E.T Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Heisann! jeg har nettopp kjøpt men ny shuttle sn85g4 med xp3000+ og 512 corsair value unbuffered pc3200 RAM, nå merker jeg at i samtlige spill og av og til bare når den står på skrivebordet, kommer en bluescreen som sier : starter dumping av fysisk minne, og dumping av fysisk minne ferdig eller noe sånn, etterfulgt av en restart. Andre problemer er at av og til når jeg går innpå "min datamaskin" eller "my shared folder" (begge disse er jo forholdsvis "store") kommer feilmeldingen "for lite minne" og i oppgavebehandling står det at jeg har nesten 400mb ledig! En annen ting er at explorer av og til bare klikker og jeg må restarte.... noen som vet hva problemet er? Takker for alle svar! MVH Erlend Lenke til kommentar
PureTamil Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 P(feil med RAM) = stor. Kjør memtest86+, som du finner på http://www.memtest.org/ Lenke til kommentar
E.T Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2004 Hvordan booter jeg opp fra den virtuelle CDromen? får det ikke til eller MÅ man ha diskettstasjon? (har det ikke ) Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Du svir bare ut ei plate eller legger det bare på diskett. Også booter du med det som om du installerer et OS Lenke til kommentar
Pampaxius Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 hei! har akkurat samme problemet! mellom annet når jeg prøver å laste brett i noen spill og kjører enkelte spill kommer den elskede blåskjermen og sier at maskinen starter dumping av fysisk minne, og at det blir dumpet til noen disker og noe sånt. skjer også i noen program og når jeg presser maskinen hardt med masse forskjellig. har også kommet til konklusjonen om at det er minnet, men finner ikke ut hva jeg skal gjøre med feilen.. noen som har forslag til feilsøking? eventuellt hva som kan være galt? Lenke til kommentar
E.T Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 har kjørt memtest hele natta, men den fant ingenting galt er det virkelig ingen som kan hjelpe? Hilsen frustrert Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Hiver meg med i denne samtalen med å si at jeg også har samme problemet... Akuratt som tidligere sagt får jeg også bluescreen med dumping av minnet, og det er også slik at når jeg spiller krevende spill som Vietnam, som må ha bra pc, hopper maskinen bare etterhvert ut av spillet og lander på skrivebordet. På skrivebordet blir det bare stående helt stille, ikke noen feilmeldinger. Jeg tenkte idag på om det kunne ha noe med det at ikke hovedkortet og RAM`en passer sammen? Hovedkort: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123593&cks=PRL Minne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=113518&cks=SER ...jeg stusset litt på at minnet kjører på 400 MHz, og hovedkortet på 333 MHz. Har dette noe å si, eller kan folket se noen andre mulige feil? Alle 3 med samme prob. takker for svar!! Lenke til kommentar
Pampaxius Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 er et ganske merkelig problem dette her. søkte på fysisk minne i søkefunksjonen på forumet og fant at akkurat samme problemet har oppstått i mange forskjellige sammenhenger. anbefaler dere som hadde samme problemet som meg å gjøre det samme. sto ganske mye interessant rundt om kring. kan også som biig.no informere litt om pc'en min. kjører en fujitsu siemens amino maskin, og på den oppstår problemet når jeg prøver å laste brettene i battlefield vietnam (er eneste tunge spill eller program jeg har prøvd til nå for maskinen er ganske ny), men problemet oppstår også på den stasjonære maskinen i huset uten tilsynelatende noe mønster. kan skje selv om jeg bare sitter å surfer på nettet ..... noen som har ide om hva som kan skape problemet? lurte på om det kunne være at det var for lite ram på maskinen og at det fysiske minnet var stilt inn på for lite, men har liten tro på dette da jeg har 512 mb ram i tillegg til 1024 mb i fysisk minne. kan umulig være for lite.. men hva andre ting kan forårsake den feilmeldingen? hadde virkelig satt pris på litt hjelp her!! hilsen kristian Lenke til kommentar
E.T Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Har faktisk prøv å stille volten til RAM i bios til 2,7 V og alt virker fint nå, selv om jeg ikke har prøvd noen tunge spill, verdt et forsøk? Lenke til kommentar
E.T Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 PS, 3dmark01 funker fint Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Hei! Har fått den meldingen ett par ganger selv. Begge gangene i forbindelse med konfigurering av et ADSL modem.. Spiller mye tunge spill, men har aldri fått feilmeldinga da. Har selv 333 mhz ram (512 mb twinx LL) på et 400 mhz hovedkort av typen Abit IC7-G. Har mistanke om at feilen kan ligge her.. Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Hei!Har fått den meldingen ett par ganger selv. Begge gangene i forbindelse med konfigurering av et ADSL modem.. Spiller mye tunge spill, men har aldri fått feilmeldinga da. Har selv 333 mhz ram (512 mb twinx LL) på et 400 mhz hovedkort av typen Abit IC7-G. Har mistanke om at feilen kan ligge her.. Som jeg sa tidligere trodde jeg dette muligens hadde noe med feilen å gjøre, men jeg er fortsatt ikke helt sikker. Jeg gikk inn på hovedkortet mitt sin hjemmeside, og der stod det at den klarte å drive PC3200 minner, men jeg har også fått flere tips om å ha hk og ram som kjører likt. Skulle vært morsomt å prøv Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 PS, 3dmark01 funker fint Du kunne ikke ha prøvd med et spill istede? Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Fikk lignende BSOD's tidligere, de kom da windows nesten var ferdig med å loade. Problemet (tror jeg) var et par ødelagte sektorer på disken. Kjør en scandisk eller lignende for å se om du har ødelagte sektorer. Alt ok nå, disken havarerte for noen uker siden, så jeg måtte bytte den. Lenke til kommentar
teq Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Jeg fikk liknende feil når jeg prøvde de siste Catalyst-driverene til mitt Sapphire Radeon 9600pro. Gikk tilbake til Sapphire's drivere, og alt fungerte fint igjen. Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 ...men det virker som om det er mange ulike løsninger til dette problemet. Fant en annen artikkel om dette problemet på forumet, svare da var at personen brukte en nyere version til lydkortet enn den han skulle bruke... blir ikke hlet klok på dette... Flere forslag? Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 kan det være for lite virtuelt minne? innstillinger\system\avansert\innstillinger på ytelse\avansert, nederst, trykk endre. har du plass nok så sett begge på 4000 meg. pass alltid på å ha nok plass på harddisken. du må ha minst så mye som du setter den på her, pluss helst et par gig ekstra. det kan være det fysiske minnet ditt (ram`en er ditt fysiske minne) som lager problemer. sett alle forsinkelser på høyeste og sett ned klokkefrekvensen mye. å la den kjøre på 200- 266 mhz ddr høres passende ut. hvis det ikke funker kan det være no bakgrunnsprogrammer som lager krøll? bare tipper nå, men det KAN jo være... virus, kanskje? uansett, hvis du setter virtuelt minne OPP og senker hastigheten på ram så slipper du å tenke på akkurat det. da kan du gå grundigere til verks på pcen. Lenke til kommentar
E.T Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 ok, har gjort det du sa fyrer igang CS nå, ettersom det er her jeg har hatt bluescreen mest. Uansett om det hjelper, TAKK hardrock! Hjelpsommet folk som deg er de som gjør forumet verdt å bruke Lenke til kommentar
E.T Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 Damn! nå bare går den utav CS av seg selv sinnsykt irriterende Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Hiver meg med i denne samtalen med å si at jeg også har samme problemet... Akuratt som tidligere sagt får jeg også bluescreen med dumping av minnet, og det er også slik at når jeg spiller krevende spill som Vietnam, som må ha bra pc, hopper maskinen bare etterhvert ut av spillet og lander på skrivebordet. På skrivebordet blir det bare stående helt stille, ikke noen feilmeldinger. Jeg tenkte idag på om det kunne ha noe med det at ikke hovedkortet og RAM`en passer sammen? Hovedkort: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123593&cks=PRL Minne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=113518&cks=SER ...jeg stusset litt på at minnet kjører på 400 MHz, og hovedkortet på 333 MHz. Har dette noe å si, eller kan folket se noen andre mulige feil? Alle 3 med samme prob. takker for svar!! Det virket som om Hardrock hadde en del peiling på dette med minnet, så om han kommer tilbake kan du da se om du spes. kan svare på spørsmålet over. Hadde vært fint om jeg kunne fått direkte svar på det, så jeg slapp å tenke noe mer på det. Må de være likt innstilt når det gjelder frekvensen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå