Gå til innhold

Athlon 64 eller Pentium 4?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjøp AMD'en, for og ha noe som nermer seg innen P4 må du nesten opp på over 4 Ghz

Kan du vise til tester takk! Begge har sine sterke og svake sider.

lukter litt spenning i luften her?

ok, jeg stikker like greit hull på bobla og slipper H******* løs:

Intel er ikke lenger det eneste og beste! Intel lever kun på at de har vært på markedet så lenge og masse uvitne folk kjøper CPU'ene deres!

om 10 år er det sikkert amd som er den store stygge ulven....:p

thihi

Lenke til kommentar

Basert på mine egne personlige meninger , mener jeg at du bør gå for P4!

Grunnen er enkel , byttet fra en P4 2.4B for ett par mnd siden og over til en Athlon 64 3000+ , å mine erfaringer tilsier at maskinen virker mye tregere å jobbe med enn før! P4 maskinen min hadde i mine øyne en mye bedre flyt over det hele fremfor dette som jeg har nå!

Så innen noen dager ligger det nok et IC7-Max3 og en P4 3Ghz på kontoret og venter på meg , og det jeg har nå ligger nok på bruktmarkedet eller på QXL :yes:

Lenke til kommentar

Grunnen er enkel , byttet fra en P4 2.4B for ett par mnd siden og over til en Athlon 64 3000+ , å mine erfaringer tilsier at maskinen virker mye tregere å jobbe med enn før! P4 maskinen min hadde i mine øyne en mye bedre flyt over det hele fremfor dette som jeg har nå!

Du sier her at P4 med 533MHZ bus er raskere enn A64 3000+ :hmm: Må være noe som er galt med instillinger eller at ikke alle driverene er installert.

Endret av Falcon_
Lenke til kommentar
Kjøp AMD'en, for og ha noe som nermer seg innen P4 må du nesten opp på over 4 Ghz

Kan du vise til tester takk! Begge har sine sterke og svake sider.

lukter litt spenning i luften her?

ok, jeg stikker like greit hull på bobla og slipper H******* løs:

Intel er ikke lenger det eneste og beste! Intel lever kun på at de har vært på markedet så lenge og masse uvitne folk kjøper CPU'ene deres!

om 10 år er det sikkert amd som er den store stygge ulven....:p

thihi

Hm vel nei du tar feil.

1)For det første så kan du fint klare å klokke en P4C 3Ghz til 4Ghz.

2) Intalium knuser alt på 64bits prossesering

3) Hvem er det som har den dessidert beste CPUen for bærbaremaskiner. Noe som er fremtidsrettet.

MEN

AMD leverer de beste CPUene til olanormann, som ikke skal klokke. Og de har en me bedre multithreding teknologi, så AMD sine dual CPUer yter bedre enn intel sine. De har også 64bits CPUer som ikke koster en årslønn. Og de er konge av low end markede, med sine xp CPUer.

Som Falcon_ sa så er det svake og sterke sider med begge CPU aktørende. Men å tro at AMD kommer til å være like dominerende i CPU markede som Intel er nå om 10 år er utrolig usansynlig.

Lenke til kommentar
For det første så kan du fint klare å klokke en P4C 3Ghz til 4Ghz.

AMD leverer de beste CPUene til olanormann, som ikke skal klokke.

Tror faktisk ikke det er så mange som klarer 4GHz med vanlig luftkjøling og det er ikke alle som klarer det med vannkjøling.

Tester som jeg har sett med A64 og nForce3-250 viser at A64 kan lett klokkes 20-25%, og det er faktisk ganske bra overklokking.

Lenke til kommentar
Scream sier at Intel P4 kjentes raskere ut enn Amd athlon 64. Så jeg er litt usikker nå...

Selv "Snekker'n" sier at han ikke merker noe forskjell mellom P4 med 800MHz bus og en A64 til vanlig bruk.

Det er helt klart at noe er galt med systemet til Scream!

Lenke til kommentar

Alle drivere hos meg er installert , 1 Gb minne , men alikevel har den problemer med å kjøre flere enn 1 prog om gangen , 2 eller fler , og disken jobber som besatt og hele systemet er sirup!

Med tanke på hvor mange maskiner jeg har bygd , så er det rart at jeg skulle klare å gjøre noe feil med min!

Så jeg står fortsatt på min anbefaling av P4:)

Og hvis dere leser den andre tråden som kom her før helgen om han som byttet tilbake til P4 , så ser dere at han også mener at systemet virker bedre og raskere!

(Men som sagt , dette er jo min mening:))

Lenke til kommentar
Hyper Threading :thumbup:

Går aldri i fra det.......

:yes:

Jeg var "AMD-fan" tidligere, men er langt mer fornøyd med P4 systemet jeg har nå enn med noen av AMD systemene. Det virker, som nevt tidligere her, at P4 har bedre flyt. Testet en AMD64 maskin hos en kompis, og merket ikke at denne var noe bedre enn min.

Slik jeg ser det kan man like godt kjøpe P4 nå, og få en løsning som er utviklet over lang tid, og heller vente med 64bit til det er mer modent.

Håper jeg ikke tråkker noen på tærne nå, men dette er bare slik jeg føler det.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...