tigergutten Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Har kjøpt meg Radeon 9800 pro, og lurer på to ting: -et program til å måle temperaturen på hk og skjermkortet (lest at flere sier AIDA32, har installert dette, men finner ikke ut hvor du kan lese av temperaturen noen plass ) -Hva må jeg gjøre for å få til å vise skjermbildet på en tv ? Før brukte jeg bare tvTool, men det funker jo bare med nvidia. Har installert driveren som følger kortet, men finner ikke ut hvor jeg skal sette opp visning til ekstern skjerm. Noen som har en god forklaring? Lenke til kommentar
tigergutten Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 By the way: er en s-vhs kabel jeg bruker til tv`en Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 9800 pro har ikke temperatursensorer innebygd, så det hjelper ikke med aida32 e.l. når det gjelder tv bilde må du gjøre følgende : Kople til tv'n egenskaper skrivebord -> innstillinger -> avansert -> displays (skjermer?) så må du knote deg fram til de rette innstillingene vha den menyen. (husker ikke 100%, gjør dette bare en gang i året) Lenke til kommentar
tigergutten Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 At det korte ikke har temp.føler viste jeg faktisk ikke, takker. Nå er problemet med visningen følgende: jeg får bare stillbilde på tv`en. Rart. Får desktoppen, dvs bare bakgrunnsbildet.. Trykket bare på settings under displays properties, trykket på visning nr 2, og satte denne på attached... Men som sagt, hvorfor ser jeg ikke musa på skjermen? Eller filmer jeg viser, eller opera eller noe, bare bakgrunnsbildet? Lenke til kommentar
Nicci NO Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 uten at jeg leste veldig nøye igjennom høres det ut som du har satt modus til extended-view og ikke ualview (eller hva de begrepene virkelig heter). Altså at du bruker tv'en som en forlenget desktop som du bare kan dra viduer over til. Jeg har et spørsmål selv... Jeg har nettopp bestilt meg et 9800 pro kort, under stooooor tvil... Jeg har en stygg følelse av at jeg kommer til å savne tvtool. Finnes det noen programmer for ATI som funker på någenlunde tilsvarende måte? Det er en skam at både Nvidia og ATI nekter å gi support til eksterne shareware produsenter som TVTool... Det gjør jo bare produktet bedre, og ødelegger ingenting! Skamme seg.... (Vill gjetning: kanskje de gir :::: i hvordan brukerne har det etter at de har kjøpt produktet?).. Anyway... noen forslag til programmer som gjør at jeg kan se film på tv'en med et ATI kort uten at deler av bildet blir borte etc? Lenke til kommentar
tigergutten Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2004 Stemmer dette [email protected] , jeg fant ut dette selv for en stund siden.. Har du peiling på hva jeg skal gjøre for å få det slik jeg vil?? Ellers er jeg også intressert i et slikt program, må da finnes noe som støtter dette kortet også.. Lenke til kommentar
Nicci NO Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Har desverre ikke noe forslag til deg enda, da jeg installerte det nye kortet mitt i går og ikke har fått gjort noe særlig med det enda. Men en ting jeg la merke til med en gang var at advanced display properties hadde en display tab der man kunne stille inn ting. Absolutt ikke like bra som i nyere utgaver av tvtool, men verdt en kikk. Jeg er redd for at ATI aldri kommer til å kunne bli hva Nvidia var med TVTool (da tenker jeg først og fremst på de mange forskjellige måtene man kunne tweake bildet på tv'en), men jeg kommer til å lete etter måter å gjøre det på Powerstrip er første dør jeg skal prøve... Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Om du bruker en vanlig skjerm, koble da den til dv tilkobling, da blir alt mye lettere om du vil se feks film på tvn, tullet litt med dette før jeg fikk det til. Da kan du slå på/av inne på avanserte innstillinger Lenke til kommentar
Nicci NO Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 (endret) Vel, jeg kan vel kanskje holde deg oppdatert på hva jeg har kommet frem til foreløpig (jeg går ut ifra at du bruker en vanlig skjerm + tv og ikke noe annet spesielt stash): - Koble til tv'en med s'video kabelen (tv'en må støtte s-video ellers må du fikle ganske så mye som nevnt i annen post her et eller annet sted). - Gå inn i display tab'en og enable TV'en. - Sett oppløsning til 800x ... da tvinger du tv'en til å bruke 800 også. Hos meg var dette et problem fordi tv automatisk gikk på 1024-scroll. - Bruk overscan som du finner i options for tv gjennom display tab'en. - Nå har du et brukbart bilde i hvert fall. Jeg sier "brukbart" fordi la oss innse det, nvidia med sine tv-ut brikker er totalt overlegne i tillegg til at de har mer fokus på tv-ut perspektivet enn hva ati tilsynelatende har. Kanskje jeg tar feil, men det ser slik ut for meg ved dette tidspunktet. Morsomt kanskje: Jeg tenkte jeg skulle sette servern min som tv-ut stasjon med det gamle skjermkortet mitt... Har ikke penger til å lage en liten dedikert mediaspiller i stuen, så: god idé egentlig. Jeg begynner: Bytter inn det gamle skjermkortet. Booter. Installerer nyeste XP/2000 drivere. Booter. Finner ut av jeg ikke har noe lydkort i. Setter inn et gammelt lydkort. Booter. FInner ut at jeg i win2k3 må "enable" lyd i tillegg. Booter. Finner ut at jeg må installere TVTool. Installerer TVTool. Får ikke til noe som helst. Sjekker skjermkort drivere. "Hmmm, "cannot show geforce menu, try setting hardware acceleration to full". Gjør dette. Prøver å gå inn i geforce menyen nå. Frys. Booter, prøver igjen. Frys. Gud vil ikke at jeg skal se divx på tv'en... jeg bare vet det. Der gikk søndagskvelden min gitt... lurer på om jeg skal gråte en skvett... EDIT: - Fant en måte å tvinge igjennom 720x576 oppløsning dersom du skulle ønske dét: Rage 3d Tweak (google det), installer det og tving igjennom den oppløsningen. Det er mange fra forum på tvtool.info som sverger til denne oppløsningen, så det er verdt et forsøk. - Resize-funksjonen fra TV-tool "simulerer" jeg ved hjelp av custom aspect ratio's i bsplayer. Bare å prøve seg litt frem til man finner et bilde man liker (Jeg har en widescreen så dette er et must for meg og min kresenhet). Dette kan ikke fikse horisontale saker, men det er i hvert fall noe, pluss at det hos meg ikke var noe særlig behov for å fikse horisontalt. Spammer deg med info nå som du kanskje ikke engang var på jakt etter, sorry Endret 14. juni 2004 av [email protected] Lenke til kommentar
tigergutten Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 Ikke spam dette, men intressant lesestoff Jeg har, som du så rett gjettet, bare koblet til en monitor og en tv (som støtter s-video). Skal lete opp programmet og teste, takker for info!! (litt travelt for tiden, så har ikke fått gjort noe med dette enda ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå