Master Casemod Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 jeg har et gen. spm om hva peltier er for noe? hva er det og hvor kaldt ? kan jeg bruke det til å kjøle ned coca med? hvor dyrt...? må jeg ha erfraing med å bruke det? Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 http://www.overklokking.no/guides/peltier_guide/index.html http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SWIFT226W Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Jeg selv synes den peltier guiden var litt vanskelig å forstå. Men hovedpoenget med et peltier er å få den ene siden kald mens den andre er varm. Hvis du klarer å ta bort nok varme fra den varme siden av peltier elementet så blir den kalde siden meget kald. CPU blir vel liggende rundt 0 til 10 grader C med et ok peltier element. (Mor som maser, update og bedre forklaring følger ) Lenke til kommentar
Master Casemod Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2004 så jeg kan bytte ut cpu vifta med peltier? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Du må ha vanlig kjøling i tillegg til peltier. Eller... egentlig må du ha uvanlig kjøling, siden peltier-elementer genererer forferdelig mye varme! (Vannkjøling eller øredøvende luft-kjøling). Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 (endret) så jeg kan bytte ut cpu vifta med peltier? Du må ha noe som kjøler peltierelementet... EDIT: For seint der ja Endret 31. mai 2004 av Ongabonga Lenke til kommentar
kwe Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Ja og nei... Peltier er vel avhengig av GOD kjøling på den varme siden.. Så vannkjøling er vel å anbefale. (don't kill me if I'm wrong) Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 så jeg kan bytte ut cpu vifta med peltier? Nei, ikke direkte. Du må ha en vifte for å kjøle ned den varme siden av peltieren. Til gjengjeld så får du bra temp på cpu = muligheter for seriøs overklokking. Du leste denne guiden? Lenke til kommentar
Master Casemod Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2004 nope....peltier koster for mye så jeg holder meg til den gode kobbervifta mi Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 (endret) Peltier elementet i seg selv koster ikke så mye, men når du i tilleg må ha vannkjøling så blir det dyrt. EDIT: Hvis du har en PSU på mindre en 450-500 watt så må du nok bytte den også, så det kan nok bli farlig dyrt! Endret 31. mai 2004 av Cloud Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå