Gå til innhold

Xbox modifisering...hvilken og hva støtter de?

div_

Anbefalte innlegg

Hvilken Xbox modifisering er best??

MÅ kunne:

*spille av alle dvd soner

*divx/xvid

*kopiere dvd film og dvd xbox spill til harddisk

*skifte ut harddisk til STØRRE harddisk

*kunne overføre dette til PC gjennom Nettverksporten, kanskje overføre ting tilbake til xbox også om mulig.(Feks game saves......musikk..skins ect)

har jeg glemt noe viktig nå?

:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta det enkleste du. Det er programmene som det kommer an på for hvilke funksjoner du kommer til å ha. Personlig synes jeg det beste er å lodde fast chippen (f.eks executer 2.3b lite) det gir liksom en følelse at den sitter ordentlig ;)

Når du på en eller annen måte har fått modifisert boxen slik at du kan legge inn ny bios og et dashbord kan du begyne å legge inn programer som gir de funksjonene du er ute etter. Feks. Xbox media player/center - Video og musikkavspiller. Spiller nesten absolutt alle formater.

PS: Denne skulle vel vært under spørsmål og svar - konsoll.

Lenke til kommentar

Vil anbefale chip, ettersom bios flash ikke har støtte for xbox live blant annet dessuten tror jeg det kan være litt herk hvis man uheldigvis flasher litt feil (er ihvertfall litt mer tungvint enn med chip...). Hvis du da får noen til å lodde chipen kan du like så godt velge en litt billig chip som f.eks. Allandin Advance 64. Hvis du går fo en loddefri løsning må du jo velge en chip som støtter dette først og fremst :)

Selv har jeg montert en x-bit i min xbox, og den funker perfekt den, aldri hatt noe problem med at chippen har løsnet eller dårlig kontakt og liknende.... grunnen til at mange velger loddefri løsning er jo kanskje fordi hvis de ikke føler seg så keen på lodding og fordi en chip som har loddefri montering vil koste mindre enn å kjøpe en chip og få loddet denne på. Med mindre man da kjenner noen som er god på lodding og dermed gir deg en "vennepris" :)

Hvis du velger loddefri chip må du jo gjøre en del jobb selv da med å legge inn bios og dashboard og liknende, det tar garantert sikkert noen timer første gangen du gjør det (selv slet jeg lenge før jeg fant ut at jeg måtte skru av zonealarm for at ftp-en skulle funke :devil:).

Lenke til kommentar

Teknisk er det er akkurat det samme hvilken chip du velger. Alle tilbyr mer eller mindre det samme, forskjellene ligger ikke innenfor din rekkevidde... :p

Men for å gjøre det lett kjøper du en Xecuter lite plus - så gammel/billig som din xbox støtter (sjekk hvilken xbox versjon du har).

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Dersom du har en xbox versjon 1.0 eller 1.1 trenger du ikke chip for å ha mulighet til "alt". Disse versjonene har en TSOP (BIOS-brikke) på 1 MB. Ved å lodde inn en bryter kan du gjøre det slik at xboxen kun får tilgang til hhv. første eller annen halvdel av brikken avhengig av om bryteren står til høyre eller venstre. Du kan da flashe den ene halvdelen med en en modifisert BIOS og beholde den originale på den andre halvdelen (slik at du kan bruke Live etc.). Jeg har nettopp gjort det selv på min xbox og de fungerer. Se tutorials på xbox-scene.com.

Lenke til kommentar

Vil allikevel anbefale chip... en loddefri chip kommer til å koste rundt det samme som det koster noen å flashe biosen på xbox-en din (litt avhengig om du kjøper chippen fra in eller utland, regner da mred en pris på 500 for at noen skal flashe xbox.en din...). Dessuten hvis det skulle bli noe kødd en gang når du innstalerer en ny bios eller noe så må du tilbake til samme karen for å få det fikset (med mindre du har spesielt lyst til å ta frem loddebolten...). mens med en executer chip er dette enklere å fikse selv.

Lenke til kommentar

Det er likevel mye lurere å innvestere i en chip. Da har man muligheten for å installere den selv og du kan bare nappe den ut hvis du ikke vil ha den lengre eller den blir ødelagt. Du kan også flashe den via pc dersom du skulle komme til å feilflashe.

Lenke til kommentar

Tja, nå har jeg ingen erfaring med chip. Mine kostnader med å lage bryter og flashe boksen var begrenset til kjøp av bryteren hos Clas Ohlsson (kr. 34,-). Jeg hadde da ingen erfaring med lodding, men klarte å lodde det riktig. Når det er sagt er ett av punktene som skal loddes veldig lite.

Dersom du har tilgang på følgende ting vil du kunne gjøre det samme:

- Xbox v. 1.0 eller 1.1,

- Loddebolt,

- bryter og noen ledninger,

- minnekort for xbox,

- spillet James Bond Agent Under Fire (eller Mech Assault) og

- en modifisert xbox fra en kompis.

Den modifiserte xboxen trenger du for å få lagt et modifisert gamesave på minnebrukken. Dersom du ikke har tilgang til en modifisert xbox, kan du ofre en av ledningene til en håndkontroller og lodde på en USB-plugg. Deretter overføre fra PC til minnekortet. Det var slik jeg gjorde det.

Poenget mitt er at det er fullt mulig å gjøre dette selv dersom du tar deg tid til å lese mye på xbox-scene.com og er litt teknisk anlagt. Det tryggeste er sikkert likevel å få noen til å gjøre det for deg. I den grad de skal ha betaling er det nok økonomisk like greit å kjøpe en chip.

Lenke til kommentar
Dersom du har en xbox versjon 1.0 eller 1.1 trenger du ikke chip for å ha mulighet til "alt". Disse versjonene har en TSOP (BIOS-brikke) på 1 MB. Ved å lodde inn en bryter kan du gjøre det slik at xboxen kun får tilgang til hhv. første eller annen halvdel av brikken avhengig av om bryteren står til høyre eller venstre. Du kan da flashe den ene halvdelen med en en modifisert BIOS og beholde den originale på den andre halvdelen (slik at du kan bruke Live etc.). Jeg har nettopp gjort det selv på min xbox og de fungerer. Se tutorials på xbox-scene.com.

Litt OT.. Må man ikke ha en chip.(Enigmah etc. 29 pin) tilkoblet for å gjøre denne modden? Sitter men en executer 1.1 LPC i min gamle 1.0 box.

Lenke til kommentar
roolf Skrevet 24/06/2004 : 09:20

Den modifiserte xboxen trenger du for å få lagt et modifisert gamesave på minnebrukken. Dersom du ikke har tilgang til en modifisert xbox, kan du ofre en av ledningene til en håndkontroller og lodde på en USB-plugg. Deretter overføre fra PC til minnekortet. Det var slik jeg gjorde det.

Hvorfor ikke bare kjøpe en håndkontroll forlenger? :hmm:

Lenke til kommentar
Litt OT.. Må man ikke ha en chip.(Enigmah etc. 29 pin) tilkoblet for å gjøre denne modden? Sitter men en executer 1.1 LPC i min gamle 1.0 box.

Nei, dersom man har en xbox v 1.0 eller 1.1 trenger man ikke chip. Poenget med chip er at xboxen booter fra en bios som er lagret på en brikke på chippen. På de gamle versjonene av xboxen er den originale brikken bios er lagret på stor at det er plass til 4 ulike bioser (4 x 256kb). Ved å lodde inn en bryter kan man tvinge boxen til å lese de to første minneslottene eller de to siste, alt ettersom hvilken stilling bryteren står i. Man bruker altså den originale bios-brikken til å lagre både den modifiserte og den originale.

Hvorfor ikke bare kjøpe en håndkontroll forlenger? 

Øh, godt spørsmål. Hvor selges dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...