Gå til innhold

Hva skjer med mitt mob nr


Anbefalte innlegg

Hvis jeg sier opp mitt mobil abonemang i morgen hva skjer så med mitt mobil nr? Har f.eks telenor krav på å holde på nummeret, eller kan jeg løpe til f.eks Tele2, NetCom eller hvem det skulle være å så bestille samme nr på nytt? Sålenge ingen andre har knabbet det på noen få minutter da :roll:

 

Vet tlf nr kan porteres og sånn, men det er vrient i mitt tilfelle for det er noen andre som står på mitt abonemang som eier (Fikk mob og med abonemang i gave klar til bruk) Så da må jeg betale 200 i omregistrering så det abonemanget jeg skal si opp kommer i mitt navn så jeg kan si opp abonemanget og få det overflyttet, kan like godt brenne den 200 lappen da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da jeg sa opp Telenor for 1 år siden ble nummeret mitt reservert i 1 år i tilfelle jeg ville komme tilbake som kunde, jeg sa det ikke var så farlig og de kunne gjøre som de ville, men det gikk vist automatisk. Så sier du opp må du nok vinke byebye til ditt gode gamle nr. kjipe greier :roll: Hvis de ikke har endret på noe av reglene det siste året da. Har du lyst så kan du jo sitte 10-30 minutter telefonkø å spørre kundeservice hehe 09000 er nummeret dit.

Lenke til kommentar

Når eit telefonnr blir sagt opp går det inn i ei karantene tid på 1 år.

Av den tida skal du kunne angre deg i 6 mnd og ha muligheiten for gjennopprette telefonnr til aktiv status, etter 6mnd mister du den retten og nummeret blir frigjort 1år til ny kunde etter oppseielsen.

 

Det er ikkje mulig å portere eit oppsagt nr over til ein annan operatør, dette fordi ved ein oppseielse fråskriv du deg retten til nr også.

 

mvh

JanEirik

 

PS den 6mnd "angrefrist" veit eg eksisterer hjå Telenor og Netcom men veit ikkje om dei andre operatørane har det.

Lenke til kommentar
Når eit telefonnr blir sagt opp går det inn i ei karantene tid på 1 år.

Av den tida skal du kunne angre deg i 6 mnd og ha muligheiten for gjennopprette telefonnr til aktiv status, etter 6mnd mister du den retten og nummeret blir frigjort 1år til ny kunde etter oppseielsen.

 

Det er ikkje mulig å portere eit oppsagt nr over til ein annan operatør, dette fordi ved ein oppseielse fråskriv du deg retten til nr også.

 

mvh

JanEirik

 

PS den 6mnd "angrefrist" veit eg eksisterer hjå Telenor og Netcom men veit ikkje om dei andre operatørane har det.

Det er ikke tilfelle at karantenetiden er så lang. Den var det før, men nå kan det gå noen få uker til nummer er tilgjengelig for salg igjen.

 

Dette fordi det er "nummermangel" i Norge. Såpass mange har mobilnummer, at gamle nummer hentes så fort som mulig.

 

Det er verdt å ta med at portering kan gjøres selv om andre står som ansvarlig. Det eneste man trenger er en skriftlig godkjenning fra nåværende ansvarlig kunde, så kan (iallefall NetCom) sende bestilling i ansvarlig kundes navn, og sørge for kostnadsfri overføring til deg som ansvarlig etter portering er fullført. (med gammel ansvarlig kundes tillatelse selvsagt)

 

tiny

Lenke til kommentar
Det er verdt å ta med at portering kan gjøres selv om andre står som ansvarlig. Det eneste man trenger er en skriftlig godkjenning fra nåværende ansvarlig kunde, så kan (iallefall NetCom) sende bestilling i ansvarlig kundes navn, og sørge for kostnadsfri overføring til deg som ansvarlig etter portering er fullført. (med gammel ansvarlig kundes tillatelse selvsagt)

 

tiny

Porteringar blir kjørt litt strengare enn vanlig oppgradering på forhandlarsida (sidan netcom er ganske strenge med oss i forhold til økonomisk ansvarlighet ovanfor svindel)

 

Fullmakt og legitimasjon til ansvarleg kunde må vere tilgjengeleg pluss at ansvarleg kunde må ha signert fullmakta.

I fullmakta skal det også stå kva ansvarleg kunde godkjenner blir gjrot med abo.et

samt navn på den som er i butikken.

Samt at person i butikk har med seg eigen legitimasjon

Utan slike papirer får du ikkje gjrot noko med abo.et uansett.

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...