Gå til innhold

Athlon 64 eller Pentium 4?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen andre som har prøvd P4 og Athlon 64? og kan sie noe om de?

jeg har en p4 2.8c å 2048 mb ram en venn av meg har nesten samme oppsett bare amd64 3200+,

i videoredigering er amd64 treig og er et helvete og gjøre flere ting samtidi som du rendrer. internett lagger mens man rendrer med amd64 men på min p4 går det som en drøm pga HT,

i spill merker jeg ikke forskjell i det hele tatt uteom at hans får noen flere fps noe man ikke merker når man uansett kjører spill i 80-160 fps.

vennen min skal selge amd64 oppsette sitt og kjøpe en p4 3.2 pga den var dårlig i videoredigering og det er det han bruker pc'en mest til.

jeg syns også vanlige ting som og surfe på nett mens du leser epost og har eks dc oppe går mer flytende på p4.

Lenke til kommentar

Har selv tenkt å gå for en AMD 64 3200+, men jeg spiller for det meste da...så driver jeg litt på med bilderedigering(photoshop). Men jeg føler meg litt i tvil når jeg ser hva scream og Dennis87 sier om AMD Athlon 64... :dontgetit:

Lenke til kommentar

Jeg har en P4 3.0 GHz som jeg er veldig fornøyd med. Jeg pleier å ha en del vinduer oppe, og da er nok P4 et bedre alternativ enn AMD på den måten. Jeg har også en laptop med Pentium-M som ikke har HT, og jeg merker at jeg ikke har HT på laptopen når jeg bruker den, for å si det sånn. Så inntil videre går jeg for P4.

Lenke til kommentar

Moro å se at enkelte Intel-fantaster her inne har "følelse av bedre flyt", samt at P4 "virker bedre hvis du har flere vinduer oppe" enn Athlon 64.

Det finnes et ordtak som sier at du ikke skal la psykologiske behov styre over fysiske fakta.....

Lenke til kommentar
Moro å se at enkelte Intel-fantaster her inne har "følelse av bedre flyt", samt at P4 "virker bedre hvis du har flere vinduer oppe" enn Athlon 64.

Det finnes et ordtak som sier at du ikke skal la psykologiske behov styre over fysiske fakta.....

har du selv testet det? og vi snakker ikke om bare flere vinduer men flere programmer oppe.

Lenke til kommentar
jeg syns også vanlige ting som og surfe på nett mens du leser epost og har eks dc oppe går mer flytende på p4.

Wow, kanskje du vil kjøpe min xpm 2400+ som kjører vifteløst på 1GHz?

0 problemer what so ever med å ha opera med 20+ vinduer, msn messenger, putty, og se divX samtidig, og cpu'n har ikke HT engang!!!!

Lenke til kommentar
Mest for pengene: A64 2800+

Nei ... det er det ikke...

Athlon XP 2800+ gir nok for 799,- helt klart mest for pengene akkurat nå...

Hvis man i tillegg tenker litt på fremtiden, er nok Athlon64 lurest ja.... Men prisforskjellen på A64 2800+ og A64 3000+ er såpass liten (i.m.t. 3000 vs 3200) at 3000+ gir mest for pengene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...