Gå til innhold

Dumping av fysisk minne

E.T

Anbefalte innlegg

Ok, CS funker nå! etter jeg satte memory voltagen på Auto, og MAX overclocking på 200. eller så vare det det som hardrock sa, stille begge de verdiene til 4000, uansett, det funker! (vertfall i CS der det ikke funka før :p )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gratulerer! tenkte jeg skulle gjøre det samme men er ikke mulig å stillepå verken memory votage eller klokkehastighet på ram'en i biosen min.. vil dette gå an om jeg laster ned en ny version av biosen? har stilt inn virituelt på 4000 mb på begge diskene...

Lenke til kommentar

Hvis du gidder å lese dette kan jeg jo komme med ett nytt forslag[det er kansje ikke nytt, men jeg orka ikke å lese de siste ''små'' postene, bare skummet veldig skummet gjennom]

hadde det samme problemet en gang... DET VAR TEMMELIG IRRiTERENDE...

føler med dere alle som sliter med det.

til slutt var det bare for meg å stille vcore ett par hakk opp(det der på BIOS vettu)

funka som faan(unskyld utrykk ;) )

en hvis du gjør det pass på at du har god nok kjøling og hold øye med tempen en stund...

Lykke til alle dere som sliter med dette svært irriterende problemet.

Lenke til kommentar

hmm... Hva er vcore? og i hvilken meny i BIOS ligger det?

EDIT: sjekka litt.. kan det være CPU voltage? Isåfall... hvor mange "hakk" skal denne stilles opp?

Endret av E.T
Lenke til kommentar

Jeg fikk endelig tid til å teste det hardrock anbefalt...sette opp virtuelt minne, men funka ikke så bra det heller.

Da jeg startet Battlefield Vietnam spilte jeg i 5-10 min. som vanlig før maskinen streiket, og havnet på skrivebordet hvor skjedde.

:wallbash: vil ikke ha dette prob. noe mer.. :no:

Lenke til kommentar
Har du prøvd å stille opp Vcore? har aldri gjort dette før, men jeg har den på 1,35 V

Jeg har ikke stilt noe på den nei... Jeg skjekket nettopp og den stod stabilt på 1.68 Volt.

Jeg vet ikke om dette er nok eller ikke..?

Skal snart formatere hele pc`en, mulig det bare er drivere....men det får vi se på da...

Lenke til kommentar

Navnet på hvor vcor ligger varierer fra BIOS til BIOS, i min heter det ''Frequency/voltage control''

Hvis du skal stille den opp, så ta ett hak av gangen

Og igjen PASS PÅ TEMPERATUREN HELE TIDEN, hvis ikke kan den bli til graut.

Speedfan er et enkelt program som måler tempen helt greit. søk på google etter det om du vil laste det ned. det er gratis

Lenke til kommentar

Jeg fikk akkurat det samme problemet etter at jeg måtte bytte fra 9600PRO til GF3 Ti200. Når jeg kom inn igjen i windows etter restarten, kom det opp beskjed om at det var skjermkortet som var skyld i problemet. Så problemet ditt behøver nødvendigvis ikke å være minnet, men skjermkortet. Prøv å bytte til en annen driverversjon.

Lenke til kommentar

Jeg har oppdatert driveren til skjermkortet mitt... uten at det hjalp...

Men jeg har et Asus Radeon 9800 XT (litt skryt her nå :p ), hadde det vært bedre å lastet ned en annen driver til et annet kort f.eks. og instalert det?

Jeg oppdaterte nå sist fra asus.com.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...