Traxco Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 dagens skjermkort er alt for dårlig til spill,skal vente til neste år.da kommer det noe bedre.(tar litt i her !) men i normal oppløsing(1024x768/1280x1024) vil du ikke merke noe forskjell jo,hvis du har en p 4 3.2 eller amd 64 3400+... orker ikke oppgradere pc min for 5-7000.-for noe ekstra fps joda,kortene er veldig bra i dx9 spill.bare synt at det ser ut som vil må vente lenge på disse.. jo,vet at far cry og tom raider er ute.men hva hvis du ikke liker disse da ? hvis jeg venter til neste år,har jeg iallefall spill som klarer og utnytte grafikkortene.. eller jeg kan kjøpe nytt kort i dag for og kjøre 3d mark 2003 ps:bare et tankekors Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Traxco... Du trenger all den kraften du kan få når du skal spille Far Cry og de andre nye spillene. Spilla som kommer neste år vil nok kreve enda mer, men da sitter vi med NV50 og R500 allikevel Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Traxco... Du trenger all den kraften du kan få når du skal spille Far Cry og de andre nye spillene. Spilla som kommer neste år vil nok kreve enda mer, men da sitter vi med NV50 og R500 allikevel joda.vet dette. bare jeg er lei av og vente på alle disse bra spillene som aldri kommer.. er desverre ikke så stor fan av far cry,men vet at spillet krever mye(har prøvd demo) kunne bare doom 3,hl 2 eller stalker komme snart. da får vi se om vi må ha 6800 eller x800 for og spille dem.. inntil da,tror jeg mitt ati 9800 gjør jobben bra. Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) går det an å bruke ett PCI-express grafikk-kort på en 8x agp port, er korta bakoverkompitable eller er det en helt ny port som gjør at korte ikkje fysisk passe i porten ? Mvh Paul Endret 1. juni 2004 av Furyfax Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 For å bruke PCI express kort, trenger du et nytt hovedkort. Lenke til kommentar
zaico Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Raptor' date='31/05/2004 : 21:42'] Ser ut som en molex. Ser ikke ut som en molex i det heletatt... Da ser du dårlig, kontakten er sort, ikke hvit som på r9800. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Glare at the card even more and you'll see that the card only has one power connector and it's not a standard power connector at that. The new NV45 connector is a 3 x 2 power connector, definitely not one we've seen on any other component before. Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Det er kun PCI express versjonen av NV40... Som vistnok også er klokket lavere(!?) http://anandtech.com/showdoc.html?i=2068 Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) Jeg sikler mer av det nederste bildet på denne linken. Det er en PCI-Express versjon av X800 og det er t.o.m Dual DVI Og ingen strøm kontakt. X880 er Pci-e, men det ryktes noe om R480 til høsten. Vet vi at det blir navnet for sikkert? Asus kaller PCIe kortet sitt for AX800. Endret 1. juni 2004 av MistaPi Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) Det er kun PCI express versjonen av NV40...Som vistnok også er klokket lavere(!?) http://anandtech.com/showdoc.html?i=2068 NV45 is basically NV40 + NVIDIA's HSI chip on a single package Den har imotsettning til R423 ikke native PCIe støtte med andre ord. Hvem holder tilbake utviklingen nå.. Endret 1. juni 2004 av MistaPi Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Her står vel litt om pci-e støtte: http://tech-report.com/etc/2004q1/pciexpress/index.x?pg=1 Lenke til kommentar
IwwY^^ Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Som jeg har forstått av skjermkort-fronten er X800Pro et meget bra kort. jeg skal kjøpe meg shuttle, men burde man vente? På at evt X800pro går ned i pris eller til evt. NV45/48, eller X800XT/X880?.. Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) Vet vi at det blir navnet for sikkert? Asus kaller PCIe kortet sitt for AX800. Nei, ser i dag at The Inq sier at navnet blir etter all sannsynelighet AX800, X880 er navnet som har florert i flere månder som Pci-e. Det ser ut som om at det kan bli anonnsert i dag. http://www.theinquirer.net/?article=16261 ATI FINALLY DECIDED the name of the chip that used to hide under R423 codename cloak. This chip is actually nothing more then R420 PCI Express, we hope native, and not a bridge inside the chips and I guess that’s how it got its name. Previously we saw that many people call this chip X880 which won't be the case. Endret 1. juni 2004 av Robin B Lenke til kommentar
HKS Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Jepp... Bilder av det her! (nederst på siden) http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=2068 Legg merke til at ATi også har den nye strømkotakten som vi også kan se på NV45 kortet... Lenke til kommentar
TDK Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Currently it seems that NV45 is running slower than NV40, but there may be plans for NV45 to be clocked slightly higher. Again, this seems to be more dependent on what happens with sales of PCI Express chipsets. Er dette sant? Eller bare noen oppspinn? Hva er forskjellen på native pci express støtte og ''ikke native''? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) Vet vi at det blir navnet for sikkert? Asus kaller PCIe kortet sitt for AX800. Nei, ser i dag at The Inq sier at navnet blir etter all sannsynelighet AX800, X880 er navnet som har florert i flere månder som Pci-e. Like så greit, det er jo i og for seg samme chip, og flere navn vil bare bidra til forvirring. Uansett om selve chippen ville blitt kalt X880 så hadde det vært greit om produsenter har kalt kortene sine f.eks "X800 Pro PCIe" Endret 2. juni 2004 av apollox Lenke til kommentar
Troggen Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Currently it seems that NV45 is running slower than NV40, but there may be plans for NV45 to be clocked slightly higher. Again, this seems to be more dependent on what happens with sales of PCI Express chipsets. Er dette sant? Eller bare noen oppspinn? Hva er forskjellen på native pci express støtte og ''ikke native''? Ja det er vel sant . Tidligere rev av nv35 kjørte også på lavere frekvens . De øker vel frekvensen på senere rev . Forskjellen på Native og Bridged er at native kan kjøre full duplex mellom Gpu og Cpu . Bridged kjører ikke full duplex Lenke til kommentar
TDK Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Ok. Takk for hjelpen om native pci express Troggen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå