne lappen er jo bare en liten trykkfeil...

Men mulig jeg tar feil. Uansett har jeg ikke til dags dato opplevd at pakker fra verken inn eller utland har forsvunnet. Bank i bordet.

Lenke til kommentar

Til orientering: Jeg brukte FedEX som speditør. Null probs - what so ever.

5 dager fra bestilling til varene var på min dør - dyrt var det heller ikke.

Hvorfor bruke Posten ? så fremt man ikke bor i grisegrendte strøk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...