ru-furu Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Hvem av disse blitzene 550EX eller 420EX vil dere anbefale meg,har EOS 300D,og er det man kan kalle amatør fotograf. Eller er det noen merker som er like gode og kanskje billigere,er vel ikke noen hemlighet at Canon sitt utstyr er dyrt. Lenke til kommentar
Åkken Bom Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 420EX har ingen manuelle innstillinger, siden 300D heller ikke har det for blitzstyring vil 550EX være det beste valget (eneste valget vil jeg si) av Canon's blitzer. Manuelle innstillinger av blitzen er noe man veldig fort finner ut er greit å ha. Selv har jeg en Sigma 500 DG Super (2000,-kr. inkl. omnibounce, frakt og tollklarering fra B&H) + at jeg har en 420EX. Med Sigmaen kan jeg kjøre 420EX som trådløs slave (samme som fra 550EX), noe som er veldig greit. Har også til låns et MP-E 65mm/F2.8 1-5x Macro + en MR-14EX-ringblitz for tiden. Kan da kjøre både Sigmaen og 420EX som trådløse slaver sammen med ringblitzen. Kjekt Om du bestiller 2 Sigmablitzer fra B&H vil du ikke havne så mye over det en 550EX koster her til lands. Jeg er ivertfall kjempefornøyd med min. Lenke til kommentar
ru-furu Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 420EX har ingen manuelle innstillinger, siden 300D heller ikke har det for blitzstyring vil 550EX være det beste valget (eneste valget vil jeg si) av Canon's blitzer. Manuelle innstillinger av blitzen er noe man veldig fort finner ut er greit å ha. Selv har jeg en Sigma 500 DG Super (2000,-kr. inkl. omnibounce, frakt og tollklarering fra B&H) + at jeg har en 420EX. Med Sigmaen kan jeg kjøre 420EX som trådløs slave (samme som fra 550EX), noe som er veldig greit. Har også til låns et MP-E 65mm/F2.8 1-5x Macro + en MR-14EX-ringblitz for tiden. Kan da kjøre både Sigmaen og 420EX som trådløse slaver sammen med ringblitzen. Kjekt Om du bestiller 2 Sigmablitzer fra B&H vil du ikke havne så mye over det en 550EX koster her til lands. Jeg er ivertfall kjempefornøyd med min. Ok,er det smertefritt å kjøpe utenlands å få det tilsendt? hvilken adresse handler du fra? Har sett 550 ex ned i 3400 inkl moms er d en bra pris?? Lenke til kommentar
Åkken Bom Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Jeg hadde ingen problemer med å handle fra dem. Kjenner ikke til noen som har hatt problemer med dette firmaet heller. Her er en link til blitzen: B&H Om du scroller ned på siden finner du en Stofen Omnibounce. Den bruker jeg på blitzen i 99% av tilfellene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå