Gå til innhold

Athlon 64 eller Pentium 4?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hva mener du med amd64?, det er jo en teknologi som brukes i mange typer prosessore. regner med at det er amd64 athlon xp3000 du mener.

for det første kan du lese denne rewieven av amd64 athlon xp3000 der finner du nok ut hva du vill velge.....

http://hardware.no/art.php?artikkelid=4898

selv ville jeg valgt amd64 athlon for det er mere framtidsrettet. men intel igen er mere utviklet.

Lenke til kommentar
hva mener du med amd64?, det er jo en teknologi som brukes i mange typer prosessore. regner med at det er amd64 athlon xp3000 du mener.

*pirke, pirke* Det heter faktisk AMD Athlon 64 3000+. Ikke AMD64 Athlon 64 xp3000.

Ville gått for AMD64 grunnet mer fremtidsretta. Men hva skal du bruke PC'en til??

Lenke til kommentar

Med tanke på både pris og ytelse ville jeg helt klart ha valgt en Athlon 64 framfor Pentium IV. Selvsagt er dette smak og behag. Intel er først og fremst kjent for å være meget stabilt. Dette vil ikke si at AMD ikke er det, men i server sammenheng blir intel foretrukket. Som en brukspc, tror jeg du har mye mer igjen for pengene ved å kjøpe en Athlon 64. En prosessor som også er mer framtisrettet.

Mvh

-z00l-

Lenke til kommentar
Intel er først og fremst kjent for å være meget stabilt. Dette vil ikke si at AMD ikke er det, men i server sammenheng blir intel foretrukket.

Grunnen til at det finnes flere intel servere enn AMD servere er vel heller konservative kjøpere enn stabilitet.

topic:

er du usikker så finner du det det hovedkortet du vil ha også kjøper du prosessoren som passer på det.

Lenke til kommentar
Tror jeg skal kjøpe dette:

MSI K8T NEO-FSR Kr 895

Amd Athlon 64 3000 Kr 1.589

Corsair value s PC3200 1024 mb Kr 1.799

Tilsammen: 4282.99 Norske Kroner

Ser dette bra ut?

RAM'en er jo litt dyr da, men skal jo fungere svært bra.

Har lurt på et sånt oppsett selv, men er ute etter litt billigere RAM. (skal ikke overklokke uansett). Hvilke alternativer har jeg?

edit: tenkte ikke på at det var 1GB RAM, da er det ikke så dyr likevel, men uansett, noen andre forslag?

Endret av erikindre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...