Gå til innhold

Nikon 3700 - Problemer

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt Nikon 3700 i snart to uker nå, men det har den siste uken oppstått problemer.

Ved tilkobling til PC får jeg øyeblikkelig "blåskjerm" og PCen startet på nytt igjen. Først da får jeg overført bilder.

La også akkurat merke til noe annet, når jeg skulle knipse noen bilder uten blitz. Når jeg skrur av blitzen øker lukketiden, det tar lengre tid å ta bildet og det blir bare grums. Samtidig kommer deg et rødt tegn opp på skjermen med bilde av en hånd.

Har prøvd å resette kameraet uten at dette hjalp! :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
La også akkurat merke til noe annet, når jeg skulle knipse noen bilder uten blitz. Når jeg skrur av blitzen øker lukketiden, det tar lengre tid å ta bildet og det blir bare grums. Samtidig kommer deg et rødt tegn opp på skjermen med bilde av en hånd.

Har prøvd å resette kameraet uten at dette hjalp! :cry:

At lukkertiden øker når du skrur av blitzen er jo helt naturlig, hvordan ellers skulle tilstrekkelig lys slippe inn på sensoren?

Det røde tegnet med bilde av en hånd er nok beskjed om at lyset er for dårlig, og at du bør slå på blitzen!

Lenke til kommentar

Har hele tiden regnet med at "hånden" betyr at kameraet må holdes rolig.

Jeg har tidligere skrudd av blitzen under at lukkertiden har endret seg, men da var det tydeligvis lyst nok uansett. - Oppklart! :thumbup:

Men hva med blåskjerm og at PCen skrur seg av?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...