ja-janse Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Hovedkortet er ett Aopen MX34 med oppdatert BIOS (om det skulle kunne ha noe å si). http://www.aopen.com/products/mb/mx34.htm Etter å ha innstallert Windows på nytt finner det en "PCI Communication Device" sak.. har ikke sett så mye etter hva det er for noe, men det er vertfall ikke i noe PCI slot, da alt som er der er et ISDN kort jeg allerede har innstallert, noen som vet hva det er? Har letet litt på URLen jeg gav, men fant ikke noe særlig interessant, noen som kan gi meg noe konkrete svar? (Jeg sier "etter å ha innstallert windows på nytt", det er fordi jeg skulle fikse PC-en for noen, og de hadde Windows ME inne og ville ha meg til å legge inn Win 98 SE for dem (som den nå kjører) og det var da jeg oppdaget denne "PCI Communication Device" saken.. vet ikke om den var der før altså.) [ Denne Melding var redigert av: ja-janse på 2002-04-12 15:36 ] Lenke til kommentar
ripset Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Er nok ISDN-modemet dette. Last ned oppdatert driver for ISDN kortet på nettet, pakk ut disse i en mappe. Gå deretter inn i enhetsbehandling under system i kontrollpanel, finn enheten med problem ( PCI communication device ) klikk oppdater driver og let deg fram til mappen med de oppdaterte driverne. Hadde det samme problemet selv en gang tidligere ved en oppdatering, og løste det på denne måten. GOD HELG Lenke til kommentar
LeItZ Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Er nok bare å ta en tur i bios å disable onboard modem eller lydkort.Selv om det ikke er disse tingene integrert er det bare med i bios og lager gult utropstegn i bios.Gjør ingen skade men det er irriterende å ha det i enhetsbehandlinga.Mulig det kan være en jumper på hovedkortet som disabler funksjonen.Sjekk hovedkortmanual eller hør der du kjøpte det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå