Gå til innhold

Hvordan er kvaliteten på Amitech maskinene?

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å søke både her og andre steder, og ikke funnet en eneste test som sier noe om Amitech's bærbare maskiner. En kamerat kjøpte for en stund siden en med AMD, og la meg bare si dette: Jeg ble sjokkert over varmeutviklingen, og turte knapt å sette den direkte på bordoverflaten. Bordet var glovarmt etterpå. Dette kan overhodet ikke være sunt for lakkerte / behandlede bordoverflater, og glem å kalle den "laptop" med mindre du ønsker å ødelegge dine forplantningsevner..

Og jeg har alltid brukt Intel uansett, så jeg lurer på et par av modellene Thorn har.

Nå vil garantert noen komme med "duh, kjøp den kontant og ikke på avbetaling!", men det har seg slik at jeg skal flytte i Juli, og må kjøpe både ny seng, briller, betale for rundvask, flytting installering av ADSL på nytt sted O.S.V. Og en dårlig ferielønn utbetaling hjelper ikke på det, særlig ikke når transport til jobben vil bli nesten dobbel så dyr som der jeg bor nå. Så jeg har ikke så mange valg..

DELL vil jeg ikke ta i med en ildtang etter alle erfaringene som har blitt postet her.

Men den Amitech maskinen til kameraten min synes jeg er elendig. Den er steintung, og den lange plastplaten som ligger under skjermen hoppet av da jeg tilfeldigvis kom borti den på høyre side. Den er treg, men varmeutviklingen er aller verst.

Jeg har sett at Amitech har en modell med DVD brenner til rundt 17-18k, med stor skjerm, og er interessert i den. Skal brukes en god del til musikk.

Jeg er altså interessert i Amitech Freenote 4902 - noen som har prøvd / bruker denne? Det eneste jeg ikke liker med den er at den har "innebygget subwoofer".. wtf?! Hva i granskauen skal man med slikt i en bærbar..?

Om jeg må kjøpe noe annet, får jeg heller bare vente noen måneder, men er uansett nysgjerrig på om noen bruker denne.

EDIT:

Så nå nettopp tilbudet på MPC:

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=33795

Om man kan finne slike tilbud med jevne mellomrom, velger jeg heller å spare opp litt.. det der ville vært den ultimate maskinen for min bruk, jeg ville bare bedt om 1 gig RAM og større HD.

Endret av Hidden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du er redd for varmeutvikling så kjøp deg den Acer maskinen fra Mpx som du linket til. Det er en Centrino basert pc som er stillegående, og den blir garantert ikke varm slik som Amitech pc`n til din kompis. Den er strømsparende og da blir batterilevetiden lenger også.

Lenke til kommentar

Takk for tipset, da ligger jeg unna Amitech maskinen og venter heller litt. Jeg går ut ifra at det er mulig å få de Acer maskinene til nedsatt pris med jevne / ujevne mellomrom? Så får ny seng komme på andreplass når ferielønna kommer.. :green:

EDIT: Nå var jeg dum nok til å legge inn en bestilling på en X300 med litt ekstra specs hos DELL (tilsammen 23k), og finner en like bra PC både på Computer City og SIBA - er det for sent å avbestille? Har ikke fått ordrenummer ennå.

Endret av Hidden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...