div_ Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 (endret) Venter på firmware, slik at jeg kan laste inn Sonys svar på mp3, atrac atrac3pluss....Har forkortelsene "acc" og "omg" eller var det bare skrøyt fra Irivers side? ingen "prøv å laste inn atrac atrac2plus filene inn i spiller å prøv" svar,for det virker ikke:-( om noen vet siden med oppdatering som gjør at den støtter dette plz "let me know" :-) fant sonys sonicstage, som converterer Cd'er til atrac3plus...en sang tar ca 1.8mb, motsettning til mp3 som tar ca 3.8, og wma som tar ca 2.8.. og lyden er pokker meg kjempebra for slik en massiv komprimering:-)))))) Endret 31. mai 2004 av div_ Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 fant sonys sonicstage, som converterer Cd'er til atrac3plus...en sang tar ca 1.8mb, motsettning til mp3 som tar ca 3.8, og wma som tar ca 2.8.. og lyden er pokker meg kjempebra for slik en massiv komprimering:-)))))) ATRAC3 er et elendig format. Ikke kan du velge bitrate over 132 kbps, og ikke er lyden like bra som MP3 når man koder i samme bitrate (eks. 128). Jeg er MiniDisk-bruker men er ikke begeistret for ATRAC3.... Lenke til kommentar
div_ Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 ok.......lyden var "kjempe" i mine ører...dessuten får du så mye mer musikk på MB. Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) Jeg har knapt tatt i en minidisc, men vet at ATRAC3 og ATRAC3plus er to forskjellige ting, i form av at den siste er en videreutvikling av den første. Uansett lyser jo dette fant sonys sonicstage, som converterer Cd'er til atrac3plus...en sang tar ca 1.8mb, motsettning til mp3 som tar ca 3.8, og wma som tar ca 2.8.. og lyden er pokker meg kjempebra for slik en massiv komprimering:-)))))) av en sammenligning av epler, pærer og bananer. Hvor stor plass de tar er ikke gitt, det avhenger av (gjennomsnittlig) bitrate. To forskjellige codec med samme bitrate, vil ta like stor plass, men opplevd kvalitet vil nok være forskjellig. Hva som er best kan/vil også variere ut fra materialet som enkodes. Videre vil encoderen (og versjon av denne) samt parametrene som er brukt spille inn. Har du Nero så prøv å enkode noe med AAC-HE. Sist jeg prøvde ble jeg veldig imponert over hvor godt resultatet var med kun 34kbps. Edit: Denne tråden føyer seg nok snart inn i rekken av tråder litt lenger ned på siden, som alle har en fin rød hengelås på venstre side. Endret 1. juni 2004 av OBServer Lenke til kommentar
div_ Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 klart at bitrate er en VIKTIG faktor, men at 48kbs lyder såpass bra er jo helt topp! sorry jeg glemte å skrive opp bitrate på mp3 og wma, men det lyder litt "tunell aktig under 96kb/s, noe atrac3pluss ikke gjør... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå